Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Communicatie met dochter


Bastijn

Bastijn

13-12-2021 om 18:06 Topicstarter

Een vriend van mij zag op de Facebookpagina van mijn ex-vrouw foto's van mijn dochters diploma-uitreiking in september dit jaar. Waaronder een foto van haar diploma.
Ik heb mijn dochter ongeveer 1,5 maand geleden per post een brief gestuurd dat ik op sociale media heb gezien dat ze haar masterdiplomauitreiking heeft gehad en dat ze vanaf heden geen alimentatie meer krijgt en dat bij het krijgen van een alimentatie rechten maar ook plichten vanuit haar kant horen. Sindsdien heb ik ook niks meer aan haar betaald.
Ik heb van mijn dochter niks erop gehoord. Ze lijkt zich neer te hebben gelegd bij dat ze niks van mij te eisen heeft, anders had ik het inmiddels vast wel gehoord.

Bastijn

Bastijn

13-12-2021 om 18:08 Topicstarter

Heidi-Forumbeheer schreef op 17-08-2021 om 21:25:

[..]

Maar tot wanneer dan? Voor hetzelfde geld heeft de dochter al 2 jaar een goed betaalde baan terwijl de vader op een houtje bijt vanwege de alimentatie.

Dat zal ik waarschijnlijk nooit te weten komen.

Bastijn schreef op 13-12-2021 om 18:06:

Een vriend van mij zag op de Facebookpagina van mijn ex-vrouw foto's van mijn dochters diploma-uitreiking in september dit jaar. Waaronder een foto van haar diploma.
Ik heb mijn dochter ongeveer 1,5 maand geleden per post een brief gestuurd dat ik op sociale media heb gezien dat ze haar masterdiplomauitreiking heeft gehad en dat ze vanaf heden geen alimentatie meer krijgt en dat bij het krijgen van een alimentatie rechten maar ook plichten vanuit haar kant horen. Sindsdien heb ik ook niks meer aan haar betaald.
Ik heb van mijn dochter niks erop gehoord. Ze lijkt zich neer te hebben gelegd bij dat ze niks van mij te eisen heeft, anders had ik het inmiddels vast wel gehoord.

Ik vind dat je het goed hebt aangepakt! Vlak ook de moeder (je ex dus) niet uit en wat voor invloed zij heeft op dochter, genoeg voorbeelden vanuit mijn omgeving. Ook niet alle moeders zijn zo heilig als ze zich voordoen, ik vind daarom ook niet dat kinderen bij voorbaat altijd beter  af zijn bij moeder dan bij vader.

Wel triest dat dochter niets meer heeft laten horen na deze brief, lijkt mij ook erg verdrietig als vader zijnde!

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

14-12-2021 om 21:37

Je hebt haar niet eens gefeliciteerd en je bent verbaasd dat ze niks van zich laat horen?
Nou, gefeliciteerd dan maar, daar ben je mooi van af. 

In Nederland is dit ook “verplicht”. DUO stuurt automatisch brieven aan ouders met voldoende inkomen dat zij hun kinderen een bijdrage moeten geven. Geldt ook zolang de kinderen studeren en niet de leeftijd.
Te weinig inkomen ouders is een aanvullende beurs voor de kinderen betaald door DUO. 
Ik vind het maar raar dat je dochter je niet liet weten dat ze nog studeert en dus recht heeft op geld dus terecht dat je nu je die foto’s van de uitreiking hebt helemaal niet meer betaalt. 

Mijn ervaring is dat DUO niet automatisch brieven stuurt. Dat gebeurde bij onze student pas in het tweede jaar. Student had toen op de site van DUO uitgezocht of een aanvullende beurs mogelijk was. Dit in verband met een financieel slechter jaar van de ouders. 
De uitkomst was negatief. Prima, dan weten we dat. Maar sindsdien krijgen we wel de 'automatische' brieven. 

Soepkip schreef op 14-12-2021 om 21:37:

Je hebt haar niet eens gefeliciteerd en je bent verbaasd dat ze niks van zich laat horen?
Nou, gefeliciteerd dan maar, daar ben je mooi van af.

Raar om iemand hierop aan te vallen. Toen ik een WW had moest ik ook een tegenprestatie leveren met sollicitaties en inkomsten doorgeven ook al was het maar een maand. Dit topic gaat over een vader van een dochter die alimentatie krijgt voor zolang ze studeert, terwijl de vader niet zeker wist of ze nog wel studeerde want er was geen contact met haar te krijgen. Nu weet hij dat dus wel door dat Facebookbericht van de moeder. Als die dochter geld wil had ze eigenlijk zelf initiatief moeten tonen en laten zien dat ze ook wat te willen heeft ongeacht de verdere relatie.

Kersje schreef op 13-12-2021 om 18:39:

[..]

Ik vind dat je het goed hebt aangepakt! Vlak ook de moeder (je ex dus) niet uit en wat voor invloed zij heeft op dochter, genoeg voorbeelden vanuit mijn omgeving. Ook niet alle moeders zijn zo heilig als ze zich voordoen, ik vind daarom ook niet dat kinderen bij voorbaat altijd beter af zijn bij moeder dan bij vader.

Wel triest dat dochter niets meer heeft laten horen na deze brief, lijkt mij ook erg verdrietig als vader zijnde!

Heel triest idd! Ik zie om mij heen nu al zoveel jonge moeders die hun kind voorhouden en zelfs herhaaldelijk vertellen dat hun kind geen papa heeft. Mijn dochter is nu nog iets te jong om dat te begrijpen maar die komt vast over een paar jaar thuis met de vraag waarom klasgenootjes zeggen dat zij geen vader hebben want iedereen heeft toch een vader en moeder? (vooral als ze gaat begrijpen hoe baby's worden "gemaakt" denk ik...) En dan moet ik nog niet denken aan wat er gebeurt als de ouders later pas scheiden en een van de ouders hun kind tegen de ander ophitst, vreselijk!


NB ik wil hier geen ouders voor het hoofd stoten die beiden van hetzelfde geslacht zijn. Toevallig ken ik een twee moeders met een kindje die echt de leukste en over dit onderwerpo meest open mensen zijn die ik ken! Ik bedoel echt situaties waarin het kind is verwekt door een man en een vrouw die van elkaar hielden

MevrouwAnna schreef op 02-04-2022 om 18:36:

[..]

Heel triest idd! Ik zie om mij heen nu al zoveel jonge moeders die hun kind voorhouden en zelfs herhaaldelijk vertellen dat hun kind geen papa heeft. Mijn dochter is nu nog iets te jong om dat te begrijpen maar die komt vast over een paar jaar thuis met de vraag waarom klasgenootjes zeggen dat zij geen vader hebben want iedereen heeft toch een vader en moeder? (vooral als ze gaat begrijpen hoe baby's worden "gemaakt" denk ik...) En dan moet ik nog niet denken aan wat er gebeurt als de ouders later pas scheiden en een van de ouders hun kind tegen de ander ophitst, vreselijk!


NB ik wil hier geen ouders voor het hoofd stoten die beiden van hetzelfde geslacht zijn. Toevallig ken ik een twee moeders met een kindje die echt de leukste en over dit onderwerpo meest open mensen zijn die ik ken! Ik bedoel echt situaties waarin het kind is verwekt door een man en een vrouw die van elkaar hielden

Soms gebeurt dat wel.  Zeker net zo vaak heeft de vader ineens meer belangstelling voor zijn eigen leven en niet voor zijn kinderen. Ik zie in mijn directe omgeving best wat vaders die er echt een zooitje van maken en vervolgens de moeder van de kinderen beschuldigen van stoken. 

De werkelijkheid is dat deze vaders daar de moeder van die kinderen helemaal niet voor nodig hebben.  Ze zijn zelf prima in staat om de kinderen tegen zich in het harnas te jagen. Dat doen ze dus ook naar hartelust. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.