Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter is zwaar depressief

Mijn man heeft naar (bijna) volle tevredenheid zijn medicijn zo'n 25 jaar geslikt. En we beginnen te twijfelen of het medicijn wel de oorzaak is van zijn huidige probleem. Hij is nu van het ene naar het andere medicijn over dat deze bijwerking niet zou moeten hebben, maar hij heeft er nog steeds last van. Dus ik zou geen medicijn willen afraden nu.

Hoi Roodborstje! 

Ik geloof dat ik na Keppra vrij snel van de 'kepprage' (zie Google) af was. Hoe snel, kan ik me niet herinneren. We hebben wel even moeten zoeken naar welk medicijn voor mij het beste werkte, dus het was een heftige tijd. 

Die jongerengroep was inderdaad bij SEIN, voor patiënten van SEIN. 

Wij zijn trouwens zonder doorverwijzing bij SEIN terecht gekomen. Onze zoon had als baby het syndroom van West, maar een paar jaar later, nadat de aanvallen allang over waren, kampte hij met ernstige psychische- & gedragsproblemen. We werden daarvoor in onze woonplaats doorverwezen naar een speltherapeut en kinderpsychiater. Ik vroeg mezelf echter af of het niet om een neurologisch probleem ging dat verband hield met West en heb toen zelf de stoute schoenen aangetrokken en SEIN gebeld met die vraag. Zij herkenden het probleem, hij werd aangenomen als patiënt en ook vrij snel opgenomen ter observatie en behandeling. Er bleek inderdaad iets kapot in zijn hersenen. Sinds zijn 12e heeft hij ook weer aanvallen. Hij is nu 28. 

Geen idee of het nog steeds mogelijk is om er op die manier binnen te komen, maar je zou het kunnen proberen. 

Zelf kwam ik toen ik +/- 10 jaar geleden epilepsie kreeg, meteen bij SEIN terecht. Want een moeder die ook ineens gaat stuipen, is natuurlijk best bijzonder (gelukkig!) 

Oh ja, voor contact met lotgenoten organiseert de EVN vanalles. Ik ben er regelmatig op gewezen dat hun epilepsie-cafés de moeite waard zijn, maar het is er nog nooit van gekomen. Dit is hun agenda: 
https://www.epilepsie.nl/agenda/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.