Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Help gedoe met stiefouder


Battle-Royale schreef op 01-11-2022 om 13:27:

[..]

Ik ook. Er is verder geen enkele contex, niet over deze situatie als over de hele situatie dus dan is het makkelijk om stiefmoe als een vals loeder af te schilderen.

Precies. Maar dat schelt zo makkelijk. Stiefmoeders doen het zelden goed, vooral op fora, maar ik weet bijna zeker dat zij ook haar verhaal heeft en die horen we jammer genoeg niet. 

Poekewiki schreef op 01-11-2022 om 15:15:

Als dat het enige akkefietje van 6 jaar was, dan zou ik er echt niet te zwaar aan tillen. Ik geloof dat overal wel eens de stoppen kunnen doorslaan over iets banaals. Vader heeft dochter al bijgesprongen. Ik zou het daar laten - volgens mij is een 17jarige prima in staat om dit samen met vader verder op te pakken.

Natuurlijk kan je luisteren en eens vragen of er wel vaker kibbel is met stiefmoeder. En als er behalve dit niet zo veel aan de hand lijkt, zou ik dochter gewoon adviseren om het uit te praten - eventueel met haar vader erbij.

Helemaal eens. Al dat gespeculeer over het wangedrag van stiefmoeder stookt het vuurtje alleen maar op. We schieten allemaal wel eens onredelijk uit onze slof. Ik wel in ieder geval. Het komt erop aan dit weer op te lossen in het gezin van vader, met elkaar. En dat TO hier even emoties over heeft, snap ik op zich ook goed. Daar is ook niks geks aan. Maar dan mag het stormpje in een glas water toch ook weer gewoon gaan liggen. Laat gaan! 

Vrijevlinder schreef op 01-11-2022 om 15:20:

[..]

Precies. Maar dat schelt zo makkelijk. Stiefmoeders doen het zelden goed, vooral op fora, maar ik weet bijna zeker dat zij ook haar verhaal heeft en die horen we jammer genoeg niet.

Maar dat doet TO niet. Ze heeft gewoon de emoties van haar kind ‘overgenomen’ en is daar even van onder de indruk. Ze zegt nog: ik ga er verder niks mee doen. Alleen even stoom afblazen. Die stiefmoeder wordt verder helemaal niet diep in haar menselijkheid gekrenkt of zo. Die zal inderdaad haar eigen verhaal hebben en waarschijnlijk zouden we het dan allemaal veel beter begrijpen, hoe het zo gekomen is. Zo gaat dat toch gewoon? 

Mija schreef op 01-11-2022 om 15:40:

[..]

Maar dat doet TO niet. Ze heeft gewoon de emoties van haar kind ‘overgenomen’ en is daar even van onder de indruk. Ze zegt nog: ik ga er verder niks mee doen. Alleen even stoom afblazen. Die stiefmoeder wordt verder helemaal niet diep in haar menselijkheid gekrenkt of zo. Die zal inderdaad haar eigen verhaal hebben en waarschijnlijk zouden we het dan allemaal veel beter begrijpen, hoe het zo gekomen is. Zo gaat dat toch gewoon?

Ik bedoel TO niet, hoor, maar sommige anderen hier, die erg fel van leer trekken tegen stiefmoeder. 

Nou ja, ze heeft ruzie gehad met haar stiefmoeder waarbij die onredelijk leek te zijn volgens het verhaal. Je hoeft er verder niks mee. Ze is bijna volwassen hoe lang denk je nog je te moeten bemoeien met iedere ruzie die ze mee gaat maken?
Aangezien vader partij trok zal hij het er wel over hebben later. Hopelijk wordt het nog uitgepraat anders zal je dochter wel minder graag daarheen gaan. Dan maakt vader het zichzelf moeilijk als hij zijn dochter wil blijven zien.

Nah ja, beter dat stiefmoeder ruzie met je dochter heeft dan dat ze je dochter paait met dure dingen🤷

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.