Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

geld meebetalen voor kat/emotionele chantage?


Lotte78 schreef op 18-07-2023 om 10:56:

Ik zou vragen om de offerte en zeggen dat jullie die willen bekijken om te zien wat jullie willen bijdragen.
Dan kan je namelijk zien of het echt is. En bepalen wat jullie willen bijdragen. En dat kan uiteindelijk ook een klein symbolisch bedrag zijn.

Dat zou ik ook doen. Het is toch het huisdier van je kind. Maar dan zou ik in dit geval wel even contact willen hebben met de dierenarts.

ps zijdelings met topic te maken maar dat bedenk ik me nu. Je kan bij het opstellen van je testament ook een financiele bewindvoerder aanwijzen. Dus erfenis gaat wel naar zoon maar die mag daar niet vrij over beschikken. Maar dat er een bedrag per maand wordt uitgekeerd en alleen bij aankoop van een huis mag er bv dan meer vrij komen. Juist om te voorkomen dat er fimancieel misbruik van je zoon wordt gemaakt.

GinnyTwijfelvuur schreef op 18-07-2023 om 10:57:

[..]

Dat zou ik ook doen. Het is toch het huisdier van je kind. Maar dan zou ik in dit geval wel even contact willen hebben met de dierenarts.

als de offerte echt is. En je een groot bedrag /alles wil betalen wel. To kan ook zeggen ik doneer E30 als bijdrage.

Lotte78 schreef op 18-07-2023 om 11:00:

ps zijdelings met topic te maken maar dat bedenk ik me nu. Je kan bij het opstellen van je testament ook een financiele bewindvoerder aanwijzen. Dus erfenis gaat wel naar zoon maar die mag daar niet vrij over beschikken. Maar dat er een bedrag per maand wordt uitgekeerd en alleen bij aankoop van een huis mag er bv dan meer vrij komen. Juist om te voorkomen dat er fimancieel misbruik van je zoon wordt gemaakt.

Dit lijkt mij heel verstandig. 

Pippeltje

Pippeltje

18-07-2023 om 18:00 Topicstarter

Lotte78 schreef op 18-07-2023 om 11:00:

ps zijdelings met topic te maken maar dat bedenk ik me nu. Je kan bij het opstellen van je testament ook een financiele bewindvoerder aanwijzen. Dus erfenis gaat wel naar zoon maar die mag daar niet vrij over beschikken. Maar dat er een bedrag per maand wordt uitgekeerd en alleen bij aankoop van een huis mag er bv dan meer vrij komen. Juist om te voorkomen dat er fimancieel misbruik van je zoon wordt gemaakt.

Dank je wel! Dat is precies wat we al gedaan hebben.

Pippeltje

Pippeltje

18-07-2023 om 18:02 Topicstarter

Ze zouden gisteren een offerte hebben doorgestuurd maar dat is niet gedaan. Ik heb ze wel linkjes doorgestuurd van instanties die financiel helpen bij minima bij dit soort problemen.
Als ze verder niets laten weten dat laat ik het gewoon even liggen. Pas als ik wat hoor kunnen we verder.

Pippeltje, wat een ontzettend moeilijke situatie. Geld en emoties... misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar hebben jullie de begeleider van je zoon al om advies gevraagd? 

Pippeltje

Pippeltje

20-07-2023 om 09:46 Topicstarter

Nee, de begeleider hebben we hierin niet betrokken.

ik weet niethoe ik
dit weg krijg

Inmiddels is de kwestie opgelost. De kosten bleken gelukkig lager te zijn dan verwacht. Maar wij hebben stelling genomen en gezegd dat wij 200 euro meebetalen aan de operatie en aangezien zoon niet wist wat hij voor zijn -onlangs gevierde verjaardag wilde hebben, kreeg hij van ons i.p.v. een cadeau nog 100 euro. Dus 300 euro gestort. Maar... ik heb wel verteld dat dit de laatste x was; dat wij vinden dat ze dit soort dingen echt zelf moeten gaan oplossen. Dat vonden ze notabene zelf ook werd er gezegd...

verassing: ze waren heel tevreden met deze oplossing, hadden niet meer verwacht en waren heel gezellig aan de telefoon. Echt relaxed kletsen over van alles en uiteindelijk zelfs een uitnodiging om zondag langs te komen. 
En.... ze leefden nog lang en gelukkig? We gaan het zien!

(Sorry ik krijg die gekke tabel niet weg en het vet gedrukte ook niet)

Wat fijn dat dit opgelost is en dat jullie een gezellig gesprek hebben gehad. Hebben ze ook gezegd hoe ze het opgelost hebben?

Heel goed dat jullie zo duidelijk op jullie strepen staan. Denk dat dat echt nodig is in deze situatie. 

Wat een goede afloop. Heel fijn.
Ik vraag me wel af waar dat eerste, huizenhoge bedrag vandaan kwam.

Mooi Pippeltje dat het naar ieders tevredenheid is opgelost.
Fijn dat je ook een uitnodiging hebt gekregen, hopelijk wordt het een gezellig samenkomen en worden er wellicht kleine stapjes gezet naar een wat regelmatiger/beter contact.

Pippeltje

Pippeltje

20-07-2023 om 16:27 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 20-07-2023 om 10:56:

Wat een goede afloop. Heel fijn.
Ik vraag me wel af waar dat eerste, huizenhoge bedrag vandaan kwam.

Dat was de prijs van een andere dierenkliniek.

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2023 om 20:21

Pippeltje schreef op 20-07-2023 om 16:27:

[..]

Dat was de prijs van een andere dierenkliniek.

Het Evidentia toevallig?  Dat is echt een heel duur, maar wel goed dierenziekenhuis. 

Pippeltje gaf aan dat dit wel de laatste keer was. Maar zit de argwaan niet juist in het feit dat dit via de telefoon gevraagd werd?
Hoe reageert een ouder als een kind op de koffie komt en dan een probleem voorlegt. Het advies ‘ los laten’ is gemakkelijk gezegd. Maar menig ouder gaat dan zijn/ haar kind helpen. Alleen het helpen is een stuk gemakkelijker te doen als het kind inziet hoe belangrijk het is om naar diegene toe te gaan.

Daarnaast is de uitspraak ‘ dit is de laatste keer’ ook niet vol te houden. Spreek  niet van laatste keer, maar eerder van ‘hoe naar jullie toe komen en situatie delen’  beter aanvoelt en verhelderend uitpakt. En dat ze bij een volgende keer daar aan denken ipv bellen.

Pippeltje

Pippeltje

20-07-2023 om 22:20 Topicstarter

Nou Flanagan, ik weet niet goed hoe je hier op komt. Er was geen wantrouwen van mij dat ze helemaal geen geld nodig hadden voor de kat; dat kwam van iemand anders uit. Ook heb ik zelf niet benoemd dat ze naar ons toe zouden moeten komen. Dat nu alsnog benoemen zou impliceren dat ze dan wel geld krijgen.

Waarom zeg je dat 'de laatste x' niet vol te houden is?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.