Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter gebruikt alleen condooms


Ik blijf het vrij vreemd vinden dat zoveel mensen niet snappen waarom een 18-jarige liever geen hormonen slikt. En je gaat er niet over. Het is toch niet zo dat ze in het fabeltje gelooft dat periodieke onthouding ook prima werkt? Zij wil liever condooms dan hormonen. Haar keuze. Je kunt één of misschien twee keer je zorgen aankaarten en dan moet het wel klaar zijn. Met condooms is ze ook nog eens voor een heel groot deel beschermd tegen SOA’s, dat lees ik hier ook weinig. 

IMI-x2 schreef op 21-09-2023 om 17:12:

[..]

Hihi: ANTIconceptie, mogen we hopen. 🙃

Ja, ai, wat moe & haast al niet kunnen doen! 

Ik bedoelde inderdaad te zeggen : de dochter gebrúikt al andere anticonceptie ☺️

Het gaat hier natuurlijk ook niet puur over wel/niet aan de pil... Het gaat om de bezorgdheid van een moeder die haar dochter volwassen ziet worden, met alle gevaren van dien. Je wilt ze zo graag nog tegen alles beschermen, maar je invloed wordt steeds minder. Wel of geen pil, wel of geen oortjes in op de fiets, wel of geen telefoon tijdens het auto besturen... Die bezorgdheid is van alle tijden. Jarenlang was het je taak om je kindje voor alles te beschermen, het water in de sloot, het giftige schoonmaakmiddel. Je hebt geleerd om overal gevaren te zien. Nu is ze groot en 'mag' je je er nauwelijks meer mee bemoeien, maar de gevaren zijn er nog steeds.

Wilmamaa schreef op 21-09-2023 om 23:35:

Het gaat hier natuurlijk ook niet puur over wel/niet aan de pil... Het gaat om de bezorgdheid van een moeder die haar dochter volwassen ziet worden, met alle gevaren van dien. Je wilt ze zo graag nog tegen alles beschermen, maar je invloed wordt steeds minder. Wel of geen pil, wel of geen oortjes in op de fiets, wel of geen telefoon tijdens het auto besturen... Die bezorgdheid is van alle tijden. Jarenlang was het je taak om je kindje voor alles te beschermen, het water in de sloot, het giftige schoonmaakmiddel. Je hebt geleerd om overal gevaren te zien. Nu is ze groot en 'mag' je je er nauwelijks meer mee bemoeien, maar de gevaren zijn er nog steeds.

Dat is ook heel lastig en 18 stelt nog niet zoveel voor. Daarom kun je nog best meedenken en je zorgen soms uitspreken maar ik heb zelf wel altijd geprobeerd om mijn adviezen te beperken en mijn zorgen en angsten bij mezelf te houden en niet te veel aan mijn kinderen te laten blijken. Of dat altijd gelukt is betwijfel ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.