Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Communicatie met dochter

Mijn dochter, ex-vrouw en ik vormden tot 2009 in Nederland een gezin. Hierna zijn wij naar Polen verhuisd totdat ik in 2014 ben gescheiden en teruggekeerd naar Nederland. 

Mijn dochter speelt spelletjes en weigert met mij te communiceren. Ik moest van anderen, die actief zijn op Facebook, vernemen dat mijn dochter in 2016 is geslaagd en gaat studeren. 
Omdat mijn ex en ik naar Pools recht zijn getrouwd en gescheiden en mijn ex en dochter nog in Polen wonen geldt de regel dat ik alimentatie voor dochter betaal tot zij klaar is met studeren. 
Met mijn ex is ook geen contact te leggen. 
Ik wil stoppen met alimentatie betalen indien ze is afgestudeerd en dus niets te eisen heeft.

Met dochter is echt geen contact te leggen. Volgens mij zou ze deze zomer moeten afstuderen. Met een vriend zijn we een hele zoektocht via sociale media gestart. Het enige wat we zeker weten is dat dochters vriendje volgens informatie op linkedin wel is afgestudeerd maar dochter geeft niets prijs. 
Ze heeft mij al jaren overal geblokkeerd en stuurt mij alleen brieven via de internationale post over dat ze meer alimentatie wil. 
Hoe kom ik erachter of dochter nog studeert nu ze niet wil communiceren? 


Je bent ook nooit meer terug gegaan naar Polen om je dochter te bezoeken?
En verder gaat het alleen om geld....

stoppen met betalen en geld apart zetten tot ze reageert?
Gr Angela

Gewoon niet meer betalen. Dan moet zij bewijzen dat ze nog geen diploma op zak heeft lijkt me. En zouden ze echt tot in NL gaan procederen? 

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

17-08-2021 om 20:13

Zou je nog een fijne relatie met haar willen of wil je het gewoon financieel afgehandeld hebben? Het klinkt niet bepaald liefdevol zo.

"Hoe kom ik erachter of dochter nog studeert nu ze niet wil communiceren? "

Gewoon. Stoppen met betalen.
Ze weet je wel te vinden als ze nog wat wil en dan kun je vragen of ze een bewijs heeft dat ze nog studeert.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

17-08-2021 om 20:14

En waarom wil dochter geen contact met jou? Dat zal niet zomaar zijn toch..

Angela1967 schreef op 17-08-2021 om 20:12:

stoppen met betalen en geld apart zetten tot ze reageert?
Gr Angela

Het is geen kijk en luistergeld. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

17-08-2021 om 20:15

redbulletje schreef op 17-08-2021 om 20:13:

Gewoon niet meer betalen. Dan moet zij bewijzen dat ze nog geen diploma op zak heeft lijkt me. En zouden ze echt tot in NL gaan procederen?

Procederen, het gaat om haar dochter he.. 

Heidi-Forumbeheer schreef op 17-08-2021 om 20:14:

"Hoe kom ik erachter of dochter nog studeert nu ze niet wil communiceren? "

Gewoon. Stoppen met betalen.
Ze weet je wel te vinden als ze nog wat wil en dan kun je vragen of ze een bewijs heeft dat ze nog studeert.

Ze kan zich altijd inschrijven op een nieuwe studie waarschijnlijk. Je kunt haar beter officieel laten bewijzen dat ze nog géén diploma heeft. Neem aan dat dit wel ergens wettelijk geregistreerd is als ze ergens wél een papiertje heeft gehaald. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-08-2021 om 20:16

stop met betalen en zet het geld apart. Mocht ze contact opnemen dan kun je haar vragen hoe het met haar is en wat ze studeert. 

Viva-amber schreef op 17-08-2021 om 20:14:

[..]

Het is geen kijk en luistergeld.

Nee maar hij heeft afgesproken voor studie te betalen. Als ze even zakelijk doorgeeft hoe lang nog kan hij er ook rekening mee houden. Toch?

Gr Angela


Yolo schreef op 17-08-2021 om 20:15:

[..]

Procederen, het gaat om haar dochter he..

Zijn dochter toch? Blijkbaar is er geen sprake van een band en hij wordt misbruikt voor z'n centen dus dat zal nooit meer goed komen lijkt me. 

Ik zou ook gelijk stoppen met betalen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-08-2021 om 20:18

Viva-amber schreef op 17-08-2021 om 20:14:

[..]

Het is geen kijk en luistergeld.

Dat wil hij toch niet? Hij wil weten of ze afgestudeerd is. 

Sophia_!

Sophia_!

17-08-2021 om 20:19

Yolo schreef op 17-08-2021 om 20:14:

En waarom wil dochter geen contact met jou? Dat zal niet zomaar zijn toch..

Het komt voor dat het wel zomaar is helaas. 

On-topic: Ik zou ook stoppen met betalen en het opzij zetten. Dan hoor je het vanzelf wel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.