Shonagh
27-05-2010 om 22:33
Credit card
Graag even jullie mening/advies. Zouden jullie 20 jarige serieuze dochter je eigen credit card meegegeven voor 5 weeks verblijf in Domenicaanse Republiek. Ze is te laat om zelf een kaart aan te vragen, had eind juni naar Thailand geboekt, maar dat is geannuleerd. Nu dit tripje maar gaat 5 juni al weg.

Maylise
27-05-2010 om 23:16
Ik zou het wel een prettige gedachte vinden dat mijn kind een credit card bij zich had bij zo'n ver tripje. Ik zou dus inderdaad de kaart meegeven. Ook zou ik het telefoonnummer meegeven dat ze moet bellen om de kaart te blokkeren mocht ze hem verliezen of anders op het hart drukken dat ze gelijk jou belt mocht dit gebeuren.
Je kan als je zelf de kaart nodig mocht hebben in die tijd een partner kaart aanvragen. Dan kan je dochter gewoon jouw kaart meenemen en de partner card ontvang je denk ik wel binnen een paar dagen na haar vertrek dus die kan je dan gewoon zelf gebruiken.
Mijn oudste kinderen hebben zelf inmiddels een credit card maar voor die tijd gaf ik ze ook wel eens mijn kaart mee als ze ergens heen gingen.
Maylise

Ellen Wouters
28-05-2010 om 09:50
Ja mits
Als ze serieus is en verstandig met geld om kan gaan: ja. Maar wel met glasheldere afspraken over waar de kaart wel en niet voor gebruikt mag worden, en over wanneer er terugbetaald wordt.

Brianna F
28-05-2010 om 11:09
Ja hoor
Wij hebben het ook altijd gedaan. En ik was maar wat blij dat ze laatst de creditcard bij zich had toen vanwege de aswolk het verblijf verlengd dreigde te worden.

Inge M
28-05-2010 om 16:51
Legitimatie noodzakelijk
Er zijn landen waar vaak om legitimatie wordt gevraagd bij gebruik van een creditcard. Dit zou ik dus zeker navragen van tevoren.

Shonagh
28-05-2010 om 20:57
Bedankt
De aanvraag voor haar eigen kaart is onderweg, dus misschien komt de kaart nog voor 5 juni. Ik heb mijn kaart in veel landen gebruikt, maar het enige land waar ik me heb moeten legitimeren was.............Nederland ( waar ik dus niet woon). Meer mensen ervaring met het moeten legitimeren ?

amk
28-05-2010 om 21:18
Idd alleen in nl
wordt er om legitmatie bij gevraagd.
Vergeet ook niet de bijbehorende pincode mee te geven, die heb je wel steeds meer nodig.

Brianna F
29-05-2010 om 17:38
Nergens
Ik heb de card in USA, China, Engeland en wat al niet meer gebruikt, nergens heb ik me hoeven legitimeren.

Inge M
29-05-2010 om 18:43
Tsjechie
Daar werd in winkels geregeld om legitimatie gevraagd.
Niet overal.

Shonagh
30-05-2010 om 20:26
Ja dus
Er van uitgaande dat ze CC alleen moet gebruiken in noodgevallen, krijgt ze deze mee met de PIN. Bedankt voor het meedenken.

koffiekwast
31-05-2010 om 09:27
Legitimatie toch wel vaak!
Regelmatig moet ik in Zuid Amerikaanse landen bij mijn credit card een legitimatiebewijs tonen. dus hou er wel rekening mee. In Brazilie is de pin code heilig maar in Argentinie/ Paraguay is de pin zelden bruikbaar en moet er vaak een paspoort getoond worden.
Afgelopen vakantie overigens ook in de VS to 3 maal toen paspoort getoond bij betaling (met credit en debet card!)
In toestemmingsbrief met kopie paspoort meegeven is misschien een optie.
(en verder er maar vanuit gaan dat het niet nodig is)