Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Nat

Nat

17-03-2026 om 22:46

Geen contact

mijn zoon heeft mij beschuldigd dat ik, of wij zijn geld hebben gepakt terwijl dat niet zo is. Hij blijft volhouden en nu is er geen contact. Dit doet zon pijn. Hij blijft erin hangen. Snap hem wel maar je kunt niet zomaar iemand beschuldigen. Hij neemt de hele familie erin mee en wij zijn de boeman. (Mijn partner en ik) 

Raar verhaal!
Hoe oud is je zoon en woont hij (nog) thuis? Had hij zijn geld dan open en bloot in huis liggen dat jij het ZOU kunnen nemen? Omdat hij denkt dat je dat gedaan hebt. Over hoeveel geld gaat het? Wat gaat hij dan tegen de familie vertellen en geloven die klakkeloos wat hij zegt? Waarop baseert hij zich om jou/jullie te beschuldigen. En wat is 'geen contact'? Spreekt hij niet meer? Komt hij niet meer thuis? Of nog iets anders?

Natuurlijk kan je iemand wel beschuldigen, als je sterke vermoedens hebt. De beschuldigde is niet van suiker dus die weet heus wel weerwoord te geven indien de beschuldiging niet terecht is. Een beschuldiging geeft wel op zijn minst aan dat die ander jou niet hoog heeft zitten. Dat is een teken aan de wand en dát zou je je moeten aantrekken: waarom schat hij mij zo in dat ik iets dergelijks zou doen tegen het belang in van mijn eigen kind?

Dat hij de hele familie erin meeneemt daarmee bedoel je vermoedelijk dat de familie in kampen van voor of tegen jou is verdeeld. 

Ik zou de anderen even laten voor wat ze zijn want die weten niks van de kwestie en hoeven niet eens op de hoogte te worden gehouden. Ik zou een gesprek onder vier ogen met je zoon aangaan, en dan met een zo sterk mogelijke bewijsvoering, indien mogelijk, je kind overtuigen dat je hem niet hebt bestolen.

Als die bewijzen er niet zijn dan kan je altijd wel aantonen dat het niet plausibel is wat hij beweert. Omdat je geen herinnering kan hebben aan iets wat niet is gebeurd, kan je hem oprecht aankijken. Je kan hem hulp aanbieden om uit te vinden waar het geld gebleven kan zijn door het hele traject van minuut tot minuut na te gaan. Als hij door het verlies van het geld echt in de financiële penarie zit kan je hem misschien helpen.

En daarna proberen de band te herstellen/vernieuwen; dat is nog het belangrijkste. Wat die anderen ervan vinden dat doet echt niet terzake. Die weten het fijne niet van de kwestie zelf. Zij gaan af op degene die het eerste het verhaal heeft verteld.

Had hij zijn geld dan niet goed opgeborgen? 

Of zou jij zijn rekening hebben leeggehaald? 

Hoe oud is je zoon? Waar woont hij? 

En wat wil je van het forum? 

Nat ging nat .
Nee flauw grapje 

Is je partner zijn vader? Misschien dat hij je daarom beschuldigd. Dat zijn relatie met zijn stiefvader niet goed is.

Kan het een waandenkbeeld zijn? Heeft hij meer rare ideeën? 

Ik begrijp het niet. Jij zegt dat je je zoon  wel snapt. Hij beschuldigt jullie onterecht van stelen en blijft dat volhouden. En jij snapt dat. Heeft ie dan een goede reden om jullie te beschuldigen? Of hoe komt het dat jij het wel begrijpt?

Ik zou het namelijk nogal zorgwekkend vinden als iemand zonder verdere aanleiding ineens zo paranoïde wordt. Maar dat lees ik bij jou niet. 

Dit is een erg beknopte beschrijving van een rare situatie.

Hoe zit het?
Lag zijn geld op een plek waar jullie erbij konden?
En ging het dan om 5 euro omdat iemand een keer koffie voor hem betaald had, of honderden euro's ?
(ik neem aan dat niemand met duizenden euro's op zak loopt).

Of heeft jullie zoon waandenkbeelden?
Dan is het geen kwestie van een keer uitpraten, maar dan heb je professionele hulp nodig. (begin maar bij de huisarts, denk ik).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.