Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Cato de Jong

Cato de Jong

16-04-2016 om 14:07

ervaring met cups voor de menstruatie

Ik kwam laatst een artikel tegen over cups voor de menstruatie.
Ik had hier echt nog nooit eerder van gehoord. Heeft iemand hier ervaring mee?

Er wordt links en rechts beweerd dat het comfortabeler is dan een tampon ( ik heb vaak last van droogte). 

Alle dingen die ik erover lees zijn positief (trouwens de artikel waar ik het over heb is [verwijderd door forumbeheer]) maar ik vindt het zo raar om voor te stellen om zo’n cup… te gebruiken.

Hoe maak je het überhaupt schoon?

Iemand al een uitgeprobeerd en me eventueel kan helpen de vreemde ideeën ervan uit me kop te zetten ?

Angela67

Angela67

16-04-2016 om 14:15

reclame

volgens mij spam
want als je een beetje rondleest, ook op dit forum, Cato, hoef je niet zo ongelovig te posten. Bijv. hier http://www.ouders.nl/forum/gezondheid/menstruatiecup-handig-of-niet
gr Angela

Cato

Cato

16-04-2016 om 17:59

spam?

sorry dat ik niet heb gezocht de zoekbar viel me niet op. Ik zal dat wel eerst lezen.

Super handig!

Hallo,

Ik ben een meisje van 16 jaar en gebruik sinds oktober zo'n cupje. Een jaar ervoor had ik het ook geprobeerd, maar ik moet zeggen dat het nogal een gesukkel was. Het is groot en het is "raar", dus je moet wat proberen en durven. Maar nu gebruik ik het dus al 8 maanden en ik ben er enorm blij mee! Het zit goed, menstrueren is geen issue meer, milieuvriedelijk, praktisch als je geen vuilbakje hebt... etc.
Het wassen gaat vanzelf, gewoon afspoelen volstaat al!

Veel succes,
Baggertje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.