Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Linde

Linde

24-10-2017 om 15:23

Dochter 18 jaar - speciaal cadeau?

Dochter wordt over een tijdje 18.

Hebben jullie een speciaal cadeau gegeven?

Ik zoek wat inspiratie (dus wie heeft ervaring of ideeën) en benieuwd in hoeverre ouders dit als een speciale verjaardag zien/behandelen.

We kunnen dochter het natuurlijk gewoon vragen wat ze graag wil hebben, maar inspirerende ideeën hoor ik graag.

Hebben jullie een bijzondere (grote) waarde voor het cadeau uitgegeven of gewoon als andere jaren? Wij doen altijd vrij sober (50-75 euro), maar kunnen op zich prima een groter cadeau betalen.

NB Ze woont nog thuis, zit nog op school, gaat als het goed is volgend jaar studeren en op kamers.

Li

Li

24-10-2017 om 15:35

Rijlessen!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-10-2017 om 15:38

parachutesprong

Zoon kreeg voor zijn 18e verjaardag een parachutesprong kado. Daar hebben we met het hele gezin een leuk middagje uit van gemaakt. Hij vond het super.

Lou

Lou

24-10-2017 om 15:45

Een reisje?

Dochter hier kreeg voor haar vijftiende verjaardag een paar dagen Parijs met mij. Voor haar achttiende wil ze geloof ik een weekje New York. Dat gaat 'm niet worden vermoed ik maar een reisje vind ik wel een mooi en bijzonder cadeau.

Ik vind 18 inderdaad wel een zodanige mijlpaal dat ik er een speciaal cadeau voor wil zoeken.

Linde

Linde

24-10-2017 om 15:58

rijbewijs

Ze heeft haar rijbewijs al .

Alle andere ideeën zijn welkom.

Pennestreek

Pennestreek

24-10-2017 om 16:46

Een ervaring inderdaad

Voor zoon die over een tijdje 18 wordt is dat een concert van zijn favo band, in het niet-zo-verre-buitenland, dus met overnachting. Weet hij overigens nog niet, we hopen het ook geheim te kunnen houden tot op zijn verjaardag. Concert is de week erna.

Ik kreeg zelf van mijn ouders een mooie ring, die draag ik nog steeds, vind hem nog steeds prachtig. Voor mijn dochter vind ik dat ook een mooi cadeau, maar voor zoon niet. Die is niet van de sieraden. Ook niet van een stoere armband of zo. Dus het blijft denk ik bij dat concert.

Rijlessen heeft hij tegen die tijd als het goed is allemaal al achter de rug, in november doet hij rijexamen.

tante Sidonia

tante Sidonia

24-10-2017 om 17:27

oke dan...

een ballonvaart_?

Lusithania

Lusithania

24-10-2017 om 17:58

Hier

Een gouden ketting met hangertje en briljante.

Traditie bij ons

De traditie bij ons in de familie is al jaaaaaren dat de meisjes/vrouwen op hun 18de diamanten oorknopjes krijgen. Die zijn tijdloos en passen bij de meeste types wel. Ik heb de mijne jaren gedragen, in m’n alternatieve periode heb ik ze uit gedaan en draag ze nu weer met veel plezier. Er zit nog een gedachte achter. Namelijk dat diamanten heel waardevast zijn en, mocht het zich onverhoopt voordoen, verkoopbaar in tijden van grote financiële nood.

Paasei

Paasei

25-10-2017 om 12:23

Sieraad met eeuwigheidswaarde

In onze familie was het traditie om een sieraad te geven. Toen het mijn beurt was, koos ik een zilveren slangen-armband (jaren '80... Met vooruitziende blik, achteraf gezien, want hij past nu nog.

Ik vind dat een mooi idee, een sieraad. Dan wordt het wel lastiger als je een zoon hebt die 18 wordt. Dat werd een ('volwassen') horloge.

ook 18

ook 18

26-10-2017 om 20:20

fotoboek en surpriseparty

Wij hebben toen onze dochter 18 werd haar een fotoboek gegeven met foto's van haarzelf, vanaf dag 1 tot vlak voor 18-e verjaardag.

Vond ze erg leuk!

En als feest een surpriseparty, een high tea.
Gelukkig had ze van tevoren niets door, dus was het echt een enorme surprise.

Veel plezier!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-10-2017 om 12:20

Swaen

Namelijk dat diamanten heel waardevast zijn en, mocht het zich onverhoopt voordoen, verkoopbaar in tijden van grote financiële nood.===

Urker mannen droegen vroeger ook oorbellen, vanwege de financiële waarde. Het zou o.a. de uitvaartkosten kunnen dekken. Nu is het gewoon traditie en ook aan mode onderhevig begrijp ik uit informatie die ik net vond.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-10-2017 om 12:21

Groot feest

Wij hebben een groot feest gegeven in het jaar dat man 50 werd, dochter 1 18 en dochter 2 16. Ze kregen van ons zo'n beetje het standaardbedrag in waarde voor het cadeau.

Kaaskopje

Wat geestig van die mannen. Nooit geweten! Onze traditie gaat al heel wat generaties mee. Familie van Amsterdamse marktkoopmannen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.