Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft nepvrienden(?)


Karin1973FK

Karin1973FK

15-10-2021 om 22:34 Topicstarter

Keetie schreef op 15-10-2021 om 22:26:

[..]

Idd! Ik hoop dat hij genoeg zelfvertrouwen heeft en voor zichzelf kiest

Dat heeft hij gelukkig zeker!

Karin1973FK

Karin1973FK

15-10-2021 om 22:34 Topicstarter

Dolfje schreef op 15-10-2021 om 22:32:

Weet je wel zeker dat het waar is wat hij zegt?

Ja

Dit zijn geen vrienden natuurlijk, maar ik hoop toch dat hij en jij dat wel inzien.
Gewoon niet meer mee omgaan, dat zijn ze niet waard.
Als er op school gescholden, gespuugd etc. wordt dan moet de school daar wel wat mee. Krijgen die jongens van school dan geen straf? Ik denk namelijk dat je dit niet opgelost krijgt met die ouders want blijkbaar doen ze al vanaf groep 4 niks aan het gedrag van hun koters. Wat die juf op de basisschool fout heeft gedaan daar kun je nu niks meer mee. Het gaat ook niet om wat er destijds gebeurde, maar om wat er nu gebeurt. Heeft je zoon hier al met zijn mentor over gepraat? 

Wat naar allemaal.. 
Ik ben stiekem erg benieuwd naar het YouTube-kanaal van je zoon. Is dit wel echt zo populair dat kinderen met hem op de foto willen? Of willen die kinderen misschien om de verkeerde redenen met hem op de foto (om hem voor de gek te houden)? Ik hoop dat het niet zo is, maar het zou kunnen dat je zoon online een ‘grap’ (meme) is geworden.

Wanneer hij in de realiteit leeft een soort YouTube-ster te zijn, maar ondertussen eigenlijk voor de gek wordt gehouden door de halve school kan dit aanleiding zijn voor het gedrag van zijn ‘vrienden’. Ze willen niet met hem geassocieerd worden en laten dit weten door vervelende dingen te zeggen. 

Misschien heb ik het helemaal mis, dat hoop ik. In welke klas zit hij? 

Ik lees nu dit in je andere topic.

‘Dat kan je je misschien niet voorstellen, maar ik weet niet of het er wat mee te maken heeft: hij heeft ASS, PTSS en is heel extreem hoogsensitief, als de leraar tegen hem zegt dat hij moet opletten krijgt hij al gevoelens van haat en moet soms ook huilen.’

Nu acht ik de kans dat mijn vermoedens in mijn eerdere bericht kloppen wel groot. 
Zou het kunnen dat je zoon met ASS de sociale codes niet snapt? Krijgt je zoon hulp hierbij? 

junio zou wel eens een punt kunnen hebben. Willen die schoolgenoten wel echt met hem  op de foto of zetten ze hem eigenlijk in de zeik en proberen zijn "vrienden" hem daarvoor op een onhandige manier te waarschuwen. Op de foto gaan met een schoolgenoot is wel wat raar namelijk. Heeft je zoon zelf wel door wat normaal sociaal gedrag is en wat niet? 

Ga eens met je zoon zijn mentor praten en geef aan dat je je zorgen maakt.

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 10:43 Topicstarter

MamaE schreef op 15-10-2021 om 23:46:

Dit zijn geen vrienden natuurlijk, maar ik hoop toch dat hij en jij dat wel inzien.
Gewoon niet meer mee omgaan, dat zijn ze niet waard.
Als er op school gescholden, gespuugd etc. wordt dan moet de school daar wel wat mee. Krijgen die jongens van school dan geen straf? Ik denk namelijk dat je dit niet opgelost krijgt met die ouders want blijkbaar doen ze al vanaf groep 4 niks aan het gedrag van hun koters. Wat die juf op de basisschool fout heeft gedaan daar kun je nu niks meer mee. Het gaat ook niet om wat er destijds gebeurde, maar om wat er nu gebeurt. Heeft je zoon hier al met zijn mentor over gepraat?

Ja, zoon heeft met mentor gepraat over een andere plek naast kinderen op school, mentor gaat er wat aan doen. De andere kinderen heeft hij wel twijfels over, die gaan met het gedrag van zijn ''vrienden'' mee soms, ze denken stoer te zijn dan. Zoon heeft zelfs al een keer thuisonderwijs aangevraagd, dat mocht, maar tijdelijk. 

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 10:50 Topicstarter

Junio schreef op 16-10-2021 om 07:17:

Wat naar allemaal..
Ik ben stiekem erg benieuwd naar het YouTube-kanaal van je zoon. Is dit wel echt zo populair dat kinderen met hem op de foto willen? Of willen die kinderen misschien om de verkeerde redenen met hem op de foto (om hem voor de gek te houden)? Ik hoop dat het niet zo is, maar het zou kunnen dat je zoon online een ‘grap’ (meme) is geworden.

Wanneer hij in de realiteit leeft een soort YouTube-ster te zijn, maar ondertussen eigenlijk voor de gek wordt gehouden door de halve school kan dit aanleiding zijn voor het gedrag van zijn ‘vrienden’. Ze willen niet met hem geassocieerd worden en laten dit weten door vervelende dingen te zeggen.

Misschien heb ik het helemaal mis, dat hoop ik. In welke klas zit hij?

Ik weet zelf het YouTube kanaal geeneens, zoon heeft me verteld dat hij over de 1000 abonnees heeft en op Instagram over de 2000 volgers, niet heel groot dus, maar ze willen met hem op de foto. Zoon heeft zelf al aangegeven dat hij niet met mensen op de foto meer wil, maar toch pakken ze hun telefoon en maken een foto (zo een 2 kinderen per dag), die mensen zijn allemaal rond de 1.80-1.90 geeft zoon aan en durft dan niet tegen te werken. 

Er zit een meisje op zijn school met 45.000 Instagram volgers, maar daar willen mensen nooit mee op de foto. Zijn vrienden zeggen dat hij een ''meme'' is, want als mensen de foto hebben genomen gaan ze keihard lachen.

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 10:51 Topicstarter

Junio schreef op 16-10-2021 om 09:41:

Ik lees nu dit in je andere topic.

‘Dat kan je je misschien niet voorstellen, maar ik weet niet of het er wat mee te maken heeft: hij heeft ASS, PTSS en is heel extreem hoogsensitief, als de leraar tegen hem zegt dat hij moet opletten krijgt hij al gevoelens van haat en moet soms ook huilen.’

Nu acht ik de kans dat mijn vermoedens in mijn eerdere bericht kloppen wel groot.
Zou het kunnen dat je zoon met ASS de sociale codes niet snapt? Krijgt je zoon hulp hierbij?

Hij krijgt therapie, 1 keer per week.

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 10:53 Topicstarter

Plantenbak schreef op 16-10-2021 om 10:17:

junio zou wel eens een punt kunnen hebben. Willen die schoolgenoten wel echt met hem op de foto of zetten ze hem eigenlijk in de zeik en proberen zijn "vrienden" hem daarvoor op een onhandige manier te waarschuwen. Op de foto gaan met een schoolgenoot is wel wat raar namelijk. Heeft je zoon zelf wel door wat normaal sociaal gedrag is en wat niet?

Ja, dat heeft hij door. Maar als ze oude basisschool genoten tegenkomen bijv. dan gaan ze mijn zoon voorschut zetten met ''Hij is een mongool'', en dan zeggen die klasgenoten ''dat wist ik al''. Hij wordt ook in de oude groep 8 groepsapp gepest met stickers van zijn gezicht, hij heeft al meerdere malen aangegeven dat hun daarmee moeten stoppen, ze zeiden dat ze zouden stoppen, maar gaan vervolgens gewoon weer door.

Karin1973FK schreef op 16-10-2021 om 10:50:

[..]

Ik weet zelf het YouTube kanaal geeneens,


Hoezo niet? Het lijkt me dat je als ouder kijkt wat hij allemaal uitspookt op internet.

Dat sociale media en YouTube gebeuren heeft hem al eerder in de problemen gebracht. Waarom ga jij dat niet wat aan doen? Waarom leg je dat YouTube kanaal niet stil? Waarom maak je hem kwetsbaar ipv hem uitleggen dat hij er zelf ook een aandeel in heeft.
Nee, ik zeg niet dat pesten okee is. Maar ik vind dat jij de deur open houdt door hem niet te stoppen. Jij bent zijn ouder; jij moet dit opheffen ipv verwachten dat andere mensen zich gaan aanpassen.

Eens had mijn puber het haar in een aparte kleur laten verven. Omdat ik niet wilde dat puber bij het uitgaan in elkaar getrapt zou worden, heb ik de kosten voor bleken en wederom verven voor mijn rekening genomen. Dat doe je, als ouder. Kinderen kunnen fouten maken, maar als ouder is het je taak om in te grijpen als dat nodig is.
Prompt werd rond dat weekend een eenling bij een bushokje door groepjes jongens bewusteloos getrapt. Dat had mijn kind ook kunnen gebeuren als ik er niet op gestaan had kind van feest met auto op te halen ipv OV.
Die daadkracht mis ik bij jou; je komt over alsof je steeds je kind het hand boven hoofd houdt. Daar leert hij toch niets van..

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 11:27 Topicstarter

Flanagan schreef op 16-10-2021 om 11:19:

Dat sociale media en YouTube gebeuren heeft hem al eerder in de problemen gebracht. Waarom ga jij dat niet wat aan doen? Waarom leg je dat YouTube kanaal niet stil? Waarom maak je hem kwetsbaar ipv hem uitleggen dat hij er zelf ook een aandeel in heeft.
Nee, ik zeg niet dat pesten okee is. Maar ik vind dat jij de deur open houdt door hem niet te stoppen. Jij bent zijn ouder; jij moet dit opheffen ipv verwachten dat andere mensen zich gaan aanpassen.

Eens had mijn puber het haar in een aparte kleur laten verven. Omdat ik niet wilde dat puber bij het uitgaan in elkaar getrapt zou worden, heb ik de kosten voor bleken en wederom verven voor mijn rekening genomen. Dat doe je, als ouder. Kinderen kunnen fouten maken, maar als ouder is het je taak om in te grijpen als dat nodig is.
Prompt werd rond dat weekend een eenling bij een bushokje door groepjes jongens bewusteloos getrapt. Dat had mijn kind ook kunnen gebeuren als ik er niet op gestaan had kind van feest met auto op te halen ipv OV.
Die daadkracht mis ik bij jou; je komt over alsof je steeds je kind het hand boven hoofd houdt. Daar leert hij toch niets van..

Flanagan, ik heb al met mijn zoon hierover gepraat, hij heeft bijna al zijn video's verwijderd (het waren rond de 1000 video's). Hij heeft alleen nog de leuke en ''normale'' video's erop staan. Hij heeft ook geen Instagram foto's meer.

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 11:29 Topicstarter

Dolfje schreef op 16-10-2021 om 11:09:

[..]

Hoezo niet? Het lijkt me dat je als ouder kijkt wat hij allemaal uitspookt op internet.

Ik geef hem vanaf een bepaalde leeftijd verantwoordelijkheid, we zijn wel samen naar zijn video's gaan kijken wat wel en niet goed en leuk is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.