Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Aan het eind van het jaar een leeg nest?


Auwereel

Auwereel

18-01-2024 om 22:40 Topicstarter

Pecunia, dan is het inderdaad wel tijd om het huis uit te gaan om de verhouding met je ouders te verbeteren. Fijn dat hij aan een plek geholpen kon worden.

Ik heb wel eens gesteld, je kind is pas echt uit huis als ook het grootste deel van zijn/haar spullen uit huis zijn. Van mijn dochter die een jaar of 6 geleden het huis uitging, daarvan is sinds vorig jaar ongeveer 90% weg. (Overigens heel wat meer dan mijn broer die na het overlijden van mijn ouders de zolder moest opruimen wat grotendeels zijn eigen troep was.)
Van mijn zoon is nu 30% het huis uit. Zijn kasten zijn nog behoorlijk gevuld en zolang hij nog geen wasmachine heeft, wordt dat hier geruild. Vuile was bij ons in de machine doen en schone mee.  Maar ook nog zakken, een kast en laden met herinneringen? afval? En waarschijnlijk voorlopig "geen tijd" om dat uit te zoeken. Dat zal nog wel een tijdje duren.
Van mijn kinderen blijft er ook veel meubilair achter. De linnenkast van mijn dochter past ideaal op z'n plek. Haar bed is heel geschikt als gezellige bank.
De linnenkast van mijn zoon was in zijn optie veel te klein en hij is gegaan voor een tweepersoonsbed in zijn appartement, dus ook zijn bed kan blijven staan. Ook het bureau was te klein, hij studeerde/werkte vaak in de werkkamer met een groot bureau. 
Dus man en ik kunnen inmiddels in ons huis uit 3 bedden kiezen om in te slapen, hebben keuze uit 5 bureaus in 5 verschillende kamers, en hebben met ons tweeën 130 m^2. Dat is meer dan gemiddeld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.