Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
ilonka

ilonka

16-11-2012 om 14:24

Zoon bij "gewone" vriendin slapen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

19-11-2012 om 18:56

Maylise, jong

Nou ja, hij is zeventien...toch een vrij normale leeftijd om het liefdespad op te gaan?

ilonka

ilonka

20-11-2012 om 11:17

Zoon zegt

dat hij zijn vriendin ook moet kunnen vertrouwen, en zij dus hem ook.

Ik denk niet dat hij het met haar erover heeft gehad.
Heb nu weer een ander aspect gehoord -lijkt net een soap ondertussen- maar; vriendin en "slaapvriendin" kennen elkaar en liggen elkaar niet. Denk dat het dan nog vervelender voor vriendin is, als ze dan hoort dat vriend bij haar blijft slapen.
Slaapvriendin en zoon hebben laatste tijd ook heel weinig contact gehad, ik neem aan omdat vriendin dat al niet leuk vond....

Overigens kent zoon de 'slaapvriendin" al heel erg lang. Ik denk een jaar of 6.
Zoon neemt bijna nooit iemand mee naar huis. Gaat altijd naar vrienden of buiten.

Denk dat ik er voor mezelf wel uit ben;
Hij is 17, inderdaad toch wel een leeftijd dat ie z'n eigen keuzes moet maken.
En of er wel of geen sex is/komt (met wie dan ook), dat zijn eigenlijk mijn zaken niet.
Ook als ik hem gewoon vertrouw en er wel sex zou komen, gaat ie me dat echt niet vertellen (en dat hoeft ook niet).

Ik denk dat ik gewoon langer de tijd nodig had om te weten hoe ik hierin sta en door jullie meningen te lezen, ook mijn eigen mening te kunnen vormen op dit gebied. Dus bedankt voor jullie reacties.

Social stories

Ik zou wat social stories vertellen. Bijvoorbeeld over de jaren 60 en 70 waarin mensen dachten dat dat allemaal maar moest kunnen. Man of vrouw als vriendschap maakt niet uit. En dat je de kat op het spek kunt binden en dat dat consequenties heeft die je mogelijk niet kunt verzwijgen, en hoe mensen zich dan kunnen voelen. Het liefst nog uit eigen doos zeg maar. En dan is aan hem de keus of hij dat risico wil lopen, toch sex, onenigheid met zijn vriendin.

Maylise

Maylise

20-11-2012 om 13:18

Fiorucci

Ja, 17 is niet heel jong inderdaad. Het is alleen zo lastig als je vervolgens min of meer bij betrokken wordt en morele afwegingen moet gaan maken. Dat wil ik eigenlijk liever niet. Heeft ook niet zoveel met leeftijd te maken maar meer met dat je er boven op zit. Dat heb ik ook bij mijn zoon en zijn vrouw. Die wonen hier in huis (voorlopig) en dat is wat dat betreft echt heel vermoeiend omdat ik er zo gedwongen bij betrokken wordt terwijl ik dat niet wil.
Maar je hebt helemaal gelijk dat 17 op zich niet jong is.

Fiorucci

Fiorucci

20-11-2012 om 14:40

Maylise

Dat begrijp ik helemaal. Maar afgaande op de originele posting denk ik dat een antwoord voldoende is, doen wij het als ouders het onszelf niet een beetje aan, dat we dan gelijk morele afwegingen gaan maken?

ilonka

ilonka

26-11-2012 om 11:49

Slaapvriendin

heeft afgelopen weekend bij zoon geslapen.
Ze hebben het gezellig gehad.
Ik had m'n zoon goed ingeschat; ze lagen in 1 bed.

Hoe bedoel je? Dat ze toch seks hebben 'gehad'? En zijn vriendin mag dt meisje sowieso al niet?
Huuu. Weet zijn vriendin vd logeerpartij?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2012 om 14:26

Apart

Bedoel je dat ze toch rommelen?
Maar wat ik me ook afvraag: als je zoon een logé heeft, kom jij dan gewoon op zijn kamer?

Vic

Vic

26-11-2012 om 15:50

Ik vroeg het me ook al af

Hij is dus vreemd gegaan in jouw huis en dat vind je niet erg?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-11-2012 om 17:21

Tjeemig zeg

Ja hij is vreemdgegaan (blijkbaar) en heeft dat in zijn eigen huis gedaan.

Maar wat willen jullie nu dat Ilonka daar aan doet?

Het is zoals het is. Hij zal iets moeten met de situatie, Ilonka niet.

Die kan hooguit bij zoon aangeven dat hij misschien eens een goed gesprek moet aangaan met zijn vriendin.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2012 om 17:23

Nou...

Ik weet het niet hoor, maar als er een verkering gaande is, zou ik mijn medewerking geloof ik niet verlenen aan vreemdgaan. Handel eerst de verplichte gesprekken met de verkering af, dan is een nieuwe vlam welkom.

Maylise

Maylise

26-11-2012 om 17:34

Ginny

Niet onder mijn dak in elk geval. Ik zou daar niet mijn (passieve) medewerking aan verlenen door dat hier toe te staan. Ik zou het ook respectloos tegenover ons als ouders vinden trouwens. Als wij een vriendin van een zoon welkom heten in ons huis en moeite doen om haar te leren kennen dan kan de zoon vervolgens niet van ons verwachten dat we even vrolijk zijn maitresse welkom heten en haar hier laten overnachten. Zo werkt dat niet. Ik run geen motel waar ik kamers per uur verhuur aan vreemdgangers. Ik zou ook echt boos zijn als een zoon zoiets stiekem zou doen.

hurr

hurr

26-11-2012 om 19:57

Vrienden en vrienden

Maar uh, dat weet je van te voren toch niet. Ilonka's zoon heeft een vriendin en vraagt een 'zomaar' vriendin als logé. Ze wantrouwde het wel al iets maar je weet toch niet zeker of ze sex zullen hebben, het kan net zo goed een vriendin zijn waar hij het alleen maar gezellig mee heeft als vriend(jullie snappen me wel).

Mijn dochter heeft ook veel vrienden en ook die blijven wel eens logeren. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die op een andere kamer te laten slapen. Het zijn ook echt gewoon vrienden. Ik zou achteraf wel boos zijn als dochter vreemd zou gaan, 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar van te voren is dat toch niet helemaal in te schatten.

Ik zou eens een goed gesprek met zoon aangaan, dat je je huis niet leent voor zulke dingen, mocht hij het met voorbedachte rade gedaan hebben.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-11-2012 om 21:39

Ja nou ja maylise

Op zich heb je daar wel een punt mee. Maar dan nog, wat kan Ilonka doen? Het is zijn verantwoordelijkheid en ze kan hem alleen maar vertellen wat zij ervan vindt.

En dan is het verder maar afwachten wat ie ermee doet.

Het is de emoticon

of hoe je dat ook noemt. Door de soort van knipoog achter de reactie van Ilonka lijkt het alsof ze het allemaal wel grappig en stoer vindt. Misschien is dat ook wel zo en dat zijn dan andere normen en waarden dan die ik heb.

Tonny

Tonny

26-11-2012 om 23:02

En ilonka, hoe voel je je hierbij?

Volgens de zie je het niet zo moeilijk, kennelijk ?

Waarom heeft je zoon niet eerst zijn verkering beeindigd ? Ikzou het knap waardeloos vinden als mijn dochter in de functie van vaste vriendin zo werd behandeld.

Tonny

En ik zou niet blij zijn als mijn zoon zo met zijn vaste vriendin om zou gaan. Misschien komt Ilonka nog terug op haar smiley, ik vind het gedrag van haar zoon ook zeker niet komisch te noemen.

Tonny

Tonny

26-11-2012 om 23:21

Klopt wil

Wat je zegt over zoon.
En ik meen van mijn zoons en dochters die heel verschillende vriendenkringen hadden/hebben te weten dat de code niet zo soepel ligt qua vreemdgaan, zeker niet!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2012 om 00:30

Ginny

Mijn dochter heeft verkering. Ze heeft de leeftijd om volwassen met verkering om te gaan. Dat ze nog bij ons in huis woont betekent voor mij dat ze haar verkering dus ook mee naar huis mag nemen. Daarmee hoeft ze niet te wachten tot ze het huis uit is. Eigenlijk vind ik dat ik het daarmee al heel netjes doe als moderne flexibele moeder van een jongvolwassene. Maar ik heb ook mijn grenzen. Als dochter tijdens deze verkering opeens een tweede leuke jongen aan de haak zou slaan en daar ook mee aan komt zetten, vind ik niet dat ik haar de ruimte onder óns dak hoef te geven om haar vriend te bedriegen. Als ze dat, eenmaal op een eigen kamer, of een flatje, wil doen, moet ze dat helemaal zelf weten. Mijn taak is dan alleen om afkeurend te knorren met aansluitend '... maar het is jouw leven kind'. Meer heb ik er dan niet over te zeggen.

Maar wat zegt 1 bed?

Volgens mij zegt in 1 bed liggen niks. Ik heb 'vroeger' ook wel eens met 'goede vriend' in 1 bed gelegen. En 'niks' gedaan. Geen kus kwam eraan te pas. Wel lagen we enigzins 'ongemakkelijk' zo dicht bij elkaar. Net zo ongemakkelijk als je met een vriendin zou liggen in een 1 persoonsbed. Het grootste punt was denk ik ook dat ik deze vriend écht helemaal niet 'aantrekkelijk' vond sexueel gezien en vriend mij ook niet, hij was zelfs verliefd om iemand anders op toen en met háár enorm bezig, niet met mij. Maar wij hadden geen relaties op dat moment en het was gewoon omdat de afstand en het tijdstip (nogal laat) naar waar wij waren geweest ons parten speelde dat we bij elkaar in 1 bed belanden. Gewoon praktisch dus.
Ilonka zegt dat áls er sex is geweest zoon dat niet verteld aan haar. Ik denk dat Ilonka wel kan 'eisen' dat hij het zelf vertelt aan zijn vaste vriendin. Of er nu sex is geweest of niet, dat doet er niet toe. Ik zou dat tenminste wel eisen. Er worden hier ook wel eens door oudste's vriendengroep dingen besproken of gezegd of gedaan waardoor ik net wat meer weet dan de andere ouders, omdat ik er toevallig bij ben. Ik zeg ook altijd dat áls ik andere ouders zie, ik er niet om ga liegen. Als ouders vrágen of Marietje dat en dat weekend werkelijk bij ons heeft geslapen en Marietje heeft die nacht niet bij ons geslapen, maar bij een of andere jongen omdat ze niet wil dat haar ouders dat al weten, moet Marietje dat maar zelf vertellen als haar ouders het niet van mij moeten/mogen horen. Zo simpel is het. Als ze om 6.00 uur 's morgens pas hier in bed belanden en Marietje mag niet later uit dan 3.00 uur dan zeg ik dat als haar ouders vragen hoe laat ze thuis waren. Ik ga haar ouders er niet speciaal voor opbellen, van weet je wat er dit weekend was? Maar als ik de ouders zie of ze bellen mij, dan ben ik eerlijk. Zo simpel is het. En dat weten ze allemaal, dat heb ik genoeg en vaak zat gezegd. Als ze er toch voor kiezen om dat niet te vertellen en haar ouders vermoeden wat en vragen ons erom, dan hebben ze pech. Afgelopen weekend nog gehad, maar die ouder kon ik gerust stellen, hun dochter was écht bij ons En op tijd en alleen met oudste. Als het niet zo was geweest had ik het ook gezegd. Ik vind het ook belangrijk naar die jongvolwassene toe om te laten zien en voor te doen, dat eerlijkheid het langste duurt. Ook naar de andere ouders toe. Zij vertrouwen behalve op hun jongvolwassenen ook een beetje op 'ons' omdat ze hier zijn op dat moment, een 'vetrouwd adres'.
Ik neem aan dat Ilonka ooit die vaste vriendin wel ziet of spreekt. Aan zoon de keus, of hij verteld zelf van zijn logé, ongeacht wat er gedaan is, of het nu slapen alleen of ook sex is. Of Ilonka verteld het als de vaste vriendin het ter sprake brengt of het onderwerp te sprake komt. Wat ze ongetwijfeld gaat doen, gezien de toespelingen die Ilonka doet.
groeten albana

Tonny

Tonny

27-11-2012 om 17:34

1bed zegt niks

Stel je voor, ahaha. Maar het is wel een symbool. Je gaat normaal gesproken niet met ' zomaar iemand ' in 1 bed slapen.

Seks of niet, het duidt een relatie aan ( en dan bedoel ik niet de overmacht van bepaalde omstandigheden zoals die verder in deze draad genoemd zijn, want die komen beslist voor )

Kan dus ook... .

Een vriendschappelijke relatie zijn. En dat is de clou, het wil niet zeggen ' vreemd gaan' , waar het om gaat is dat hij eerlijk blijft in zijn vaste relatie. Of het nu slapen alleen is of niet. Dat is wat je kan ' eisen' meer niet.
Groeten albana

ilonka

ilonka

29-11-2012 om 16:10

Sorry, tijd niet geweest

pc problemen gehad, vandaar dat ik hier niet meer ben geweest.

Die smiley bedoelde ik beslist niet dat ik het leuk zou vinden als m'n zoon vreemd zou zijn gegaan.
Die was meer bedoeld, dat ik m'n zoon goed genoeg ken. In een eerder bericht had ik volgens mij geschreven dat ik niet zeker zou weten of m'n zoon en "slaapvriendin" in 2 bedden zou slapen. Goed ingeschat van me. (dat bedoelde ik dus met de smiley)

Voor hem is het vrij gewoon om met anderen in bed te liggen. Hij slaapt vrij regelmatig ergens anders en daar is het ook zo, dat iedereen gaat slapen, waar plek is. Geloof dat er ook gewoon jongens bij elkaar in bed belanden.

Ik denk niet dat zoon vreemd is gegaan. Hij is veel te blij dat hij weet wanneer z'n vriendin weer terug is (begin januari), en dat duurt hem nog veel te lang.

Of hij het wel of niet aan z'n vriendin verteld, is zijn zaak. Mocht het te sprake komen, dan zal ik in iedergeval er niet om liegen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.