Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Cadeau meisje geslaagd middelbare school

We willen onze dochters iets geven omdat ze allebei geslaagd zijn voor de middelbare school. Maar wat? Ze krijgen van opa en oma al een sieraad. 

Wat zouden ze zelf willen?

Netherfield

Netherfield

30-06-2026 om 21:11 Topicstarter

Ik vind dat raar om te vragen? 

Nee hoor, niet raar im te vragen. Liever in overleg iets geven dat ze graag willen dan een verrassing waar ze niks aan vinden. Ik heb van mijn ouders destijds een sieraad gekregen. Onze beide kinderen kregen een goede laptop voor hun studie. Een praktisch cadeau en niet echt blijvend, maar ze waren er wel blij mee.
Rijlessen zijn misschien ook een idee?
Of een weekendje weg naar keuze, met een of beide ouders. Een mooie ervaring en mooie herinneringen gaan een leven lang mee.

Ik vind het eerder raar om dat te vragen aan mensen die hen helemaal niet kennen 🙃 ze weten zelf toch het beste waar ze bij mee zouden zijn. Dus gewoon bespreken zou ik zeggen 

Wij hebben niks speciaals gegeven voor het slagen. Wel een mooie laptop voor de start van de studie. En toen dochter vrij vlot op kamers ging ook financieel wat geholpen met wat meubels. 
En zo zullen we het met zoon die hopelijk volgend jaar zover is ook doen.

een leuke trip of reisje met elkaar in f waar ze graag heen willen. 

Iets 'net te duurs' voor hun hobby?

Ik zou juist wel vragen wat ze graag willen hebben. Dat jullie ze graag iets willen geven waar ze écht blij mee zijn. En dat is voor de een misschien een stedentripje of een mooie tas of schoenen die eigenlijk te duur zijn en voor de ander een mooi sierraad of naar een concert van de favoriete artiest.

Mijn zus en ik kregen destijds gewoon geld geloof ik. Soort van 'extra vakantiegeld' voor een extra lange vakantie. 

Ik zou vragen of ze een cadeau of een ervaring willen.

Geen ervaring met dochters, maar misschien een fijne beauty/welness/massage na de inspanningen van de afgelopen tijd? 

Mijn beide zoons zijn ook net geslaagd en wij zijn met ze uit eten geweest naar hun favoriete restaurant, en morgen (de dag van de diploma uitreiking) krijgen ze een leuk bedrag op hun bankrekening dat ze naar eigen inzicht mogen uitgeven.

Wij hebben samen met de grootouders een sierraad gedaan zodat er iets nóg mooiers gekocht kon worden.

Mijn kinderen hebben beide een laptop gekregen.  

Wij zijn uit eten geweest  na de diploma uitreiking.  Verder niets. Ook niet bij vervolgstudies.  Is hier in de nuchtere poldr wellicht ook niet echt de standaard. Cadeau's zijn vnl voor verjaardagen.  Ook wbt rijbewijs.  Wij hebben dat betaald en ze mochten na slagen een goede zonnebril uitzoeken voor in de auto maar dat was het dan ook wel. Nu zaten wij ook niet heel ruim in de slappe was toentertijd. Dus ze waren al heel blij met de roos die we meenamen. 

Netherfield schreef op 30-06-2026 om 21:11:

Ik vind dat raar om te vragen?

Doe dan een cursus kantklossen en zeg erbij dat dat een idee was van een totaal onbekende vrouw van een forum. Dat is in elk geval totaal niet raar. Zo lekker persoonlijk ook. 

Oja, of cactus-snoeien  ....  ook leuk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.