Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon scheldt opa uit


Ad Hombre

Ad Hombre

13-10-2018 om 11:36

Hobo

Ik geloof dat de bewoners met name last hadden van het feit dat *anderen* er de hele tijd grapjes over maakten.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 11:57

Ook dat is niet goed te praten

....

grapjes

Mooie gelegenheid om dan te vragen wat er zo grappig is aan homo. Maar nee laten we vooral toegeven aan die idiote opmerkingen van mensen die werkelijk geen centimeter buiten hun eigen wereld durven te kijken. Snel de naam veranderen.

Jackie

Jackie

13-10-2018 om 12:12

Hmm

Ik vind toch dat het verhaal van Drenthe77 net iets té veel clichémateriaal bevat, jongen die voor homovriend opkomt, clash met opa die een paar berichten later ook nog eens ex-beroepsmilitair blijkt, moeder die zegt tolerant te zijn maar ergens toch moeite heeft met bepaalde dingen, wat ze niet helemaal kan verantwoorden (en daarmee een heel grote groep mensen vertegenwoordigt)... Hmmm. Ik vind dit een iets TE cliché discussie hoor. Alsof een sociologiestudent komt meten hoe homofoob de gemiddelde ouder tegenwoordig is. Maargoed daarom geen reden om het er niet over te hebben, alsnog interessant natuurlijk.

Vernieuwing

Dat is nou juist ook het mooie aan jonge mensen. Ze dagen je uit om je vastgeroestte denken los te laten en nieuwe opties te zien.
Kan best dat als je het wat los laat, en niet teveel op de spits drijft, dat opa ook wat minder stellig wordt. Niet te snel aannemen dat mensen vastgeroest blijven.

Voor opa is het ook een bijzondere periode waarin hij opnieuw aansluiting zoekt na het overlijden van zijn vrouw.

Mijn exman is ook nogal rigide, niet mee te leven, op ander gebied, maar we gaan wel de discussie aan, ik ga er vanuit dat iedereen leerbaar is en respect verdiend.

Miekemieke

Miekemieke

13-10-2018 om 12:23

ik geloof dit verhaal niet

Drenth heeft de relatie met haar vader eerder verbroken omdat het tussen haar vriend en haar vader niet boterde omdat haar vriend dienstweigeraar was en haar vader militair.
Dat is helemaal in tegenspraak met het onderdanige gedrag wat ze nu tentoonspreidt terwijl ze nu een eind in de veertig moet zijn en men meestal nog een stuk onafhankelijker wordt met de jaren.
Voor haar man heeft ze als jonge deerne gebroken met haar vader en nu zou ze als volwassen rijpe vrouw voor haar vader buigen? Klopt niks van maar het was wel leuk om te lezen, even helemaal 'back to the sixties'

Ad Hombre

Ad Hombre

13-10-2018 om 12:23

Alkes

"Mooie gelegenheid om dan te vragen wat er zo grappig is aan homo. Maar nee laten we vooral toegeven aan die idiote opmerkingen van mensen die werkelijk geen centimeter buiten hun eigen wereld durven te kijken. Snel de naam veranderen."

Ik heb een fantastisch idee. Laten we er - om die domme intolerante mensen een lesje te leren - gewoon 'Homostraat' van maken. Maken we het officieel. Geen reden meer voor grapjes!

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 12:46

Jackie

Ik vrees dat ik jou nu ook betrap op een wat beperkt inzicht in wat er in de maatschappij leeft. Het omgekeerde als waar opa en mogelijk Drenthe ook last van heeft. Opa kan niet omgaan met jouw opvattingen over wat normaal is, jij kan er met je pet niet bij dat in een familie zoveel aan het foute plaatje voldoet.

Cliché's zijn ergens op gebaseerd. In letterlijke zin op wat als drukwerk een drukkerij uitging, daar werden cliché's voor gebruikt in vroegere tijden, maar in de niet letterlijke zin is een cliché een steeds herhaalde opvatting, waar je niet echt iets mee opschiet, maar goed... je moet toch wát zeggen! Bijvoorbeeld met lastige pubers: "het gaat over". Dit is mijn omschrijving. Google levert o.a. 'afgezaagd' en 'dooddoener' op.

Het kan best zijn dat het verhaal van Drenthe voor jou niet geloofwaardig klinkt, maar er is echt nog een groot verschil tussen bepaalde regio's in Nederland, maar ook tussen 'stad' en 'platteland'. Dat hoeft niet per se Randstad vs Drenthe te zijn, het is rond grotere plaatsen al te merken in de dorpen. In dorpen kán het letterlijk zo zijn dat de beperktere verschillen binnen de gemeenschap voor een meer bekrompen denken zorgt. In een stad is 'zo denken wij' minder mogelijk, door meer variatie binnen de bevolking. Maar toch kan er ook verschil zijn tussen een stad in omgeving X en omgeving Y. In plaatsen als bijvoorbeeld Urk, is het aandeel burgers met één bepaalde mening dusdanig bepalend, dat de afwijkende mening het daar moeilijk kan hebben, in een stad als de mijne zijn die sentimenten er ook, maar vallen die onder 'een van de vele' en kun je redelijk anoniem je leven leiden.

Jackie

Jackie

13-10-2018 om 13:07

Kaaskopje

Nee ik denk dat ik niet helemaal duidelijk heb gemaakt wát ik precies ongeloofwaardig vind. Dat er zulke mensen zijn geloof ik echt, alle elementen in dit verhaal bestaan en komen ook vaak voor. Het is niet dat ik denk: nou die is toch zó homofoob, dat kán gewoon niet. Want ik weet dat ze bestaan en in mijn omgeving zie ik zelfs veel extremere varianten. Het is meer het hele verhaal bij elkaar, een typische ruzie tussen ouderwets en nieuwerwets waarbij allebei de kanten wel erg aangedikt lijken (militair versus jongen met nagellak) en wat Miekemieke zegt vind ik ook wel opmerkelijk. Ik denk dat de moeder in dit verhaal een groot deel van de samenleving vertegenwoordigt, het deel dat aangeeft tolerant te zijn tgv minderheden maar er tóch een onverklaarbare weerstand tegen voelt. Waarbij ze de homo beste vriend met open armen verwelkomen in hun huis maar toch moeten slikken bij het idee van hun eigen zoon als homo. Of dat ze asielzoekers allemaal prima welkom vinden maar dat het toch een ander verhaal wordt wanneer er asielzoekers in het huis naast ze komen wonen of dat dochter met een islamitsiche asielzoeker thuiskomt. Ik denk dat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking is zoals moeder: homo's prima hoor, maar liever niet mijn eigen zoon. (Ik vind dat schijn-emancipatie, maar dat is een andere discussie.)
Of dit verhaal echt is of deel uitmaakt van een sociaal project/experiment kan ik natuurlijk nooit zeker weten (en het maakt voor de discussie niets uit), maar ergens hoop ik dat het een experiment is want dan vind ik het echt een goeie Maar wat je zegt klopt ja, cliché betekent natuurlijk juist dat het (te) vaak voorkomt.

Triva

Triva

13-10-2018 om 13:10

Kaaskopje

'Los daarvan ben ik deels opgegroeid in Amsterdam, maar de hartelijke omgang tussen hetero mannen ben ik na mijn 20ste in, nog steeds, mijn stad als normaal gaan ervaren. Dat macho gedoe dat je als hetero man geen andere man hoort te zoenen... bizar dat dat nog steeds raar gevonden wordt. Jammer.''

Hoezo is dat opeens 'hartelijk' en niet kussen niet hartelijk? Waarom is dat opeens 'normaal' en waarom is het ineens machogedrag als je dat niet doet en waarom is het bizar en waarom denk je dat iedereen die dat niet wil de ander 'raar' vindt. Ik vind het raar dat ik iedereen moet zoenen ook al ben ik vrouw. Is voor mij heel onnatuurlijk en ik vind er niets hartelijks aan, niet zoenen kan net zo hartelijk zijn. Zojuist aan mijn man gevraagd en in zijn meer dan 30 jaar volwassenheid kent hij maar 1 stel die dat deed waarvan de ene allochtoon was en het waren twee collega's. Ik herken helemaal niet dat dit iets van de Randstad is niet van daarbuiten. Vraag eens rond bij mensen niet uit de groep waar jij je in verkeerd hoe normaal dit is voor je stelt dat dit normaal is in de randstad? Start hier eens een nieuw draadje over, ik ben wel benieuwd wie van ons zich het meest in een 'normale' omgeving bevindt (ik zie allochtone mannen, moslims, elkaar wel veel zoenen overigens).

" Oh wat grappig die verschillen, terwijl we zo dicht bij elkaar wonen.'
Ik dacht al, wat heeft dat met elkaar te maken maar ik vond mijn fout: in de scoutinggroep van mijn oudste zitten veel homomannen, ik heb niet bedoeld iets te zeggen over landelijk maar inderdaad dat was te lezen maar bedoelde ik niet. Hij kon die groep dus niet als representatief zien maar daarbuiten kent hij geen enkel mannelijk stel wat niet homo is en elkaar begroet met een zoen.

Triva

Triva

13-10-2018 om 13:16

'Ik heb een fantastisch idee. Laten we er - om die domme intolerante mensen een lesje te leren - gewoon 'Homostraat' van maken. Maken we het officieel. Geen reden meer voor grapjes!'

Kan niet want een homostraat in de instrumentenbuurt gaat niet werken.

Overigens een leuke aanrader is het boek: Straatnamen met name.

Triva

Triva

13-10-2018 om 13:22

oja kaaskopje

Besef je je overigens dat homomannen het wel eens lastiger kunnen hebben in de Randstad waar veel meer moslims zijn? Waar worden de meeste homo's mishandeld?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-10-2018 om 14:21

Eens Jackie

Dit is wel een bijzondere wending aan een toch al bijzonder verhaal.

Enne Ad: ruzie hier, ruzie op het Wildersforum.... dat kan natuurlijk niet aan jou liggen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-10-2018 om 14:23

Hoewel

Ik je voorstel voor de Homostraat dan weer erg grappig vind.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 14:26

Triva

Oh ja, ik moet er aan denken om het wat strakker neer te zetten als ik met jou 'praat'. Niet kussen kan ook hartelijk zijn, daar heb je gelijk in. Ik zal het veranderen in 'uitgebreider', dus niet alleen met een ferme handdruk, of klap op de schouder, maar ook nog een kus op de wang. Drie zelfs.

Of je met iemand wil zoenen of niet, is een andere discussie. Ik heb ook zo mijn eigen regels op dit gebied, maar over het algemeen vind ik het wel lief als iemand mij meteen kust. Ik vind dat toch wel net even wat warmer dan als iemand dat niet doet. Toch ben ik er zelf erg terughoudend mee en ik vrees dan ook dat dat soms wat koeltjes over komt. Ik laat me teveel leiden door de vraag 'zit iemand daar wel op te wachten?'.

Ik zit niet in een eenzijdige groep met eenzijdige opvattingen, ik schrik me soms rot van wat uit mijn eigen gelederen komt. Hoe iedereen met het een en ander omgaat is wisselend. Ik vind niet-zoenen dus niet abnormaal, net zo min als wel-zoenen. Het kan allebei en is allebei normaal.

Tja, tot slot, jouw gezin is net zo min als mijn gezin dé standaard voor wat normaal is. Dus dat je zoon, lid van een jongere generatie dus, zoenen vreemd vind of niet kent, is voor mij geen teken dat ik fout zit. Ik vermoed dat mijn dochter van 27 zoenen ook niet gek vindt. Die van 25 zegt nooit veel over dit soort zaken, maar ik dénk dat ze er ook niet van opkijkt. Jouw zoon zou een 'product' kunnen zijn van wat je de 'nieuwe preutsheid' kunt noemen. Al dat lichamelijke en blote gedoe... jakkiebah! Op het gebied van bloot vertoon doen mijn dochters dan wel weer meer mee met dat nieuwe preuts. Vrij bloot verkeer hier in huis is al niet meer aan de orde sinds ze zo'n 11 jaar zijn.

Kortom, kussende hetero mannen en niet kussende ~ is beide normaal in onze maatschappij. Wel is het zo dat ik vanuit mijn opvattingen niet snap waarom mannen zo moeilijk doen over dit soort zaken. Alsof je man-zijn volledig in duigen valt als je een andere man zoent of als je moet huilen in bijzijn van anderen. Dan ben je een mietje, watje of halve vrouw. Die houding wekt bij mij geen sympathie op.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 14:36

Triva

Wat homo's en moslims betreft, staat los van waar we het over hadden. Ik vind dat zeker een groot probleem. Maar we hadden het nu over Nederlandse al dan niet christelijke mannen.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-10-2018 om 14:37

Ginny

Ruzie? Meningsverschillen zijn het.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 15:56

Drenthe

Ondanks dat ik achter de woorden sta die ik gestuurd heb, voel ik me wel een beetje bezwaard over wat al die reacties voor je betekenen. Dit had je vast niet zien aankomen. Alles is gezegd denk ik, ik hoop dat je nog komt vertellen hoe het er nu voorstaat.

Triva

Triva

13-10-2018 om 19:00

kaaskopje

'Oh ja, ik moet er aan denken om het wat strakker neer te zetten als ik met jou 'praat'. Niet kussen kan ook hartelijk zijn, daar heb je gelijk in. Ik zal het veranderen in 'uitgebreider', dus niet alleen met een ferme handdruk, of klap op de schouder, maar ook nog een kus op de wang. Drie zelfs.'

Lees nu eens terug wat je zei en vraag je af of je nu mij de schuld moet geven van wat jij hebt neergezet. Al die woorden om aan te duiden dat jij twee zoenende mannen blijkbaar 'beter' vindt, waren die nu nodig?

'Of je met iemand wil zoenen of niet, is een andere discussie. Ik heb ook zo mijn eigen regels op dit gebied, maar over het algemeen vind ik het wel lief als iemand mij meteen kust. Ik vind dat toch wel net even wat warmer dan als iemand dat niet doet. Toch ben ik er zelf erg terughoudend mee en ik vrees dan ook dat dat soms wat koeltjes over komt. Ik laat me teveel leiden door de vraag 'zit iemand daar wel op te wachten?'.'

Als we nu met zijn allen afspreken dat voortaan drie klopjes op de schouder (links, rechts, links) hetzelfde betekent als de drie zoenen. Zouden dan die klopjes minder 'warm' zijn, 'koeltjes' zijn? Volgens mij niet, het is maar een afspraak en blijkbaar hebben we afgesproken dat hoe meer lichamelijk contact hoe ' warmer' dat is. Ik vind dat bizar, het is maar een afspraak en twee seconden van je hele ontmoeting die uren kan duren.

'Ik zit niet in een eenzijdige groep met eenzijdige opvattingen, ik schrik me soms rot van wat uit mijn eigen gelederen komt. Hoe iedereen met het een en ander omgaat is wisselend. Ik vind niet-zoenen dus niet abnormaal, net zo min als wel-zoenen. Het kan allebei en is allebei normaal.'

Ik vroeg je om eens rond te vragen hoe veel mensen veel mannen kennen die elkaar zoenend begroeten. Ik zei niet dat je uit een eenzijdige groep komt maar blijkbaar is de groep mannen waar jij in verkeerd er eentje die zoenen normaal vindt. Prima, vraag het eens aan mannen die niet in die groep verkeren?

'Tja, tot slot, jouw gezin is net zo min als mijn gezin dé standaard voor wat normaal is. Dus dat je zoon, lid van een jongere generatie dus, zoenen vreemd vind of niet kent, is voor mij geen teken dat ik fout zit.'

Dat zei ik ook niet, maar jij houdt maar vol dat dit al 30 jaar normaal is in de Randstad. Ik bedenk me nu dat jij met 'normaal' wellicht iets anders bedoelt dan ik? Bedoel jij met normaal dat het niet raar is? Ik bedoel met normaal dat het de 'default setting' is. Dus dat wat het meeste voorkomt? Misschien begrijpen we elkaar daarom niet?

"Ik vermoed dat mijn dochter van 27 zoenen ook niet gek vindt. Die van 25 zegt nooit veel over dit soort zaken, maar ik dénk dat ze er ook niet van opkijkt. Jouw zoon zou een 'product' kunnen zijn van wat je de 'nieuwe preutsheid' kunt noemen. Al dat lichamelijke en blote gedoe... jakkiebah! Op het gebied van bloot vertoon doen mijn dochters dan wel weer meer mee met dat nieuwe preuts. Vrij bloot verkeer hier in huis is al niet meer aan de orde sinds ze zo'n 11 jaar zijn.'

Mijn zoon vindt zoenen van andere mannen niet normaal als in de meest gangbare manier van begroeten en hij kent dus niemand die dat wel doet. Wat dat nu weer te maken heeft met 'nieuwe preutsheid', al dat lichamelijke en blote gedoe, jakkiebah (sorry maar ik vind dit echt heel erg beledigend) begrijp ik echt niet. Ik zei toch al dat mijn man maar 1 stel mannen kent die elkaar kussend begroet (waarvan er 1 moslim is en ik zie die mannen veel vaker kussen) dus waarom heeft dat te maken met preutsheid?

'Kortom, kussende hetero mannen en niet kussende ~ is beide normaal in onze maatschappij. Wel is het zo dat ik vanuit mijn opvattingen niet snap waarom mannen zo moeilijk doen over dit soort zaken. Alsof je man-zijn volledig in duigen valt als je een andere man zoent of als je moet huilen in bijzijn van anderen. Dan ben je een mietje, watje of halve vrouw. Die houding wekt bij mij geen sympathie op.'

Hoe kóm je hier nu bij? Waarom gebruik je toch dit soort termen? Ik vind ze echt beledigend. Waarom vind jij mannen die wel zoenen zo geweldig? Ik zeg toch al dat ik zelf al moeite heb met al dat gezoen maar als een man dat niet nodig vindt is het meteen iemand die jij niet aardig vindt? Ik ben echt verbaasd, nog nooit iemand gesproken die zo denkt over zoenende of juist niet zoenende mannen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 19:16

Triva

Ik reageer even kort over " beter". Nee, ik vind mannen die elkaar kussen niet "beter". Dat zeg ik nergens. Ik vind het wel gewóón, niet raar dus inderdaad.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 19:41

En verder

Dat zei ik ook niet, maar jij houdt maar vol dat dit al 30 jaar normaal is in de Randstad===

Heb ik gezegd dat het in de Randstad al 30 jaar normaal is? Nee toch? Ik zelf maak minstens 30 jaar niet beter, of 33 zelfs mee dat best veel mannen het normaal vinden om elkaar te kussen. Ik ook dat niet alle mannen het doen. Dat moeten ze ook zelf weten. Maar dan hoop ik dat de afweging niet is dat kussen niet mannelijk is. Omdat ik die gedachte echt niet begrijp.

Nieuwe preutsheid gaat niet over jouw zoons in het bijzonder. Het lijkt erop, in het algemeen, dat de jeugd preutser is dan eerdere generaties. Aardig om te lezen: http://www.ijzereneeuw.nl/sekse/de-nieuwe-preutsheid-van-de-onderbroekdouchers/

Jij leest beledigingen daar waar ik in de verste verte niet het idee heb dat ik beledigend ben, maar ik kan niet voor jou bepalen dat je het niet zo mag voelen. Een kloof tussen verschillende opvatingen, zie ik wel.

Jackie

Ik deel jouw twijfels. Voor zelfde geld is Drenthe een journalist die een makkelijk verhaal zoekt.

Ja of

Een romanschrijver die zijn verhaallijn uitprobeert.

Triva

Triva

14-10-2018 om 14:16

kaaskopje

Je begon met: 'In mijn omgeving geven mannen elkaar gewoon een kus als ze elkaar feliciteren of begroeten. Dat doen ze al minstens 33 jaar, eerder was ik er niet bij, maar ik weet eigenlijk zeker dat het in de jaren ervoor ook al normaal was. Ik bespeur een Randstad/platteland-mentaliteitsverschil in het inkijkje wat je in je leven gegeven hebt. Je zoon lijkt zich de mentaliteit die bij de Randstad past eigen te maken, terwijl jij en je vader gewend zijn aan een meer provinciaals gedachtenpatroon.'

Ik heb nog steeds een probleem met jouw verschil tussen Randstad en platteland. Je vergeet dan al de grotere steden die niet in de Randstad liggen en jouw 'stad' is ook maar een veredeld dorp.

Wat ik mij dus gisteren bedacht en waar je geen antwoord op gaf is het volgende: "Ik bedenk me nu dat jij met 'normaal' wellicht iets anders bedoelt dan ik? Bedoel jij met normaal dat het niet raar is? Ik bedoel met normaal dat het de 'default setting' is. Dus dat wat het meeste voorkomt? Misschien begrijpen we elkaar daarom niet? "

Ik vind twee zoenende mannen prima in de zin van dat ik daar geen probleem mee heb maar het is in mijn ogen niet normaal in de zin van dat het vaker voorkomt dan mannen die elkaar alleen een hand geven. Ik ken ze namelijk niet, mijn man maar 1 stel en mijn zonen allebei niet. Ik geloof ook niet dat dat ergens in de 'Randstad' wel 'normaal' is als in de meest voorkomende manier van begroeten (al twijfel ik over moslims). Zat daar de spraakverwarring wellicht? Misschien is dat ook de reden dat je zo los gaat over macho, mietje, watje, halve vrouw en het feit dat dat geen sympathie bij jou opwekt. Ik vond dat beledigend. De mannen die ik ken en elkaar niet zoenen vinden zichzelf helemaal geen macho en vinden de zoenende mannen (die ze dus vrijwel nooit zien) niet per definitie een mietje, watje of halve vrouw. Het is niet hun manier van begroeten, net zo als dat neuzenwrijven dat niet is, of een high five geven, je haalt er te veel bij.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2018 om 18:01

Triva

Onze gemeente telt meer dan 100.000 inwoners en ja, gelukkig heeft mijn stád een ietwat dorps karakter. Niet omdat het zo kneuterig is, maar omdat op de een of andere manier veel mensen veel mensen kennen. Het haakt zo hier en daar gezellig in elkaar. Niet dat ik deel uit maak van al die gezelligheid, maar ik zie dat wel. Haarlem is net zo'n soort stad, maar dan groter.

Als ik de statistieken erop los zou laten, zou jij best gelijk kunnen hebben. Het kan zomaar zijn dat meer mannen elkaar alleen de hand schudden, dan mannen die er ook nog eens 3 klapzoenen bij uitdelen. Maar dan nóg is dat laatste ook 'normaal'. Niet de norm, maar normaal. Ik dacht dat ik daar antwoord op gegeven had, maar dat heb ik waarschijnlijk met andere tekst weer gewist.

Dat ik even uit de bocht gevlogen ben met watje, mietje enzovoorts, is dat ik die teneur wel eens opmerk. Stel je voor dat je een man zoent, ze moeten niet het verkeerde beeld krijgen! Als ik merk dat iemand er zo in staat, heb ik de neiging om mijn hoofd te schudden. Twee keer raden hoe zo iemand tegenover homo's staat (denk ik dan), of bang is ervoor aangezien te worden.

Hoe je er persoonlijk in staat, dat is zoals gezegd persoonlijk. Ik heb zélf niets met dat 'dat doe je niet als man'. Daar valt wat mij betreft ook staand plassen bij. Alsof je door te zitten opeens 14 procent minder man bent. Maar ik snap best dat er ook gewoon mannen zijn die zonder al dat soort bijgedachten liever een hand geven dan te zoenen en puur uit gewoonte staand plassen.

papz

papz

15-10-2018 om 18:41

Tjonge wat een reacties

Heel veel mensen hier die precies weten wat goed en fout is en hoe je dat zou moeten aanpakken. Ik mis alleen een beetje inlevingsvermogen met Drenthe.

Ik vermoed dat ze zelf streng is opgevoed door opa, nog steeds niet zomaar tegen hem in durft te gaan en zichzelf nu in een onmogelijke spagaat terug vindt.

Misschien moet Drente maar eens aan zoon en opa uitleggen wat dit alles met haar doet? Voor de kemphanen opa en zoon is het veel gemakkelijker dan voor haar

Dat is heel duidelijk

Papa "Misschien moet Drente maar eens aan zoon en opa uitleggen wat dit alles met haar doet?"
Het problematische aan dit voorstel, jouw eigen theorie over een strenge opvoeding volgend, is dat Drenthe vermoedelijk makkelijk in staat is om haar zoon eens fijntjes uit te leggen wat dat allemaal met haar doet, terwijl ze bij vader niet verder komt dan stamelen en ja en amen zeggen.
Hoe dan ook komt het er weer op neer dat ze voor haar vader kiest en niet voor haar zoon.
Daar gaat haar zoon niet dood van. Maar hij weet wel wat hij aan haar heeft.

Account afschermen

Ik zou zeker met zoon erover praten dat hij zijn account moet afschermen. Maar ik heb niets met het doorsnuffelen van accounts van anderen, ik vind dat toch op een bepaalde manier onbehoorlijk, ook al is het openbaar. Ik denk niet dat zoon de bedoeling had dat opa het zou zien.

Tsjor

Account.

Twee volwassen mannen die het account van een puber doorsnuffelen op zoek naar....
"wat god verboden heeft"???

Yep, triest, maar het blijft link die social media. Ik zou ook mijn zoon waarschuwen, al is dat hier niet nodig.
Dit is typisch een voorbeeld waarom mijn zoon geen account heeft.

Triva

Triva

16-10-2018 om 06:42

Account

Ik vermoed dat zoon en oom bevriend zijn en opa meekeek. Als dat niet zo was: afschermen dus en niet openbaar zetten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.