Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Communicatie met dochter


In NL heb je tot 22j onderhoudsplicht en dus ook alimentatieplicht, daar kun je je ook aan houden. Het kind is immers in NL geboren, dus geldt het Nederlands recht, Behalve geld heb je verder niets bijgedragen, geen tijd, geen advies, geen vakantie: niets. 

In Polen krijg je trouwens een enkelband wanneer je de alimentatieplicht ontduikt. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

17-08-2021 om 20:24

Sophia_! schreef op 17-08-2021 om 20:19:

[..]

Het komt voor dat het wel zomaar is helaas.

On-topic: Ik zou ook stoppen met betalen en het opzij zetten. Dan hoor je het vanzelf wel.

Toch geloof ik niet dat je zomaar geen contact met 1 van je ouders wil hebben, daar zit toch een reden achter. 

Ik heb ook geen contact met 1 ouder, maar daar heb ik wel een hele goede reden voor. Misschien dat ik mij daarom niet voor kan stellen dat je "zomaar" geen contact zou hebben. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

17-08-2021 om 20:31

Stoppen met betalen maar het geld wel apart zetten. 

Sophia_!

Sophia_!

17-08-2021 om 20:35

Yolo schreef op 17-08-2021 om 20:24:

[..]

Toch geloof ik niet dat je zomaar geen contact met 1 van je ouders wil hebben, daar zit toch een reden achter.

Ik heb ook geen contact met 1 ouder, maar daar heb ik wel een hele goede reden voor. Misschien dat ik mij daarom niet voor kan stellen dat je "zomaar" geen contact zou hebben.

Er is een situatie in mijn familie waarbij het wel 'zomaar' is, dus ik werd getriggerd door jouw opmerking. Gelukkig is dat uitzonderlijk,  besef ik me. 

Viva-amber schreef op 17-08-2021 om 20:14:

[..]

Het is geen kijk en luistergeld.

Gr Viva-amber

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

17-08-2021 om 20:58

Sophia_! schreef op 17-08-2021 om 20:35:

[..]

Er is een situatie in mijn familie waarbij het wel 'zomaar' is, dus ik werd getriggerd door jouw opmerking. Gelukkig is dat uitzonderlijk, besef ik me.

Weet je dat ook zeker dat het zomaar is? Of "lijkt" het zomaar te zijn? Bij mij werd het ook als "zomaar" afgedaan alleen is het niet zomaar. 

Angela1967 schreef op 17-08-2021 om 20:16:

[..]

Nee maar hij heeft afgesproken voor studie te betalen. Als ze even zakelijk doorgeeft hoe lang nog kan hij er ook rekening mee houden. Toch?

Gr Angela


Volgens mij heeft hij niks afgesproken, maar betaalt hij omdat het moet.


Gr NinjeTurtle

Sophia_! schreef op 17-08-2021 om 20:35:

[..]

Er is een situatie in mijn familie waarbij het wel 'zomaar' is, dus ik werd getriggerd door jouw opmerking. Gelukkig is dat uitzonderlijk, besef ik me.

Mijn ex zal ook zeggen dat mijn dochter zomaar ineens het contact verbroken heeft. Terwijl daar toch echt jaren (waarin ze vader smeekte om 1 op 1 aandacht) aan vooraf gegaan zijn.

To zegt dat er geen contact is maar ik lees in de openingspost ook niets over vakanties, omgangregelingen enz. Vader lijkt ook niet veel moeite te doen om zijn dochter te bezoeken.

NinjeTurtle schreef op 17-08-2021 om 21:01:

[..]

Volgens mij heeft hij niks afgesproken, maar betaalt hij omdat het moet.


Gr NinjeTurtle

En zo hoort het ook.

Bastijn

Bastijn

17-08-2021 om 21:13 Topicstarter

Viva-amber schreef op 17-08-2021 om 20:12:

Je bent ook nooit meer terug gegaan naar Polen om je dochter te bezoeken?
En verder gaat het alleen om geld....

Wel naar Polen maar ze wilde geen contact

Bastijn

Bastijn

17-08-2021 om 21:15 Topicstarter

Viva-amber schreef op 17-08-2021 om 20:21:

In NL heb je tot 22j onderhoudsplicht en dus ook alimentatieplicht, daar kun je je ook aan houden. Het kind is immers in NL geboren, dus geldt het Nederlands recht, Behalve geld heb je verder niets bijgedragen, geen tijd, geen advies, geen vakantie: niets.

In Polen krijg je trouwens een enkelband wanneer je de alimentatieplicht ontduikt.

Dochter is niet in Nederland geboren. We hebben hier wel een aantal jaar gewoond. 

Van een vriend hoorde ik dat hij al jarenlang niet meer in Polen is geweest. Omdat hij dan opgepakt wordt voor geen alimentatie betalen. Ik zou natuurlijk ook kunnen stoppen totdat dochter wat laat horen maar dan loop ik kans op problemen met de Poolse autoriteiten 

Granny71 schreef op 17-08-2021 om 21:06:

[..]

En zo hoort het ook.

Je zou ook kunnen betalen omdat je graag wil dat je dochter niets te kort komt. Niet omdat je er niet onderuit komt.

Bastijn

Bastijn

17-08-2021 om 21:16 Topicstarter

Tickel schreef op 17-08-2021 om 20:18:

[..]

Dat wil hij toch niet? Hij wil weten of ze afgestudeerd is.

Klopt. Zo ja heb ik een reden om de alimentatie te stoppen. Maar behalve de begindatum van haar bachelor is er niets online te vinden. Ik heb ook geen idee of ze al ergens werkt. 

Bastijn schreef op 17-08-2021 om 21:15:

[..]

Dochter is niet in Nederland geboren. We hebben hier wel een aantal jaar gewoond.

Van een vriend hoorde ik dat hij al jarenlang niet meer in Polen is geweest. Omdat hij dan opgepakt wordt voor geen alimentatie betalen. Ik zou natuurlijk ook kunnen stoppen totdat dochter wat laat horen maar dan loop ik kans op problemen met de Poolse autoriteiten

Ook als je hier woont en nooit meer naar Polen gaat?

NinjeTurtle schreef op 17-08-2021 om 21:16:

[..]

Ook als je hier woont en nooit meer naar Polen gaat?

Dat vraag ik me ook af. Kan me ergens niet voorstellen dat Polen daar werk van gaat maken, bovendien moet die volwassen dochter dan ook met bewijs komen dat ze nog nergens een diploma gehaald heeft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.