Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Help mijn zoon steelt


Bijtje82

Bijtje82

20-11-2022 om 10:27

Het ligt er een beetje aan om wat voor soort spullen het gaat.
Je hebt het over waardevolle items, familiestukken. Dan denk ik aan sieraden oid. 
Maar vervolgens heb je het over gereedschap? Bedoeld je dat het tussen het gereedschap lag, of gaat het om gereedschap?

Het is waardevol, ligt in een rommelhok tussen andere rommel. Dan is het mijns inziens niet kostbaar genoeg om netjes in een kluisje op te bergen.

Dus dan rest mij de vraag. Is het een gebruiksvoorwerp waarvan zoon niet perse het idee heeft gehad te moeten vragen of hij het mocht gebruiken. Of wist hij dit wel degelijk en heeft hij het gepakt om ten gelde te maken?

Zou het dan in eerste instantie gewoon normaal brengen. Hey zoon, we missen dit en dat item. Nu zag pa een ander item ook liggen bij jou. Voor ons hebben die spullen best wat waarde, dus zou je er svp voorzichtig mee willen doen en zsm terugbrengen? 

Hai zoon, ja sorry dat ik even bel maar wij zijn x en y kwijt. Heb jij die toevallig meegenomen? Dan weet ik tenminste waar ze zijn...

Bijtje82

Bijtje82

20-11-2022 om 10:35

Aiden schreef op 20-11-2022 om 10:32:

Hai zoon, ja sorry dat ik even bel maar wij zijn x en y kwijt. Heb jij die toevallig meegenomen? Dan weet ik tenminste waar ze zijn...

Ja zo zou ik het ook doen idd. Als hij dan nee zegt, dan kun je nog een keer goed kijken of het er echt niet ligt. En anders zou dat betekenen dat hj misschien toch liegt.

Aiden schreef op 20-11-2022 om 10:32:

Hai zoon, ja sorry dat ik even bel maar wij zijn x en y kwijt. Heb jij die toevallig meegenomen? Dan weet ik tenminste waar ze zijn...

Dit zou ik ook doen. En wel nu, en niet nu meteen al oordelen. 

Bijtje82 schreef op 20-11-2022 om 10:27:

Het ligt er een beetje aan om wat voor soort spullen het gaat.
Je hebt het over waardevolle items, familiestukken. Dan denk ik aan sieraden oid.
Maar vervolgens heb je het over gereedschap? Bedoeld je dat het tussen het gereedschap lag, of gaat het om gereedschap?

Het is waardevol, ligt in een rommelhok tussen andere rommel. Dan is het mijns inziens niet kostbaar genoeg om netjes in een kluisje op te bergen.

Dus dan rest mij de vraag. Is het een gebruiksvoorwerp waarvan zoon niet perse het idee heeft gehad te moeten vragen of hij het mocht gebruiken. Of wist hij dit wel degelijk en heeft hij het gepakt om ten gelde te maken?

Zou het dan in eerste instantie gewoon normaal brengen. Hey zoon, we missen dit en dat item. Nu zag pa een ander item ook liggen bij jou. Voor ons hebben die spullen best wat waarde, dus zou je er svp voorzichtig mee willen doen en zsm terugbrengen?

Dit vraag ik me ook af idd. Bewaren jullie de waardevolle familiejuwelen in een kokertje tussen gereedschap? Of gaat het om een kokertje met gereedschap? Ik vind dat wel verschil maken. Gereedschap kun je ook nemen om te gebruiken. Juwelen oid zou ik wel vreemd vinden.

En als hij steelt om aan geld te komen zou ik verwachten dat hij de spullen verkoopt, niet ze thuis laten liggen.

Om wat voor spullen gaat het? En waarom ligt het tussen de rotzooi als het zo waardevol is?

Verder zou ik wel gewoon bellen met de mededeling dat jullie dingen kwijt zijn en de vraag of hij weet waar het ligt. Plus de mededeling dat vader ook spullen van jullie in zijn huis heeft zien liggen toen hij daar was. Was vader daar wel met toestemming van de zoon?

Als het een gebruiksvoorwerp is: Misschien heeft hij het geleend om te gebruiken en vergeten terug te leggen naderhand?

roodborst

roodborst

20-11-2022 om 12:58 Topicstarter

Jee wat een reacties.Het kokertje lag bij de klusspullen op een plank bovenin, leek ons een originele en veilige opbergplaats. En ja het zijn kleine kostbare dingen.Geen gebruiksvoorwerpen.  Ook geen diamanten trouwens.Vader was in zoon's huis met toestemmingvan zoon. Het ding (heb geen zin om' ding 'nader te verklaren) zat in een brillenkoker, brillenkoker rammelde bij opzij schuiven en man dacht hee wat is dat. Is geen snuffelaar trouwens.
Zoon is goed op de hoogte van waarde van de 'dingen', zoekt op internet naar wat en hoe en heeft lijstje gemaakt.  
Het is echt heel vreemd dat hij zonder overleg wat van die spullen meeneemt. Mis ook wat andere zaken.
Maak mij hier grote zorgen over . Over zoon dus. Daarom plaatste ik bericht, na jaren weer op dit forum. 
Hij is over een maand of twee weer in Nederland. Wil het live met hem bespreken, geen beschuldigingen. Tot die tijd houden wij ons hoofd koel, lopen niet op de zaken vooruit. Loop wel met een naar gevoel in mijn buik rond.
Dank voor jullie reacties !

Nou, als je echt vermoedt dat je zoon die ergens in een (ver) buitenland woont zich zo in de ( financiële) nesten heeft gewerkt dat ie thuis kostbaarheden heeft gestolen om die problemen op  te lossen ….poeh. Daar zou ik geloof ik geen 2 maanden mee willen rondlopen. Als ie echt in de problemen zit zou het toch goed zijn als je  hem op een of andere  manier eerder  kunt stimuleren (of de kans geven) om  iets uit te leggen of te vertellen. Zodat je hem evt ook kunt helpen…

Zijn er ook dingen echt weg? Of ligt alles wat jullie missen bij hem in de brillenkoker? Is het daar nog of heeft man het mee naar huis genomen? Was er al aanleiding om te denken dat er iets weg was of kwamen jullie daar pas achter doordat hij de brillenkoker vond. Ik vind het zo’n merkwaardig toeval dat je man nou net die brillenkoker openmaakt. Kan het zijn dat dat min of meer de bedoeling was? 
Ik ben ooit door iemand in een positie gemanoeuvreerd om gestolen spullen te vinden. “Kijk maar in mijn kast hoor, als je iets nodig hebt!!!” Toen ik daar vervolgens een heleboel verdwenen spullen aantrof en diegene daar samen met een andere huisgenoot mee confronteerde, beschuldigde de betreffende persoon mij ervan ze daar te hebben neergelegd. Gelukkig geloofde niemand dat. We hadden als huisgenoten eigenlijk indruk dat er iets psychisch achter zat. Het ging om niet bijzonder waardevolle zaken en het lag daar gewoon in die kast. Het is nooit uitgesproken maar ik denk dat die persoon zichzelf wilde stoppen en daarom die vondst in scène heeft gezet. Ze heeft ook wel hulp gezocht daarna. 

In jullie geval gaat het om wel waardevolle zaken. Maar ook om familie-items die waarschijnlijk ooit toch naar hem zullen gaan? Het kan zijn dat hij daarvan alvast ‘deel wil uitmaken’, een soort verbinding creëren? Als er al zaken zijn verkocht, is het een heel andere situatie. Dan zou ik toch ook verwachten dat kind op de een of andere manier in de problemen zit. Er zit niks anders op dan het met hem te bespreken. Als je het niet telefonisch wil doen, zul je erop moeten wachten. Ik zou het niet te voorzichtig doen. Als er iets van problemen speelt, wil je wel dat dat aan het licht komt, lijkt me. Anders blijft hij er nog in zijn eentje mee zitten. Of het nou bedoeld of onbedoeld is vanuit hem: het is in ieder geval een kans om de boel open te gooien en te laten merken dat hij er niet alleen mee is. 

Ik zou sowieso hetgeen wat je in zoon zijn huis hebt aangetroffen terug meenemen naar je eigen huis.
Vervolgens zou ik een andere verstopplek bedenken en deze plek niet aan zoon vertellen.
Waarschijnlijk zou ik nu al wel telefonisch tegen zoon melden dat ik spullen mis, of hij daar iets van af weet...
Ontkent zoon, weet je dus dat hij het daadwerkelijk (bewust) gestolen heeft en kan bij thuiskomst het gesprek aangegaan worden dat de spullen in zijn woning zijn aangetroffen.

roodborst

roodborst

20-11-2022 om 14:46 Topicstarter

Klopt Mija, wat je schrijft over familie-items. Fijne reactie, heb ik wat aan.
Man heeft dat ene ding weer mee teruggenomen. Verzameling is van ons samen. Missen twee andere dingen. Het gaat me niet zozeer om die spullen maar om de (hoogstwaarschijnlijke)handelingen van zoon.

Als hij over een weekje thuis zou zijn zou ik wachten, maar twee maanden.... 
Ik zou me idd ook zorgen maken over het waarom, misschien heeft hij hulp nodig. Heeft hij van iemand geld geleend, of zijn er andere schulden? Je haalt je van alles in je hoofd nu, logisch. Die spullen zijn niet belangrijk, jullie band is goed, ik zou vragen via facetime oid of alles oké is daarginds of hij hulp nodig heeft. 
Als hij vraagt waarom er zorgen zijn zou ik zeggen dat jullie spullen missen die geld opbrengen en dat jullie je zorgen maken. 

Ik weet niet of het betekent dat jullie geen goede band hebben als hij wat meegenomen heeft. Ik heb vroeger ook gestolen van een ouder, maar dat had verder niets met die ouder zelf te maken.

roodborst

roodborst

20-11-2022 om 14:52 Topicstarter

Heb trouwens geen idee wanneer zoon dit heeft gedaan, kan al wel een jaar geleden zijn. Nu dus pas gemerkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.