Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft nepvrienden(?)


Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 17:11 Topicstarter

Biebel schreef op 16-10-2021 om 16:52:

[..]

Dus de leraren liegen? En dat weet je omdat je erbij was, op school?

Zou het kunnen dat je zoon een andere beleving van de waarheid heeft? En dat jij hem zo vertrouwt dat je daar altijd in mee gaat? Want zo leest het wel. Hoewel ik altijd heel hard roep dat je achter je kind moet staan, denk ik dat je daar echt in doorschiet.
Ook dat verhaal van vader, zijn valutahandel en zzp-contract klinkt alsof mensen die je lief zijn of waren, je eenvoudig iets wijs kunnen maken. Of dat nou bewust is of onbewust (zie het verhaal hierboven van hoe het 9jarig jongetje dingen beleefd), aan jou de taak om zaken weer in perspectief te zetten.

Een goed begin is dat YouTube en Instagram kanaal. En dan niet met de trotse blik van een moeder, maar met de kritische blik van iemand die haar kind wil helpen op deze wereld. Dat is misschien lastig voor je, maar wel het enige juiste. Samen met het echt luisteren naar wat de mentor en docenten te melden hebben, ipv alleen maar geloven wat je kind zegt


Dit is de waarheid: toen ze bij elkaar kwamen in groep 3, ging het erg goed. Maar het ging al gelijk in groep 4 helemaal mis, mijn zoon werd ervan beschuldigd van het pesten van één van die twee, dat is wat hij niet deed, die ander heeft hem gepest en kon gewoon niet delen dus hadden ze de schuld onterecht op mijn zoon gelegd. De hele klas was ook voor mijn zoon, dat hij niks verkeerds deed. Ze waren van groep 4 tot 7 echt helemaal geen vrienden, maar in groep 7 en 8 hele goede vrienden weer. Maar gelijk ging het in de eerste klas weer mis, ze begonnen weer te pesten. 

De ouders van hun hebben ook slechte dingen over ons op FB geplaatst.

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 17:13 Topicstarter

Ik denk dat als mijn zoon nu een mail zou schrijven naar de juf in groep 4 dat ze wel haar excuses zou aanbieden, dat zou haar sieren. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

16-10-2021 om 17:43

Het klinkt alsof je zoon genadeloos belachelijk wordt gemaakt met zijn social media accounts en dat is heel erg. Tegelijkertijd komt het in jouw topics eerlijk gezegd ook over alsof jij de situatie totaal niet overziet en alsof je geen realistisch beeld hebt van het gedrag van je zoon. 

Als je hem wil helpen, schakel dan hulp in en probeer met een open blik te kijken naar eventuele signalen vanuit school. Misschien kan je beginnen met een gesprek met zijn mentor? 

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 18:03 Topicstarter

Koralinde schreef op 16-10-2021 om 17:43:

Het klinkt alsof je zoon genadeloos belachelijk wordt gemaakt met zijn social media accounts en dat is heel erg. Tegelijkertijd komt het in jouw topics eerlijk gezegd ook over alsof jij de situatie totaal niet overziet en alsof je geen realistisch beeld hebt van het gedrag van je zoon.

Als je hem wil helpen, schakel dan hulp in en probeer met een open blik te kijken naar eventuele signalen vanuit school. Misschien kan je beginnen met een gesprek met zijn mentor?

Hij wordt belachelijk gemaakt, dat komt omdat hij in het verleden rare video's had geplaatst van hem, maar dat is geen reden om iemand te pesten. En binnenkort is er een mentorgesprek, daar gaan we het zeker over hebben. Een groot deel staat aan de kant van zijn pesters, maar ook een groot deel aan de kant van mijn zoon. De pesters zullen later wel spijt krijgen. We gaan zeker actie ondernemen!

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 18:12 Topicstarter

Even alle dingen wat zijn '''vrienden'' doen:
1. Hem slaan of schoppen
2. Op hem spugen
3. Hem uitschelden
4. Hem in de klas belachelijk maken
5. Hem met stickers pesten in een groepapp
6. Jaloers zijn op andere vrienden van hem
7. Grappen maken over de dood van een familielid van hem
Ze hebben bijna altijd commentaar, wat mijn zoon ook doet, is niet goed.
En als ze nieuwe vrienden hebben gemaakt, gaan die mijn zoon ook pesten. Waarom zoekt iedereen aansluiting bij de pesters? Om erbij te horen?
Alle kinderen die het voor hem in de klas hebben opgenomen op de basisschool, zitten nu op het VWO, waarom allemaal? Ik weet het niet. Heeft dit een verband met niveau/intelligentie?

Ben jezelf bezig met de oplossing of alleen met kamp voor zoon en kamp tegen zoon. 
Misschien zijn die video's wel gedownload en zoemen die nog rond op school.

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 18:16 Topicstarter

Viva-amber schreef op 16-10-2021 om 18:14:

Ben jezelf bezig met de oplossing of alleen met kamp voor zoon en kamp tegen zoon.
Misschien zijn die video's wel gedownload en zoemen die nog rond op school.

We kijken zeker naar een oplossing, met de mentor.

De video's zijn niet gedownload, dat weet ik vrijwel zeker. Wel hebben alle mensen die hem nu pesten die video's wel gezien.

Karin1973FK schreef op 16-10-2021 om 18:16:

[..]

We kijken zeker naar een oplossing, met de mentor.

De video's zijn niet gedownload, dat weet ik vrijwel zeker. Wel hebben alle mensen die hem nu pesten die video's wel gezien.

Ik zie je zoveel aannames doen in dit topic. Je denkt dat de juffen en pesters wel spijt zullen hebben. Je denkt dat je zoon alle “niet normale” video’s offline heeft gehaald. Je denkt dat de video’s niet gedownload zijn. Hoe weet je dit nu alleen zo zeker? Hoe weet je nu of die video’s niet gedownload zijn? Wie weet heeft iemand wel gewoon zijn scherm gefilmd. En een video downloaden vanaf YouTube is super simpel.

Je legt alle schuld bij de andere kinderen, school, leerkrachten, ouders. Gepest worden is heel erg en kan een kind voor het leven beschadigen. Daarom aan jou de taak om goed in de gaten te houden wat er nu echt gebeurd en je zoon weerbaarder te maken. Zorg ervoor dat hij zichzelf niet voor lul zet op social media. En als jij nu al weet dat hij soms afwijkend gedrag vertoont dan is het tijd om daar hulp bij te zoeken. Ga in gesprek met de leerkrachten in plaats van ze direct te beschuldigen en maak samen een plan hoe het pesten aan te pakken. Ze hebben hier vast een protocol voor.

Je geeft zelf aan dat hij in het autistische spectrum zit, hij kan dingen wellicht heel anders beleven. En ook al gebeurd het wel precies zoals hij zegt hij heeft er niets aan als jij met hem mee klaagt en niet constructief naar een oplossing zoekt. Hij heeft zijn hele leven nog voor zich, nu is het moment om te handelen.

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 18:47 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 16-10-2021 om 18:31:

[..]

Ik zie je zoveel aannames doen in dit topic. Je denkt dat de juffen en pesters wel spijt zullen hebben. Je denkt dat je zoon alle “niet normale” video’s offline heeft gehaald. Je denkt dat de video’s niet gedownload zijn. Hoe weet je dit nu alleen zo zeker? Hoe weet je nu of die video’s niet gedownload zijn? Wie weet heeft iemand wel gewoon zijn scherm gefilmd. En een video downloaden vanaf YouTube is super simpel.

Je legt alle schuld bij de andere kinderen, school, leerkrachten, ouders. Gepest worden is heel erg en kan een kind voor het leven beschadigen. Daarom aan jou de taak om goed in de gaten te houden wat er nu echt gebeurd en je zoon weerbaarder te maken. Zorg ervoor dat hij zichzelf niet voor lul zet op social media. En als jij nu al weet dat hij soms afwijkend gedrag vertoont dan is het tijd om daar hulp bij te zoeken. Ga in gesprek met de leerkrachten in plaats van ze direct te beschuldigen en maak samen een plan hoe het pesten aan te pakken. Ze hebben hier vast een protocol voor.

Je geeft zelf aan dat hij in het autistische spectrum zit, hij kan dingen wellicht heel anders beleven. En ook al gebeurd het wel precies zoals hij zegt hij heeft er niets aan als jij met hem mee klaagt en niet constructief naar een oplossing zoekt. Hij heeft zijn hele leven nog voor zich, nu is het moment om te handelen.

Ik weet alles zeker, we hebben er samen naar gekeken. Zoon heeft ook geleerd het grotendeels te negeren. En krijgt door zijn ASS, ook therapie. 

En die dingen anders beleven, ik heb hierboven geschreven wat hun allemaal doen, niet normaal. 

Ik zeg ook niet dat het allemaal de schuld is van anderen, alleen wat hun doen is echt niet normaal.

To, die video's zijn na een paar weken echt niet meer leuk, tenzij ze nog steeds ergens te zien zijn en steeds weer naar bovengehaald kunnen worden. Anders wordt hij nu gepest met iets dat niet eens bestaat. Ik zou ook uit de hunnie zijn echt erg modus stappen, want ooit waren dit wel vrienden van je zoon. Ergens is er wat mis gegaan. Zou zoon niet beter met de mentor erbij niet eens met die jongens praten?

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 19:17 Topicstarter

Viva-amber schreef op 16-10-2021 om 19:13:

To, die video's zijn na een paar weken echt niet meer leuk, tenzij ze nog steeds ergens te zien zijn en steeds weer naar bovengehaald kunnen worden. Anders wordt hij nu gepest met iets dat niet eens bestaat. Ik zou ook uit de hunnie zijn echt erg modus stappen, want ooit waren dit wel vrienden van je zoon. Ergens is er wat mis gegaan. Zou zoon niet beter met de mentor erbij niet eens met die jongens praten?

Hij heeft al een keer een gesprek met ze aangevraagd, dat wilden hun niet. Zoon heeft wel gevraagd waarom hun altijd zo doen, hun antwoord was: ''omdat jij ons vroeger hebt gepest''. Dat is niet waar. Daarnaast, heeft zoon een keer gevraagd waarom ze altijd zo negatief zijn, hun antwoord: ''er valt niks positiefs over jou te zeggen''. 

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 19:18 Topicstarter

Karin1973FK schreef op 16-10-2021 om 19:17:

[..]

Hij heeft al een keer een gesprek met ze aangevraagd, dat wilden hun niet. Zoon heeft wel gevraagd waarom hun altijd zo doen, hun antwoord was: ''omdat jij ons vroeger hebt gepest''. Dat is niet waar. Daarnaast, heeft zoon een keer gevraagd waarom ze altijd zo negatief zijn, hun antwoord: ''er valt niks positiefs over jou te zeggen''.

Die ander heeft hem gepest, omdat hij niet kon delen.

Ze hebben mijn zoon zelfs een keer opgewacht om op te spugen, hij kwam huilend thuis en is die volgende dagen van de week niet naar school gegaan. 

Karin1973FK

Karin1973FK

16-10-2021 om 19:22 Topicstarter

Zoon heeft wel ooit hun daarna ook nog gevraagd om op te schrijven wat hij verkeerd doet volgens hun:

Hun schreven op:
1. Niet sociaal
2. Autistisch
3. Vrienden met kinderen die jonger dan hem zijn

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

16-10-2021 om 19:29

Karin1973FK schreef op 16-10-2021 om 19:18:

[..]

Die ander heeft hem gepest, omdat hij niet kon delen.

Ze hebben mijn zoon zelfs een keer opgewacht om op te spugen, hij kwam huilend thuis en is die volgende dagen van de week niet naar school gegaan.

Dit snap ik niet. 

Maar het lijkt hoe dan ook glashelder te zijn dat jouw zoon ernstig wordt gepest. Dat neemt alleen niet weg dat ik uit jouw topics ook wel op denk te kunnen maken dat jouw zoon (zonder dat hij dit doorheeft en zonder dat jij hem hier duidelijk op wijst?) ook heel onaangepast gedrag vertoont. Ik denk dat het voor je zoon heel belangrijk is dat je niet blijft hangen in hoe gemeen die andere kinderen zijn, maar met beide problemen serieus aan het werk gaat. 

Je zoon volgt therapie schrijf je, hebben jullie dit daar al eens besproken?

Karin1973FK schreef op 16-10-2021 om 10:50:

[..]

Ik weet zelf het YouTube kanaal geeneens, zoon heeft me verteld dat hij over de 1000 abonnees heeft en op Instagram over de 2000 volgers, niet heel groot dus, maar ze willen met hem op de foto. Zoon heeft zelf al aangegeven dat hij niet met mensen op de foto meer wil, maar toch pakken ze hun telefoon en maken een foto (zo een 2 kinderen per dag), die mensen zijn allemaal rond de 1.80-1.90 geeft zoon aan en durft dan niet tegen te werken.

Er zit een meisje op zijn school met 45.000 Instagram volgers, maar daar willen mensen nooit mee op de foto. Zijn vrienden zeggen dat hij een ''meme'' is, want als mensen de foto hebben genomen gaan ze keihard lachen.

Door het hele Instagram en YouTube-gebeuren heeft hij zichzelf neergezet als iemand die graag aandacht wilt; hij heeft maar 1000 volgers en een meisje op school wel 45.000.

Ik denk dat als hij rust wilt, hij er verstandig aan doet minder op die  aandacht in te spelen. Mogelijk dat pubers hem niet pesten om zijn lengte, maar meer omdat ze weten dat hij graag aandacht krijgt. En eerlijk gezegd, ‘aandachttrekkers’ krijgen vaak lid op de neus. Dat is nu, dat was vroeger ook zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.