Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Bezorgde moeder

Bezorgde moeder

09-09-2020 om 09:12

Zoon 17 op Grindr


Saar

Saar

15-09-2020 om 11:26

ElenaH

Ja, klopt, nogal suffe opmerking van mij natuurlijk.
Natuurlijk kan ik dat niet zien, maar de kans dat het om moslims ging was in mijn beleving erg klein. (Van een aantal mensen weet ik dat zeker, van de rest sterke vermoedens)
Het stoorde me nogal, de suggestie dat het wellicht moslims zijn die niet accepteren. (Komt natuurlijk ook voor)

ElenaH

ElenaH

15-09-2020 om 14:23

Saar

Het stoorde me nogal, de suggestie dat het wellicht moslims zijn die niet accepteren. (Komt natuurlijk ook voor)''

Homoseksualiteit schijnt verboden te zijn volgens de Koran. Maar ja, het schijnt ook verboden te zijn volgens de Bijbel.

Saar

Saar

16-09-2020 om 00:30

Maar volgens de Koran is agressie ook verboden, toch?
Ik vond het helemaal niet erg als mensen moeite hadden met mijn homosexualiteit, hun probleem. Maar me lastig vallen/agressief benaderen is een ander verhaal.

Zonnehoed

Zonnehoed

19-09-2020 om 19:58

Toch nog even

Voor de mensen die denken dat homoseksualiteit algemeen geaccepteerd is:

Aron (21) slachtoffer van homogeweld in Utrecht, COC en Artikel 1 komen met nieuw meldpunt - https://nos.nl/r/41527

Wendelmoed

Wendelmoed

19-09-2020 om 21:18

Maar wat was nou de vraag?

Want we kunnen wegdrijven in een discussie over de gaypride en of het echt uitmaakt of je kind gepotenramd wordt door allochtonen of autochtonen, maar de vraag leek mij vooral over Grindr te gaan, en of dat niet gevaarlijk is voor een 17-jarige.

Net als bij elke dating app zitten er wel wat haken en ogen aan, wat er specifiek is voor Grindr weet ik neit maar ik kan me voorstellen dat wat extra voorzichtigheid, en dus liefst afspreken in een veilige omgeving Wel belangrijk is.
Het COC heeft trouwens overal wel jongeren afdelingen, misschien wat veiliger om je identiteit te ontdekken dan zomaar met vreemden afspreken.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-09-2020 om 22:04

ElenaH

ElenaH

20-09-2020 om 07:53

Dat lag niet aan Grindr.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2020 om 08:42

Elena

Dar argument gebruikt de gun lobby in de VS ook.

Guns don't kill people. People do.

Het punt is dat grindr een risicovolle omgeving is waar maar weinig ouders hun zoon in zullen willen zien deelnemen.

Begrijpelijk dat iemand daar moeite mee heeft.

ElenaH

ElenaH

20-09-2020 om 08:49

Orlando gebruikte grindr voor betaalde sex, hij had twee klanten die avond. Dat is wat anders dan een date via een app. Bovendien is hij in het koude water gevallen, niet vermoord. De tweede afspraak is veroordeeld voor het onthouden van hulp, niet voor moord.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2020 om 11:07

Elena

Dus grindr is ook een plaats waar je zoon geld kan worden geboden voor sex. Mmm...

Waar schreef ik dat het moord was?

AH:
"Het punt is dat grindr een risicovolle omgeving is waar maar weinig ouders hun zoon in zullen willen zien deelnemen.

Begrijpelijk dat iemand daar moeite mee heeft."

ElenaH

ElenaH

20-09-2020 om 11:42

'Waar schreef ik dat het moord was?'

Wat is er dán risicovol aan Grindr (in relatie tot Orlando)?

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2020 om 11:58

Elena

Ik denk dat een datingplatform waar normale dates en prostitutie door elkaar voorkomen het reëele risico met zich meebrengt dat 'kwetsbare' jongeren in de prostitutie terecht komen.

Dat lijkt me een no-brainer. Wil je niet met mij? Jammer, en als ik je 50 EUR geef? Of 100?

Er zijn nou eenmaal predators onder mannen. Voor een gay predator is grindr natuurlijk een prime hunting ground en met name de jonge jongens zijn natuurlijk favoriet.

Dat Orlando verhaal is misschien niet bewijsbaar moord, maar dat er iets ernstig misgegaan is lijkt me duidelijk.

Dat is niet perse grindr's schuld net zomin als een snelwegbeheerder verantwoordelijk is voor wat mensen 's nachts in de bosjes van een parkeerplaats uithalen. Maar het blijven linke plaatsen.

ElenaH

ElenaH

20-09-2020 om 12:11

'Dat is niet perse grindr's schuld net zomin als een snelwegbeheerder verantwoordelijk is voor wat mensen 's nachts in de bosjes van een parkeerplaats uithalen. Maar het blijven linke plaatsen.'

Maar is dat een reden om iemand te adviseren om 's nachts de snelweg niet te gebruiken? Want dat is wat je insinueert over Grindr.

Eeeh

Ik zou iemand niet perse adviseren om s nachts zijn hond uit te laten laten in de bosjes bij een snelwegparkeerplaats. Liever een rondje door de buurt.

En ik zou een jonge, kwetsbare jongen die net ontdekt heeft dat hij op jongens valt echt niet aanraden om toch een het hetero-pad eens op te gaan( Lees: de snelweg te vermijden) maar wel om als ie dingen gaat uitproberen zich misschien eerstveens te oriënteren bij bv zo’n ontmoetingsclub van het COC dan zich onmiddellijk op grindr te storten. ( lees; rondje door de buurt doen met de hond, ipv onvoorbereid het bos in te wandelen)

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2020 om 12:29

Beeldspraak intact

Grindr is de parkeerplaats, niet de snelweg. Ik blijf 's nachts liever weg van die parkeerplaatsen. Jij niet?

Het gaat hier om het perspectief van de ouder van zo'n jongen.

Mensen hebben het volste recht hun leven al dan niet in de vernieling te helpen. Hun ouders hebben het volste recht (en misschien zelfs de plicht) om dat te willen voorkomen.

Maro

Maro

20-09-2020 om 12:50

Predators

"Er zijn nou eenmaal predators onder mannen. Voor een gay predator is grindr natuurlijk een prime hunting ground en met name de jonge jongens zijn natuurlijk favoriet.'
Dat ben ik met Ad eens. Ik vind dat ook gelden voor jonge meisjes en tinder. Ik begrijp de zorgen van moeder. Het geen punt vinden omdat grindr op lgbtq gericht is, vind ik omgekeerde discriminatie: je wilt jonge mensen beschermen tegen predators.

Wendelmoed

Wendelmoed

20-09-2020 om 18:19

Eens met Ad

En dan nog afgezien van het risico dat zo'n platform gebruikt wordt door mensen die iemand willen chanteren of in de val lokken en in elkaar slaan, beroven, whatever.
Klopt, dat kan op Tinder ook. Een goede reden om daar ook heel voorzichtig mee te zijn als je jong en onervaren en zoekende bent.

Van mij mag elke dertiger die het klappen van de zweep kent, lekker doen wat hij of zij wil met eender welke app. Maar niet mijn zeventienjarige.

Wendelmoed

Wendelmoed

20-09-2020 om 18:19

Overigens

Merkte een van mijn kinderen nog op dat je helemaal niet op Grindr mag als je nog geen achttien bent. Daar zal toch ook een reden voor zijn.

Trix

Trix

20-09-2020 om 20:47

18+

Inderdaad Wendelmoed. Ik schreef het al in #3. Het is net als Tinder een app voor 18+.
Nu is dat online wat lastiger te handhaven dan in het uitgaansleven, maar als ouder heb je er zeker nog wel maar over te zeggen.

Dus je kind ervoor waarschuwen, of tenminste checken of het er verstandig mee omgaat, is het minste wat je kunt doen. Vraagstukken rondom privacy of gevoeligheden rondom de acceptatie, komen dan even op een tweede plaats, wat mij betreft, hoe belangrijk het ook is.

Elizabeth

Elizabeth

25-10-2020 om 21:29

Zomercarnaval

"Het hele gay gebeuren dat ze 1 x per jaar verkleed op een boot gaan staan dansen vind ik afschuwelijk."

Homoseksualiteit houdt meer in dan semi-ontkleed feestvieren tijdens Gay Pride. Nu met corona zal ook Gay Pride wel niet doorgaan. Weer een zorg minder.

Als je naar Zomercarnaval Rotterdam of carnavalsfeesten in Limburg en Brabant kijkt zie je ook veel seksueel getinte heteroverkleedpartijen en -dansjes. Toch denk je bij heteroseksualiteit niet primair aan carnaval. Waarom dan bij homoseksualiteit wel zo'n eenzijdig beeld?

ReliableGnu63

ReliableGnu63

25-02-2022 om 10:39

Grindr is niet te vergelijken met Tinder, Badoo of andere dating apps. Grindr is toch meer seksueel van aard. de app laat zien middels GPS welke mannen er in de buurt zijn. de berichtjes die je binnen krijgt in je inbox zijn vooral meteen puur gericht op seks afspraken. vandaar dat deze app ook in de 18+ categorie valt

Hoi, hier een gayman van 36. Grindr is voor 95% voor snelle wisselende sexuele contacten. Ik zat eens te Google hoe jongeren hier mee omgaan. Het is een verschrikkelijk platform en niet om gezellig mensen te ontmoeten, ja voor sex. Het is vaak niet eerst "hey hallo hoe gaat het" maar meteen naakt foto's en de vraag "sex?" Check maar eens YouTube films over Grindr. Zal je chockeren. 

Groetjes Jack

wat ReliableGnu63 zegt, het is geen dating app maar een sex app. Ga er maar eens op, ik heb er veel sex. Per maand met 4 verschillende mannen die ik niet ken. Ik ken mensen die soms 3 verschillende mannen hebben op 1 dag. Ouders bescherm je kind of praat er over. Grindr is niet als Tinder of Badoo of een andere dating app. Ik vind het een fijne app maar kom veel jonge gasten tegen en hoe hun sexueel in het leven staan vind ik vaak niet goed. Vandaar mijn berichten hier. Het is niet normaal,wel makkelijk
Groetjes Jack

MRI

MRI

28-04-2022 om 12:18

Jack1986 schreef op 27-04-2022 om 23:32:

wat ReliableGnu63 zegt, het is geen dating app maar een sex app. Ga er maar eens op, ik heb er veel sex. Per maand met 4 verschillende mannen die ik niet ken. Ik ken mensen die soms 3 verschillende mannen hebben op 1 dag. Ouders bescherm je kind of praat er over. Grindr is niet als Tinder of Badoo of een andere dating app. Ik vind het een fijne app maar kom veel jonge gasten tegen en hoe hun sexueel in het leven staan vind ik vaak niet goed. Vandaar mijn berichten hier. Het is niet normaal,wel makkelijk
Groetjes Jack

maar waarom zit je er dan zelf op als je het andere afraadt?

MRI schreef op 28-04-2022 om 12:18:

[..]

maar waarom zit je er dan zelf op als je het andere afraadt?

Als Jack van 1986 is dan is hij wel wat ouder dan een jongen van 17.

MRI schreef op 28-04-2022 om 12:18:

[..]

maar waarom zit je er dan zelf op als je het andere afraadt?

Waarschijnlijk vervult het bij Jack een behoefte maar wil hij anderen waarschuwen dat deze app voor hen misschien minder geschikt is?

MRI

MRI

30-04-2022 om 14:33

WendelmoedM schreef op 30-04-2022 om 13:41:

[..]

Als Jack van 1986 is dan is hij wel wat ouder dan een jongen van 17.

ja dat zal het zijn, had ik even niet gezien

Ten eerste (even iets van me af schrijven waar ik in mijn tienertijd een enorme hekel aan had): mijn moeder had er ook altijd een handje van te zeggen dat ze "toevallig" iets had opgemerkt, terwijl ik donders goed snapte dat dat niet zo was. Dan was er "toevallig" iets uit een (dichte!) binnenzak gevallen toen ze mijn jasje in de kast hing, bijvoorbeeld. En een telefoon die op tafel ligt en waar je voorbijloopt, ik vind het verdomde knap dat je in die honderdste seconde van het voorbijlopen niet alleen kan zien op welke site hij zit, maar ook nog dat hij in een chat zit. Dat vereist meer dan een blik in het voorbijgaan. Ik begrijp dat het wellicht uit bezorgdheid is dat je wat langer keek, later begreep ik dat van mijn moeder ook, maar respecteer a.u.b. zijn privacy.

Ten tweede: ja, hij zit op een datingsite. Voor homo's is het nog verdomd lastig in de tienertijd om op een normale manier met andere homo's in contact te komen. Op school zie je klas- en schoolgenoten de eerste kalverliefdes en verkeringen aangaan, zelf durf je die jongen die je zo leuk vindt nauwelijks aan te spreken, want waarschijnlijk is die hetero en voor je het weet, zijn er mensen die je met de nek aankijken. Ik weet dat nog goed van mijn eigen middelbare schooltijd in de jaren '80. Die onzekerheid, maar ook dat verlangen om ook eens een vriendje te hebben, maar niet te weten hoe.

Tegenwoordig heb je die apps en datingsites, ik heb ze nooit gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat het af en toe fijn is om met iemand in contact te kunnen komen waarbij je die drempel (aftasten of iemand hetero of homo is) niet meer hoeft te nemen. Helaas zit er op die sites ook veel kaf onder het koren, dat hoor je regelmatig. Mensen die zich anders voordoen om (met name) jongeren te lokken, bijvoorbeeld. Dat zou ik zeker (op een gepast moment, en neutraal) met hem bespreken.

Maar kort en goed: respecteer zijn privacy, push hem niet om te praten over dingen die hij liever (nog) voor zichzelf houdt, en ik neem aan dat hij op de hoogte is van het belang van safe seks e.d. - want dat is voor hetero én homo belangrijk.

Hoi alle, ik zag dat het topic van 2 jaar geleden is 

Zonnehoed schreef op 09-09-2020 om 11:46:

Waar lig je dan van wakker?

Grindr is toch gewoon Tinder voor homo’s? Lijkt me een hele vooruitgang om op deze manier contact met andere homo’s te kunnen leggen. Ik hoop dat hij zich bewust is van het gevaar om af te spreken met een vreemde, en anders moet je dat nog even met hem bespreken.

Op zich zou ik me daar ook best zorgen over maken als mijn 17 jarige dochter op 'gewoon' Tinder zit. Want Tinder is al voor volwassenen een platform waar het gaat om casual seksdates en Grindr volgens mij nog een tandje erger.


Ik zou het best zorgwekkend vinden als mijn 17 jarige kind op een app zit voor casual seks. Wat is er mis met de fase van vrienden van vrienden en als je toevallig een leuke avond hebt met iemand, dan prima. Vrij veilig.

Hoezo moet je op seksdate zonder aanleiding of wat dan ook. Neuken om het neuken even plat gezegd. Je zou dat ook niet leuk vinden voor je 17 jarige dochter toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.