Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Help: vakantie

Wij (mijn partner en ik, jongvolwassen) komen maar niet uit waar we naar op vakantie willen in mei. We zoeken een mooie vakantiebestemming in Europa met deze eisen: geen (toeristische) badplaats, mooi natuur/cultuur waar dus ook echt wat te doen is. Maar waar je ook wel een dagje kunt relaxen aan het water. De meren van Noord Italie vinden we prachtig, maar al meerdere keren geweest. Napels is ook echt top, veel te doen/zien en aan het water. Maar we zoeken dus iets nieuws dit jaar. Iemand tips? Hotel of appartement maakt niet uit, wel vliegen en dus niet met de auto. 


Ik snap het niet, je wilt geen badplaats maar wel aan het water? Een rivier of een meer dan dus?

Bilbao   Baskenland 

Een van de Waddeneilanden Texel heeft een vliegveld.

Kroatië heeft ook voldoende aan het water en voldoende te bezichtigen.

Marseille! Mooie stad, maar ook veel natuurschoon in de vorm van de Calanques (kliffen). Je kon er ook prima het water in om te zwemmen, al weet ik niet hoe dat in mei is. Qua hoe toeristisch het is: wij vonden het (10 jr geleden) erg meevallen. 

Andalusie. Vliegen bijvoorbeeld op Malaga. Met de trein naar Cordoba en Sevilla etc ( of auto huren). 
Malaga heeft ook strand.

Index224

Index224

05-03-2023 om 09:15 Topicstarter

Fiorah schreef op 05-03-2023 om 07:23:

Ik snap het niet, je wilt geen badplaats maar wel aan het water? Een rivier of een meer dan dus?

Ik bedoel meer geen typische 'zon zee strand' locatie. Ik pas het even aan

Andalusië inderdaad. Perfect om in mei heen te gaan ook. 

Madeira mooie natuur, strand en cultuur en in mei staat alles vol in bloei. Wel fijn om een auto te huren. 
Andalusie is ook mooi en het bus en trein vervoer is er goed.

Normandie. Een meertje in de Alpen...

Kijk eens op Elizawashere.nl

KoekieJupe schreef op 05-03-2023 om 07:36:

Bilbao Baskenland

Dit kun je makkelijk combineren met San Sebastian, een hele leuke stad met prachtige stranden, mooie natuur en lekker eten.

Het moet dus mooi weer zijn? Dat beperkt de keuze tot Zuid-Europa. Het mooiste heb je al gehad, dus dan zou ik voor Frankrijk of Portugal gaan.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

05-03-2023 om 11:02

Sicilie, Sardinie, Corsica, Bologne.
Ooit zag ik een apartement op het zuiden van Gran-Canaria... weg van de toeristische 'hoek'. Dat zou ik doen: er zijn talloze huisjes te huur aan de kust van Spanje die niet 1-2-3 een toeristenoord zijn. Er is ook daar vast genoeg kleinschalige cultuur te vinden en meer dan voldoende natuur. Dan vliegen met auto-huur.

Je "er moet wel wat te doen zijn (aan het water)", maar "geen toeristische badplaats" staat volgens mij haaks op elkaar.

Of bedoel je: geen Benidorm, geen Lloret da Mar, maar bijvoorbeeld wel Barcelona, Monaco? (alhoewel ik die laatste twee ook echt toeristische badplaatsen noem)

Daddy_gijs schreef op 05-03-2023 om 11:02:

Sicilie, Sardinie, Corsica, Bologne.
Ooit zag ik een apartement op het zuiden van Gran-Canaria... weg van de toeristische 'hoek'. Dat zou ik doen: er zijn talloze huisjes te huur aan de kust van Spanje die niet 1-2-3 een toeristenoord zijn. Er is ook daar vast genoeg kleinschalige cultuur te vinden en meer dan voldoende natuur. Dan vliegen met auto-huur.

Je "er moet wel wat te doen zijn (aan het water)", maar "geen toeristische badplaats" staat volgens mij haaks op elkaar.

Of bedoel je: geen Benidorm, geen Lloret da Mar, maar bijvoorbeeld wel Barcelona, Monaco? (alhoewel ik die laatste twee ook echt toeristische badplaatsen noem)

Sitges zou ik dan doen aan de Costa Dorada. Zit je een half uurtje van Barca

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.