Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter is uitgevlogen, half leeg nest..

Goedemorgen allemaal. Ik hoor iedereen nog zo zeggen…… geniet van de kids ze zijn zo groot ach dat duurt nog zolang dacht ik. Nu alweer een zoon van 22 en een dochter van 20 jr oud. De tijd gaat zo snel. Beide een fijne jeugd gehad en eigenlijk geen problemen. Vooral gezelligheid. Nu woont onze dochter sinds kort samen met haar vriendje. Nog allemaal pril dus. Zoonlief is nog lekker thuis. Nu een “mannen gezin” want de “balans” is een beetje anders nu. Ben super trots, hoort allemaal ook zo te gaan. Maar voel me soms wel een beetje “alleen”. We deden natuurlijk best veel samen. Maar ben benieuwd hoe andere moeders dit ervaren? Vallen jullie in een gat, of vind je het heerlijk die extra tijd voor jezelf? Bij mij is het een beetje wisselend. De ene dag mis ik haar enorm, en de andere dag weer minder. Mis vooral de gezellige koffie momenten in de ochtend als de mannen hier na het werk/ afstuderen zijn.  Maar ze woont hier een half uurtje vandaan dus ben er zo hoor. Weer een hele andere fase in haar en ons leven. Maar ben wel benieuwd hoe jullie ermee omgaan😄fijne dag allemaal, veel groetjes van Saartje


Mijn oudste is nu fuim een jaar het huis uit. Omdat er nogal eens aanvaringen  waren met vader en ze al verder weg werkte dus weinig thuis was, is de overgang redelijk  soepel gegaan.  Eerst een week bij vriendin, en een week thuis. Vrij snel 3 weken daar en een week thuis. En na 3 maanden  volledig daar ingetrokken.  Het is stil. Ik mis mijn kind. Heb jongste nog thuis, maar die is ook af en toe bij vriend en werkt, dus zie ik soms ook dagen niet.
Het went wel. De rust is enerzijds  wel lekker, minder troep om op te ruimen en  zo. Maar ik mis de reuring van jeugd om me heen. Beetje net als jou  dus, soms vind ik het fijn, soms ( te ) stil.
Man hier vindt het heerlijk, het huis voor ons alleen. Die heeft helemaal  geen last van lege nest syndroom. 

De koffiemomenten als de MANNEN naar werk/ afstuderen zijn.
Moeten jullie 2 dan niet gewoon ook werken/naar studie?

Saartje55

Saartje55

06-03-2023 om 10:02 Topicstarter

Ysenda schreef op 06-03-2023 om 09:54:

De koffiemomenten als de MANNEN naar werk/ afstuderen zijn.
Moeten jullie 2 

Saartje55

Saartje55

06-03-2023 om 10:05 Topicstarter

Saartje55 schreef op 06-03-2023 om 10:02:

[..]

Mijn man werkt gedeeltelijk thuis en na werk, onze zoon is nu aan het afstudeer project begonnen bij mijn man op het werk. Ik ben thuis. Maar druk genoeg hoor onze nu uitwonende dochter loopt stage 😄
onze dochter liep toen nog geen stage trouwens die ging na school en begon vaak later waardoor we extra tijd hadden 😄

mijn oudste is 17 en die riep met 12 al dat ze op kamers wilde. Nu met de kamernood zal het mss nog even duren maar ik kan me je gevoel goed voorstellen hoor.     
Leeft je eigen moeder nog? Zoja wellicht bij uitstek iemand die je begrijpt?

Saartje55

Saartje55

06-03-2023 om 10:09 Topicstarter

absor schreef op 06-03-2023 om 10:06:

mijn oudste is 17 en die riep met 12 al dat ze op kamers wilde. Nu met de kamernood zal het mss nog even duren maar ik kan me je gevoel goed voorstellen hoor.
Leeft je eigen moeder nog? Zoja wellicht bij uitstek iemand die je begrijpt?

Ja zeker leeft mijn moeder nog. En wij doen heel veel gezellige dingen met elkaar. Ik praat ook veel met haar hoor. En ik begrijp het nu ook allemaal veel beter van haar kant. Ik had dezelfde leeftijd als mijn dochter nu.

Saartje55 schreef op 06-03-2023 om 10:09:

[..]

Ja zeker leeft mijn moeder nog. En wij doen heel veel gezellige dingen met elkaar. Ik praat ook veel met haar hoor. En ik begrijp het nu ook allemaal veel beter van haar kant. Ik had dezelfde leeftijd als mijn dochter nu.

Ja sinds ik kinderen heb begrijp ik mijn moeder ook zo veel beter😂. Met alles

Saartje55

Saartje55

06-03-2023 om 10:16 Topicstarter

absor schreef op 06-03-2023 om 10:11:

[..]

Ja sinds ik kinderen heb begrijp ik mijn moeder ook zo veel beter😂. Met alles

Ja echt wel. Denk soms nog wel eens terug aan vroeger wat een k allemaal gedaan heb. Weet nu hoe dat voelt. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-03-2023 om 10:29

Mijn zoon is sinds kort het huis uit en heel eerlijk: ik vind het heerlijk. Ik kan niet wachten tot kind 2 ook gaat.
Dat klinkt misschien harteloos, maar dat is het niet. Ze zijn er allang aan toe om het huis te verlaten, en het is de hoogste tijd om uit te vliegen. 

Ik spreek zoon regelmatig en hij komt nogaleens binnenvallen voor een bakkie koffie en een praatje. Dat is dan wel weer gezellig natuurlijk. Hij woont in de buurt gelukkig. 

Saartje55

Saartje55

06-03-2023 om 10:33 Topicstarter

Mug schreef op 06-03-2023 om 10:29:

Mijn zoon is sinds kort het huis uit en heel eerlijk: ik vind het heerlijk. Ik kan niet wachten tot kind 2 ook gaat.
Dat klinkt misschien harteloos, maar dat is het niet. Ze zijn er allang aan toe om het huis te verlaten, en het is de hoogste tijd om uit te vliegen.

Ik spreek zoon regelmatig en hij komt nogaleens binnenvallen voor een bakkie koffie en een praatje. Dat is dan wel weer gezellig natuurlijk. Hij woont in de buurt gelukkig.

Nee hoor niet harteloos. Zoon of dochter maakt denk ik ook wel verschil😄ging met dochterlief nog wel eens de stad in, of lekker samen een “vrouwen” film kijken. Dat is natuurlijk nu wat minder. 

Saartje55 schreef op 06-03-2023 om 10:33:

[..]

Nee hoor niet harteloos. Zoon of dochter maakt denk ik ook wel verschil😄ging met dochterlief nog wel eens de stad in, of lekker samen een “vrouwen” film kijken. Dat is natuurlijk nu wat minder.

Dat kan toch nog steeds? Alleen moet je het dan even vragen/afspreken. Maar ja, voorheen kon het ook gebeuren dat ze iets anders te doen had.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-03-2023 om 10:43

Saartje55 schreef op 06-03-2023 om 10:33:

[..]

Nee hoor niet harteloos. Zoon of dochter maakt denk ik ook wel verschil😄ging met dochterlief nog wel eens de stad in, of lekker samen een “vrouwen” film kijken. Dat is natuurlijk nu wat minder.

Ik ben ook wel heel benieuwd als dochter het huis uit gaat, ik geloof meteen dat dat anders is  😁 

Mijn zoon is ruim een jaar geleden het huis uit gegaan maar ik heb wel een tijd aan het idee kunnen wennen. Hij is best lang bezig geweest met het kopen van een huis maar werd telkens overboden. Toen hij meer is gaan verdienen kon hij ook meer overbieden en toen is het hem gelukkig wel gelukt. Ik woon nu alleen maar ik zie hem nog regelmatig. Hij komt elke week wel een keer eten en ik mag ook regelmatig bij hem komen eten. Hij woont vlakbij. Ik was er eigenlijk vrij snel aan gewent maar had me daar ook op ingesteld.

Op den duur wordt het contact wel anders en dan zie je daar ook de voordelen van. Ik heb mijn dochter ook wel gemist. Ik zie mezelf nu dingen doen die mijn ouders ook deden toen ik net op kamers was: pakken koffie stiekem in haar tas stoppen als ze weer vertrekt na bezoek, altijd brengen en halen van de trein, tegelijk naar series kijken (nu: Flikken Maastricht, toen "Derrick" Enz. Ik vind het nu na 1,5 jaar helemaal prima.

Saartje55

Saartje55

06-03-2023 om 11:10 Topicstarter

watertoren schreef op 06-03-2023 om 10:45:

Mijn zoon is ruim een jaar geleden het huis uit gegaan maar ik heb wel een tijd aan het idee kunnen wennen. Hij is best lang bezig geweest met het kopen van een huis maar werd telkens overboden. Toen hij meer is gaan verdienen kon hij ook meer overbieden en toen is het hem gelukkig wel gelukt. Ik woon nu alleen maar ik zie hem nog regelmatig. Hij komt elke week wel een keer eten en ik mag ook regelmatig bij hem komen eten. Hij woont vlakbij. Ik was er eigenlijk vrij snel aan gewent maar had me daar ook op ingesteld.

Ja snap het helemaal. Bij ons ging het van, duurt nog wel even eerst school afmaken, en na een twee maand later woont ze nu samen. Dus heb geen tijd gehad om te wennen aan het idee. Elke dag is nog een verassing hoe ik mij voel. Daarom is het heerlijk om met andere moeders dit te delen😄

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.