Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

zoon laten slapen bij vriendin zonder ouders eens te horen


MidasWolf schreef op 21-05-2023 om 21:41:

Uit nieuwsgierigheid zouden jullie er ook zo instaan wanneer het om een dochter(17) zou gaan, die bij haar (potentiële) vriend gaat slapen. Waarvan jullie de ouders en de jongen zelf nog gezien zouden hebben zoals To schrijft.

Ik heb zelf jongens, maar de ouders van hun vriendinnen hadden daar geen problemen mee inderdaad. Maakt het wat uit dan, jongen of meisje?

Due-scimmie schreef op 21-05-2023 om 22:11:

[..]

Waarom zou dat anders zijn?

Omdat sommigen daarin anders zullen staan omdat het om een jonge vrouw zou gaan. Die nog thuis woont, ik vermoed dat ouders daar toch behoedzamer in zijn. Op zijn minst de jongen zelf eens gezien willen hebben.

Dat is slechts een vermoeden omdat ik zelf geen kinderen heb.

Pief schreef op 21-05-2023 om 22:12:

[..]

Ik heb zelf jongens, maar de ouders van hun vriendinnen hadden daar geen problemen mee inderdaad. Maakt het wat uit dan, jongen of meisje?

Dat was dan ook voordat zij jullie jongen(s) hadden gezien/kennis gemaakt hadden.

* stel ik was ouder van een thuis wonende dochter van 16-17 jaar had ik het wel fijn gevonden om op zijn minst de jongen gezien te hebben. Als ze op kamers woont of opzich zelf dan is het anders en heb je daar terecht geen zicht meer op. Zeker in deze tijd ben je dan al weer iets ouder.


Bij een zoon zou ik dat net iets minder snel hebben, deels omdat mannen fysiek zich net wat makkelijker uit bepaalde situaties kunnen redden mocht de sfeer daar toch omslaan.

Wat als hij bij een willekeurige vriend(in) wil blijven slapen, die jij nog nooit hebt gezien en waarvan je ouders niet kent/hebt gesproken.
Is dat wel oké?

Ik begrijp precies wat je bedoelt Midas. Hier eveneens geen kinderen maar ik heb ook het gevoel dat dat 'beschermersinstinct' iets sterker zou zijn bij een dochter dan bij een zoon op die leeftijd. Ik vind het helemaal geen gekke vraag.

MidasWolf schreef op 21-05-2023 om 22:24:

[..]

Dat was dan ook voordat zij jullie jongen(s) hadden gezien/kennis gemaakt hadden.

* stel ik was ouder van een thuis wonende dochter van 16-17 jaar had ik het wel fijn gevonden om op zijn minst de jongen gezien te hebben. Als ze op kamers woont of opzich zelf dan is het anders en heb je daar terecht geen zicht meer op. Zeker in deze tijd ben je dan al weer iets ouder.


Bij een zoon zou ik dat net iets minder snel hebben, deels omdat mannen fysiek zich net wat makkelijker uit bepaalde situaties kunnen redden mocht de sfeer daar toch omslaan.

Ja dat was inderdaad voordat de ouders mijn zonen hadden gezien. En in mijn omgeving is dat normaal. 

Ik denk zelf dat meiden op die leeftijd juist wat weerbaarder zijn dan jongens. Bijvoorbeeld al meerdere vriendjes hebben gehad, terwijl het voor mijn zoons de eerste vriendin was. Het echt fysiek lastig vallen van een meisje bij haar ouders thuis zou ik niet zo snel verwachten hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.