Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

zoon laten slapen bij vriendin zonder ouders eens te horen


Sweetgirlx3 schreef op 19-05-2023 om 09:13:

Natuurlijk dien je eerst het meisje en haar ouders te ontmoeten. 17 of niet als het meisje zwanger raakt tijdens één van die nachtelijke activiteiten. Zitten jullie ermee opgescheept!! En dan moet het maar net zo een onverantwoordelijk kind zijn die nieteens een ei kan bakken. 😅

Daarnaast dingen als opvoeding, uit wat voor huis komt ze en hoe zitten haar ouders in elkaar. Dien je allemaal te weten hoor. Het is toch normaal om hier als ouders rustig over te kunnen spreken. Na een aantal keer wordt het normaal. Maar het is wel zo netjes om haar eerst te zien voordat hij daar slaapt. Tot 18 jaar ben je nog steeds verantwoordelijk voor je kind. Wat als zich iets afspeelt onderweg daar naar toe of in het huis zelf en jullie weten het niet. Al is het niet fysiek dan tenminste telefonisch.

En waarom wilt hij daar slapen als hij nieteens een relatie met haar heeft. Wat is het dan wel een sexuele samenkomst ?? Dat sommige ouders iedere vreemde maar zomaar bij hun thuis laten slapen wilt niet zeggen dat iedereen het moet doen. Voed je kinderen op met verantwoordelijkheid.

Zwanger raken hoeft niet per se tijdens nachtelijke activiteiten te gebeuren hoor. Kan ook gewoon overdag in de grote pauze gebeuren. Of op de plee van de McDonald’s 

Sweetgirlx3 schreef op 19-05-2023 om 09:13:

Natuurlijk dien je eerst het meisje en haar ouders te ontmoeten. (Knip)


Zoveel als jij wil weten en bepalen… dat lijkt meer op een arranged marriage traject waarbij de ouders over de hoofden van de kinderen hun relatie regelen.
Kan en kan heel goed gaan, maar is tegenwoordig in Nederland niet meer zo gebruikelijk. 

Het lijkt erop dat de meeste er vanuit gaan, dat ze samen gaan slapen? Misschien krijgt hij wel de logeerkamer, in de kennismakingsperiode is dat hier niet ongebruikelijk 

Yumi schreef op 19-05-2023 om 12:26:

Het lijkt erop dat de meeste er vanuit gaan, dat ze samen gaan slapen? Misschien krijgt hij wel de logeerkamer, in de kennismakingsperiode is dat hier niet ongebruikelijk

Dit kan natuurlijk ook nog. Ken ook mensen die eerste nacht bij partner beneden op de bank sliepen

Wat een gezeur.
Kinderen en jongeren vinden logeren ook gewoon gezellig, je kunt savonds samen gamen of film kijken en vervolgens in bed giechelen en daarna smorgens ontbijten en gelijk een activiteit doen of film kijken en je hoeft niet na een gezellige avond in het donker alleen naar huis.
En als het dan gaat om romantische gevoelens zou dat ineens allemaal niet mogen?

Mensen projecteren teveel van zichzelf op hun kinderen denk ik dan. Jongeren zijn tegenwoordig helemaal niet zo met seks bezig, ze hebben wel meer vermaak dan alleen dat.
En seks hangt helemaal niet samen met blijven slapen, dat kan ook heel goed op andere plaatsen en tijden.
Ik zou het wel een beetje gek vinden als mijn man ineens bij een collega bleef slapen, maar mijn zoons doen dat regelmatig en daar is niks raars aan.

En het seksleven van mijn kinderen is ook helemaal mijn zaak niet, ik zie al dat ik bij mijn dochter ga informeren of ze het wel op de goede manier doet met haar vriend en dat ik mijn zoons ga vertellen wanneer ze het wel en niet mogen doen en met wie, en op welke wijze. Kan me niet heugen dat mijn moeder zich ooit met mijn seksleven bemoeide. En ik ben toch al heel veel jaren braaf getrouwd inmiddels, dus dat is helemaal goed gekomen.

Als het goed is heb jij je kinderen een goede opvoeding gegeven. Ook op seksueel gebied. Met daarbij aandacht voor grenzen en wensen en anticonceptie. En dat zijn zaken die je ook met 17 natuurlijk nog eens kunt herhalen. Maar met wie ze omgaan zal steeds meer een eigen zaak worden. Zolang er geen sprake is van ontoelaatbare of illegale zaken zou ik ze daarin vertrouwen. En natuurlijk ben je belangstellend en probeer je een goede verstandhouding te hebben. Masr pubers maken zich los. En het is geen 7 jarige meer die een speelkameraadje heeft.

Sweetgirlx3 schreef op 19-05-2023 om 09:13:

Natuurlijk dien je eerst het meisje en haar ouders te ontmoeten. 17 of niet als het meisje zwanger raakt tijdens één van die nachtelijke activiteiten. Zitten jullie ermee opgescheept!! En dan moet het maar net zo een onverantwoordelijk kind zijn die nieteens een ei kan bakken. 😅

Daarnaast dingen als opvoeding, uit wat voor huis komt ze en hoe zitten haar ouders in elkaar. Dien je allemaal te weten hoor. Het is toch normaal om hier als ouders rustig over te kunnen spreken. Na een aantal keer wordt het normaal. Maar het is wel zo netjes om haar eerst te zien voordat hij daar slaapt. Tot 18 jaar ben je nog steeds verantwoordelijk voor je kind. Wat als zich iets afspeelt onderweg daar naar toe of in het huis zelf en jullie weten het niet. Al is het niet fysiek dan tenminste telefonisch.

En waarom wilt hij daar slapen als hij nieteens een relatie met haar heeft. Wat is het dan wel een sexuele samenkomst ?? Dat sommige ouders iedere vreemde maar zomaar bij hun thuis laten slapen wilt niet zeggen dat iedereen het moet doen. Voed je kinderen op met verantwoordelijkheid.

Je maakt een grapje toch met : uit wat voor huis komt ze, hoe zitten de ouders in elkaar ???

Pief schreef op 18-05-2023 om 11:42:

[..]

Slapen is niet per se sex he! Ik heb dit gesprek wil gevoerd toen mijn kind 15 was en voor het eerst een vriendinnetje had, dat al veel verder was dan mijn kind. Dan praat je daar wel over natuurlijk. Maar mijn andere zoon werd met 17 verliefd en dat meisje bleef al binnen een week bij ons slapen. Ik heb niet gevraagd of ze ook echt geslapen hebben

Pffff nou, dit inderdaad! Echt heel raar om er meteen vanuit te gaan dat ze ook gaan seksen. Mijn jongste zoon van 25 heeft een gelovige vriendin. Ze slapen vaak samen maar hebben geen seks. (In de zin van all the way).

@Sdeetje: ik was benieuwd wat jullie hebben besloten hoe hiermee om te gaan, na alle meningen hier...

Miepjecody schreef op 19-05-2023 om 16:13:

[..]

Je maakt een grapje toch met : uit wat voor huis komt ze, hoe zitten de ouders in elkaar ???

Ligt eraan, als het tokkies zijn...

BritgetJones007 schreef op 21-05-2023 om 20:59:

[..]

Ligt eraan, als het tokkies zijn...

Wat maakt dat nou weer uit? Het gaat toch om de vriendin, niet haar familie. Daarnaast zijn ze 17, kans dat het voor rest van hun leven is is ook niet zo groot. 

BritgetJones007 schreef op 21-05-2023 om 20:59:

[..]

Ligt eraan, als het tokkies zijn...

Ben dan wel benieuwd wat je zou zeggen als je zoon een tokkie meisje uit een aso tokkiefamilie mee naar huis neemt? 

Nick90 schreef op 21-05-2023 om 21:22:

[..]

Ben dan wel benieuwd wat je zou zeggen als je zoon een tokkie meisje uit een aso tokkiefamilie mee naar huis neemt?

OMG! ontspan, geen paniek, rustig! 
Mocht het zo zijn, laat gaan, het is een fase. Hij trouwt er vast niet mee (als hij haar maar niet bezwangerd)! 

Uit nieuwsgierigheid zouden jullie er ook zo instaan wanneer het om een dochter(17) zou gaan, die bij haar (potentiële) vriend gaat slapen. Waarvan jullie  de ouders en de jongen zelf nog gezien zouden hebben zoals To schrijft. 

MidasWolf schreef op 21-05-2023 om 21:41:

Uit nieuwsgierigheid zouden jullie er ook zo instaan wanneer het om een dochter(17) zou gaan, die bij haar (potentiële) vriend gaat slapen. Waarvan jullie de ouders en de jongen zelf nog gezien zouden hebben zoals To schrijft.

Waarom zou dat anders zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.