Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon onbeschermde sex

Beste allemaal, ik ben hier nieuw, waar zal ik beginnen? 
Mijn zoon is 15 en heeft al een jaar een vriendin
Zij is Turks en mag van thuis uit geen relatie hebben al zeker niet met iemand van het christelijke geloof.
Nu kwam zij wel af en toe bij ons thuis zonder dat haar ouders dat weten, en ze keken wat naar tv of zo op onze zoon zijn kamer.
Ineens bleek dat zij toch al sex hadden gehad en meer nog, onbeschermd.
Ook al had mijn zoon condooms op zijn kamer, deze had hij niet gebruikt.
En zij gebruikt geen pil uiteraard omdat haar ouders het niet weten.
In Belgie staat de pil op voorschrift bij de dokter op naam, dus haar ouders zouden dat kunnen zien.

We zijn onmiddellijk het gesprek aangegaan dat onbeschermde sex uiteraard heel gevaarlijk is en dat dit niet meer mocht gebeuren op deze manier.

Nu vorige week kom ik thuis en heb ik hen beiden betrapt, wéér zonder enige bescherming.
De condooms lagen gewoon terug in de kast.

Voor mij was de maat vol, ik heb haar naar huis gestuurd en mijn zoon een mega preek gegeven.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb geen zin om mij hier elke 5 min dat ik thuis ben zorgen te maken of ik nu wel of niet oma zal worden.

Dit heeft natuurlijk als gevolg dat mijn zoon nu 'buiten ' is met haar, en ik niet weet waar hij is op deze moment. Hij heeft ook daarnet gelogen dat hij bij een vriend is maar hij is uiteraard bij haar 'ergens'

Help ik weet niet meer wat ik moet doen, heb ik juist gehandeld? 
Gesprek met mijn zoon is heel moeilijk, hij luistert niet en snapt de ernst van de zaak niet.

Dank je

Is het nu al al herfstvakantie?

het is toch wat. Een verzonnen zoon die geen condoom omdoet en een verzonnen dochter die met kleding doucht. Ben benieuwd naar deel drie van de serie. Een man die ‘s morgens warm eet? Een kat die hondenvoer wil eten? 

Romy01

Romy01

08-10-2025 om 12:39 Topicstarter

Excuseeer, ik dacht dat dit een serieus forum was? 
er is niks verzonnen helaas hoor!

En waarom mag zoon het huis nog verlaten?
Hoog tijd voor huisarrest tot zijn 17 en 3 maanden.

Of om haar ouders in te lichten of hen voor de keuze te stellen. Er worden op zijn minst condooms gebruikt of haar ouders worden ingelicht.

ben je niet iets te intiem met ze als je weet waar en hoe (zonder condoom) ze het doen?

Wat een rare antwoorden hier. Ik ga uit van serieuze vraag. Je zoon is een puber, jouw zorg komt niet aan. Hij zal veratand op nul hebben. En sex is belangrijker dan mogelijke gevolgen. Hij overziet mogelijk gevolg niet. Puber eigen. Zoek uit waarom niet: Sex is voor hem fijner zonder? Geen gekloot met condooms? Denkt dat het eel loslopen, ouders zijn altijd zo stom met waarschuwingen? Helpend kan zijn om uit te vogelen:

- vraag of hij vader wil worden. Ga serieus in gesprek bij zijn nee antwoord. Stel open onderzoekende vragen. 

- toon filmpjes waarin duidelijk wordt dat zwanger worden door voorvocht duidelijk wordt (penis erin = zwangerschap kans). Vaak denken ze alleen bij klaarkomen. 

- goed te vragen wat maakt dat hij geen condoomgebruik gebruikt. Let op: ga wandelen of padellen, beweeg met hem. Schijnt vaak bij geen praters beter te werken. Géén waarom vraag. Dat is aanvallend. Meer: leg mij aub uit wat jouwbeslissingen maakt (zonder condoom te doen).

-  hem mee te nemen naar confrontatie in real life. Plek waar minderjarigen al ouder zijn geworden? Regel een coach voor hem die ervaring heeft met leeftijd. Filmpjes op you tube, tiktok? Stoppen met school, geen geld, moeten werken. 

- app li kjes ook naar videos condoomgebruik omdoen. Staan ook overal. Liefst social media gebruiken. Niet internet. 

- Waarom zegt de vriendin geen nee? Nodig ze beiden uit. Ga met haar in gesprek. Wat houdt haar tegen? 

- vraag hulp bij instanties, kan ook anoniem. Je bent niet de enige!

Romy01

Romy01

08-10-2025 om 14:42 Topicstarter

dank je voor jullie antwoorden en om mij serieus te nemen 
hierbij wat antwoorden op jullie vragen

De vriendin zegt geen neen omdat ze volgens mij echt zwanger wil worden, zij heeft een klote situatie thuis en hier hebben wij het goed thuis dus wss denkt ze dat als ze zwanger wordt hij voor haar aan het leven gebonden is..

Verder zet ik mijn zoon vaak in de auto om te 'praten' we gaan ook soms samen met zijn moto wat oefenen, maar tot een gesprek komt het vaak niet, ik krijg er niet veel uit, het is gewoon geen prater

Het voorvocht dat heb ik al 6 x doorgegeven dat je ook hiervan zwanger kan worden, heb ook al gevraagd of hij op zijn 15 vader wil worden hierdoor, vreselijk.

Haar ouders kan ik niet inlichten want als ze te weten komen dat ze sex heeft gehad voor het huwelijk zegt hun cultuur dat je met die persoon moet trouwen,dus dat kan ik helaas ook niet.

En ja ik weet dus dat ze het doen omdat ik het met mijn eigen ogen gezien heb
hun deur stond namelijk open toen ze het deden ( terwijl ze wisten dat ik binnen de 15 min thuis ging zijn)

Huisarest tja ze zien mekaar nu voor en na school, en helaas zijn ze beiden met de fiets  ik kan hem niet zelf brengen

het is gewoon een uitzichtloze situatie, heb onlangs een instantie gebeld en die vrouw vond het zo ingewikkeld dat ze zelfs zei, ja mevrouw, ik kan u alleen succes toewensen

Stel nou dat zij toch zwanger word, hoe gaat ze dat dan uitleggen thuis? 

Romy01 schreef op 08-10-2025 om 14:42:

[...]

En ja ik weet dus dat ze het doen omdat ik het met mijn eigen ogen gezien heb
hun deur stond namelijk open toen ze het deden ( terwijl ze wisten dat ik binnen de 15 min thuis ging zijn)

[...]

Nu vind ik het wel een erg apart verhaal worden hoor. Op zich is het al heel bijzonder als je een 15-jarig kind hebt dat het geen probleem vindt om moeder mee te laten genieten van de seks, maar als die dan ook nog een vriendinnetje krijgt met dezelfde streken, dat is echt een unicum.

Nou ik zou in dit geval toch de keuze aan het stel laten hoor: of jullie lichten nu haar ouders in, of ik doe het zelf. Dit is een te groot issue om maar te laten lopen en met hun gedrag is zwangerschap echt een kwestie van tijd. Dat men "in haar cultuur" dan zou moeten trouwen, daar zou ik geen boodschap aan hebben. Ze zijn immers nog minderjarig.

Romy01

Romy01

08-10-2025 om 15:45 Topicstarter

pff voel me echt misselijk van mijn eigen verhaal als ik het zo lees, ze zijn gewoon te dom , ik twijfel echt om de familie in te lichten inderdaad , maar die zijn naar t schijnt heel streng gelovig, mochten ze weten dat ze geen maagd meer is dan is ze sowieso verbannen en hoer voor heel de familie. Volgens mij manipuleert ze mijn zoon door dat te zeggen, hij heeft ooit eens aan mij gezegd ' mama dit is voor het leven want ze heeft heel haar familie opgegeven voor mij'  

Is er in Belgie geen variant op de Nederlandse Rutgershuizen, waar ze naar toe kan? Maar je kunt haar niet dwingen om de pil te slikken of een spiraaltje te laten zetten, als ze perse zwanger wil worden is daar weinig tegen te doen. 
Een kind opvoeden is wel een enorme klus, dat realiseren ze zich vast niet zo. Misschien kun je ze wel een tijdje op een hond laten passen en eens laten nadenken of dat echt zo leuk is. Een kind vraagt nog een stuk meer van je. Of videos van bevallingen laten kijken. En mocht ze zwanger raken, dan maar Veilig Thuis bellen of ze naar een opvanghuis voor tieners kan. Ze denken nu misschien wel dat als zij maar zwanger wordt, er getrouwd gaat worden en zij lekker bij jullie kan komen wonen en dat ze dan hun gang kunnen gaan terwijl alles voor ze gedaan wordt. Dat misverstand zou je vast uit de wereld kunnen helpen door duidelijk aan te geven dat je ze dan toch echt op straat zet om zichzelf te redden. Zoals dat in die goede oude tijd ook ging.

Is er geen vader van de jongen in beeld trouwens?

Google zegt over de pil in België dat huisarts ouders niet inlicht. En dat je het bij apotheek en dergelijke kunt ophalen.
Dus zeg je tegen zoon en meisje dat ze in jouw huis mogen neuken met de pil 💊.

Waarom denk je dat vriendin zwanger wil worden? Is dat jouw aanname of heeft ze dat gezegd? 

Verder vraag ik me af wat je hiermee kunt.   Je hebt uitgelegd dat de kans groot is dat ze zwanger wordt. Je zou eens kunnen vragen hoe ze dat voor zich zien straks met een baby? Waar gaan ze wonen, hoe gaan ze de rekeningen betalen. Concreet maken dus, weet niet of dat iets voor ze doet? 

Strenggelovige familie inlichten zou ik niet doen, de gevolgen kunnen heel heftig zijn. 

Misschien alvast een zwangerschapstest in huis halen als cadeau voor het stel?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.