Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

zoon flauwgevallen

Ik was vanmiddag met mijn 13 jarige zoon bij de huisarts om wratten te laten aanstippen. Niks aan de hand, hij vond het allemaal meevallen. Ik moest een afspraak maken voor over 2 weken dus ging in de rij bij balie staan. Hij zei ineens: "mam, ik voel me niet goed". Dus ik zei dat hij maar even naar de wachtkamer moest gaan en moest gaan zitten. Nou, dat heeft hij niet gehaald; hij liep richting wachtkamer, begon te wankelen, liep tegen een glazen wand aan en viel achterover; ik zag het gebeuren en met mij iemand anders in de rij; dus we hebben hem net op tijd kunnen opvangen. En toen lag hij daar, ogen weggedraaid en in eerste instantie niet aanspreekbaar. Ondertussen waren er een arts en assistenten bij en kwam hij langzaam bij. Maar jeetje, ik ben echt zo geschrokken. En ja, ik weet het, hij is gewoon flauwgevallen, maar ik vond het zo eng! Het leek uren te duren, maar het waren maar een paar minuten. Inmiddels is hij weer up and running en vindt hij het vooral genant dat hij daar op de vloer lag. En ik? Ik heb het liefste dat hij binnen een straal van 3 meter bij me is en niet alleen de trap oploopt of alleen op zijn kamer is. Man is pas laat thuis, dus die kan me ook geen schop onder mijn kont geven dat ik me niet zo aan moet stellen; dus misschien dat jullie dat kunnen doen


Nou, ik zou me ook rot geschrokken zijn! Dus pak een lekker wijntje en wat chocola en geef zoon een extra knuffel. Morgen voelt het al een stuk minder spannend.

Geeft toch niks, op die leeftijd ben ik ook wel flauwgevallen en wratten aanstippen "hell on earth" maar had er ook 20 op elke hand. Dus geen zorgen maken TO.

Ik ben mijn hele jeugd door regelmatig flauw gevallen, bij de biologieles, in de trein, bij een druk concert, zomaar ergens, kan gebeuren en niets aan overgehouden. Of toch wel één keertje tegen een wasbak aan gevallen. Snee in mijn hoofd. Nu voel ik het aankomen en ga alvast liggen

Waarom relateer je het gebeuren aan de wrattenbehandeling? Misschien heeft hij overdag te weinig gegeten of gedronken.
In ieder geval voelde hij het opkomen en weet hij bij een evt volgende keer dat hij direct op de grond moet gaan zitten. 

Ik snap dat je geschrokken bent. Misschien dat alle opgebouwde spanning eruit kwam?

Je was bij de huisarts toen het gebeurde. Als er iets werkelijk engs was met je zoon had je niet met hem naar huis moeten gaan.
Het is naar maar het gebeurt. Ik ben zelf maar 1 keer flauwgevallen in mijn leven, een van mijn nichtje bijna elke maand van haar leven. TJa.
Sini

Flauwvallen ziet er enger uit dan het is. Had hij lang niet gegeten?  In combi met toch de spanning voor het onbekende en pijnprikkel.
Hij zal t een evt volgende keer voelen aan komen en meteen gaan zitten. 

Oh, zoiets heb ik ook wel eens gedaan. Stond op, dacht ik ga weer zitten, maar al lopend ging ik out en liep tegen de deur aan. Mijn moeder schrok zich een ongeluk.

Het kan van alles zijn; te weinig gegeten, spanningen, te snel opstaan...

Is hij lang en slank?  Zelf een beetje mager?  Dan kan het zijn dat hij een lage bloeddruk heeft. Ik heb hier 2 kinderen die regelmatig van de graat gingen.  Nu voelen ze het goed aankomen en gaan weer zitten of zelfs liggen. 
Gisteren nog ik kom thuis van de sport ligt er een puber languit in de gang. 
Vorige maand zat ik met puber bij de bloedafname,  moest iets gecheckt worden, puber lag daar ook languit in de gang. We leven er maar mee, zulke dingen doen ze niet alleen. 

Zoon en dochter zijn meerdere keren flauwgevallen, ik kijk er niet zo meer van op, maar de eerste keer, in de wachtkamer van het ziekenhuis, vond ik echt eng, had het ook nog nooit meegemaakt en was wel even van slag. Ik kan me je gevoel voorstellen, dat gaat over en als het nog een keer gebeurt ben je vast al rustiger.

En sommige mensen vallen al flauw van de aparte lucht bij de huisarts of in het ziekenhuis. Flauwvallen op zich hoeft niets ernstigs te zijn maar tegen een glazen wand knallen of op je hoofd terechtkomen is natuurlijk wel gevaarlijk. 
Kan me goed voorstellen dat je erg schrok. 

grasspriet1980

grasspriet1980

22-06-2022 om 22:39 Topicstarter

Dank allemaal! Inmiddels gaat het beter en zit ik niet meer te trillen😉Mocht er een volgende keer komen zal ik vast minder van slag zijn.
Zoon zegt dat hij ineens niks meer zag en dat zijn oren suisden. En dat hij het heel warm had. Van het tegen de glazen wand lopen weet hij niks meer. Eerste wat hij weer weet is dat er 4 man boven zijn hoofd hingen toen hij weer bij kwam.

TO, ik begrijp dat je serieus geschrokken bent. En bang.
Maar ... (als ik mag  ) wacht tot hij zijn rijbewijs heeft gehaald en vraagt om alleen met de auto weg te mogen. Nog niet om een pintje te gaan pakken, misschien 'gewoon' om eens tot bij een vriend te rijden. 
Toen dat met mijn zoon gebeurde, dacht ik bij elke telefoon op het werk die ik kreeg: dat is de politie om te zeggen dat hij dood is. Is jàààren geleden en hij leeft nog steeds!

Blij voor jou dat er niks ergs aan de hand was.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-06-2022 om 23:22

grasspriet1980 schreef op 22-06-2022 om 22:39:

Dank allemaal! Inmiddels gaat het beter en zit ik niet meer te trillen😉Mocht er een volgende keer komen zal ik vast minder van slag zijn.
Zoon zegt dat hij ineens niks meer zag en dat zijn oren suisden. En dat hij het heel warm had. Van het tegen de glazen wand lopen weet hij niks meer. Eerste wat hij weer weet is dat er 4 man boven zijn hoofd hingen toen hij weer bij kwam.

Van een ervaringsdeskundige (ik viel als puber ook een paar keer per jaar flauw): zwart voor de ogen en suizende oren? Direct gaan zitten met hoofd tussen de knieën, liefst liggen. Niet iedereen voelt het aankomen, maar als je dit signaal wel hebt en herkent, dan kun je voorkomen dat je je bezeert.

Bakblik schreef op 22-06-2022 om 21:57:

Is hij lang en slank? Zelf een beetje mager? Dan kan het zijn dat hij een lage bloeddruk heeft. Ik heb hier 2 kinderen die regelmatig van de graat gingen. Nu voelen ze het goed aankomen en gaan weer zitten of zelfs liggen.
Gisteren nog ik kom thuis van de sport ligt er een puber languit in de gang.
Vorige maand zat ik met puber bij de bloedafname, moest iets gecheckt worden, puber lag daar ook languit in de gang. We leven er maar mee, zulke dingen doen ze niet alleen.

De spierpomp in de benen is bij groeiende jongens nog niet helemaal meegegroeid. Wat helpt is de onderbenen kruisen en dan tegen elkaar aandrukken. Hier viel puberzoon tot ongeveer zijn 18e ook met regelmaat om. Wij kwamen met hem jaarlijks bij de revalidatie arts en die kon dit haarfijn verklaren. Daarom vallen jonge soldaten ook regelmatig om als ze op wacht staan. Als ze uitgegroeid zijn,zal het overgaan.
TO, niet te hard schrikken dus als hij vaker gaat omvallen. Hoort erbij en gaat weer over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.