Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Aan het eind van het jaar een leeg nest?

AnnaPollewop schreef op 15-09-2023 om 15:52:

[..]

oef, daar word ik wel jaloers van hoor! Ik zou dat ook graag willen maar ik mis het lef nog tot nu toe. Hoe doet hij dat financieel en qua pensioen?

Hij heeft jarenlang als zelfstandige gewerkt. Als werknemer in zijn eigen BV, dus voor een gewoon salaris. In die tijd heeft hij (in de BV) keurig geld apart gezet, ook voor zijn pensioen. Daaruit kan hij zichzelf voorlopig een salaris uitkeren. En hij heeft intussen alweer een parttime klus aangeboden gekregen. Het nieuws dat hij weer ‘beschikbaar’ is ging snel rond. Hij wordt in zijn vakgebied zeer gewaardeerd.

Daarnaast verdien ik ook lang niet slecht. En verder hebben we een vrij lage hypotheek (huis is bijna afbetaald, met een spaarhypotheek) en zijn de kinderen volwassen. Ze wonen nog wel thuis, maar mocht het nodig zijn dan kunnen ze op eigen benen staan. 

Ik snap dat dit niet iedereen gegeven is en dat je er jaloers op kunt zijn. Wij voelen ons ook zeer bevoorrecht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.