Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

zoon flauwgevallen


Vast spanning van de afspraak en de warmte. 

" Zoon zegt dat hij ineens niks meer zag en dat zijn oren suisden. En dat hij het heel warm had"

Ja, zo voelt dat als je gaat flauwvallen (bij mij tenminste wel). Dat weet hij nu, dus hopelijk voelt hij het een volgende keer aankomen en kan hij meteen gaan zitten als hij die signalen krijgt. 

Ik had maandag nog een flauwvallende leerling 😅. Dat van de benen kruisen en aanduwen is een goede Ambra. Maar: moet je dat staand doen of als je gaat zitten? 
Ik ben ook vaak flauwgevallen als puber. Zeker als het wat warmer is, ik dronk en at altijd prima maar ik was ook lang en dun. Gelukkig had ik wel instinctief het idee dat ik moest gaan zitten waar ik was dus nooit echt ernstig gewond geraakt 😬. 
Een van mijn dochters was een jaar of 6 toen ze bij Balorig flauw viel. Combinatie van warmte en zich pijn doen. 

Het hoort bij de pubertijd. Google maar eens 
Mijn oudste kind had het ook regelmatig in de pubertijd. Mijn andere kind niet. Ikzelf ben ook 2 keer flauwgevallen op die leeftijd, sommige klasgenoten streken ook weleens het vaantje. Het is niets bijzonders, maar wel schrikken inderdaad.  

Hier een inmiddels volwassen kind dat nog regelmatig stoelen of mensen vastpakt om overeind te blijven of gewoonweg op de grond neerzijgt. Wij zijn er aan gewend, op school en werk leverde het nog wel eens verbaasde blikken en bezorgde omstanders op. Kind gaat er bijzonder laconiek mee om. Ik heb ook wel eens een uitgestoken hand per abuis aangezien voor een high five en vervolgens kind naar de grond zien zakken, gelukkig kon kind er om lachen.

Ik begrijp dat je daarvan schrikt, zeker als het de eerste keer is. Ik ben zelf twee keer bijna van mijn stok gegaan als puber, ik was toen tussen de 13 en 15 jaar en beide keren was het ontzettend warm. Ik zou me er voor nu niet heel veel zorgen over maken.

Het was vanmiddag ook erg warm weer.

Zelf ben ik in mijn leven ook vaker flauwgevallen. 

grasspriet1980

grasspriet1980

23-06-2022 om 18:24 Topicstarter

Vanmiddag thuis gebeurde het weer, maar kon ik hem snel op een stoel zetten. Toch gek hoor. Hij is nog niet echt aan het groeien , dus geen magere lange lat hier. Als het vaker gebeurt ga ik het wel melden bij de huisarts denk ik.

Google eens op vasovagale syncope. Het plotseling dalen van de bloeddruk. Ik lag aan een bloeddrukmeter bij een kantelproef toen ik zelf de bloeddruk naar een record dieptepunt zag vallen en daarop viel ik flauw. Ik heb wat handvaten meegekregen voor als ik het voel aankomenden. Zoals druk zetten, met handen in elkaar en duwen of de benen  in elkaar strengelen en dan kracht zetten om je bloeddruk weer omhoog te krijgen.

SuzyQFive schreef op 23-06-2022 om 09:32:

Ik had maandag nog een flauwvallende leerling 😅. Dat van de benen kruisen en aanduwen is een goede Ambra. Maar: moet je dat staand doen of als je gaat zitten?
Ik ben ook vaak flauwgevallen als puber. Zeker als het wat warmer is, ik dronk en at altijd prima maar ik was ook lang en dun. Gelukkig had ik wel instinctief het idee dat ik moest gaan zitten waar ik was dus nooit echt ernstig gewond geraakt 😬.
Een van mijn dochters was een jaar of 6 toen ze bij Balorig flauw viel. Combinatie van warmte en zich pijn doen.

Kan zowel zittend als staand. Voeten kruisen bij de enkels en dan benen tegen elkaar aan duwen.

Dochter hier had het op die leeftijd (rond de 13) ook vaker. Ze viel niet altijd helemaal flauw, maar wel gevoel van duizeligheid etc. Een keer flauwgevallen in de MacDonalds, toen werd ik dus keurig door het personeel gebeld om haar op te halen, vond ik zo netjes. Zelf schaamde ze zich rot natuurlijk.
Meestal had het te maken met zonder iets te eten de deur uit gaan. Ik gaf haar daarna ook vaak druivensuiker mee, voor als ze het aan voelde komen. Dat hielp goed. Naarmate ze ouder werd ging het weer over.
Zelf heb ik het ook een keer gehad op die leeftijd. Ik ging toen samen met mijn moeder hardlopen 's morgens, zonder (al te veel) te eten. Toen zag ik ook vlekken voor mijn ogen. Is echt een puberteitsding volgens mij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.