Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe vaak komen jullie uitwonende kinderen nog thuis?


Julali schreef op 01-10-2021 om 15:23:

[..]

Vind je je man niet leuk meer? Als het je echt somber maakt, dan is uit elkaar gaan misschien ook een optie?

Lijkt me heel deprimerend als je op zo'n manier nog 30-40 jaar door moet

Nou, en voor hem ook.

Ik vind samen wonen, gezin uitgevlogen, heel comfortabel en plezierig. Ook de coronathuiswerktijd kwamen we prima samen door, het is weer even wennen dat man weer meestal de hele dag weg is van anderhalf jaar thuiswerken. Zelf werk ik buitenshuis, maar minder vaak dan hij.
De uitgevlogen kinderen & aanhang (4) zie ik geregeld, maar zelden allemaal tegelijk - mede door corona. Het gezin van vroeger voelt lang geleden - ach ja en dat is het ook. 

dan

dan

19-10-2021 om 11:51

WendelmoedM schreef op 18-10-2021 om 18:06:

Onze oudste is nu drie jaar uit huis. Ze komt om de andere week of soms met drie weken ertussen. Maar missen we haar teveel dan gaan wij ook wel eens naar haar toe.
Het is voor haar en haar vriend best belastend om een heel weekend naar ons te gaan, tenslotte hebben ze de weekenden ook nodig voor opruimen, wassen, boodschappen en uitrusten en hier zitten ze dan maar, hoe gezellig ook, terwijl hun werk thuis blijft liggen.

Als wij dan een middagje komen, is dat niet zo lang en hebben we elkaar toch weer even gezien. Hier bij ons is niet meer haar thuis, hun huisje is haar thuis.
En van daar naar hier is net zo ver als van hier naar daar.

Dat is inderdaad zo en als de kinderen dan ook nog met het ov moeten reizen, dan is het zeker belastend om meerdere keren per maand te komen. Zelf wil ik binnenkort een keertje zijn kant uit komen, al is het maar voor een dagje. 

Mijn dochter woont een twee huizenblokken verderop, maar komt niet vaak langs, ze heeft het lekker druk. We appen een paar keer in de week en af en toe merkt één van ons op dat het weer eens tijd is om langs te komen, of samen te wandelen. Zolang ik positieve verhalen van haar hoor, helemaal prima!

Ik woon sinds 3 jaar niet meer thuis, ben nu 24 en woon samen met mijn vriend.
Sinds 1 jaar wonen mijn ouders in dezelfde wijk als wij, niet geen 10 minuten fietsen bij mij vandaan. Ik vind dit heel fijn! 
Ik ga 3 keer in de week een uurtje sporten met mijn moeder, soms haakt mijn vader of (nog thuiswonende) broer ook aan. Soms blijf ik daarna nog even voor een kopje thee of lunch ik op mijn vrije dag gezellig bij mijn ouders. Ik heb een hele goede band met ze

Mijn schoonouders wonen wat verder weg maar zie ik tijdens het voetbal seizoen vaak langs de lijn. Als er geen voetbal is gaan we gewoon af en toe gezellig langs in het weekend. 

Mijn dochter en zoon wonen sinds 2, resp 1 jaar op kamers.
Mijn dochter heeft het goed naar haar zin en heeft nu ook een weekend baantje in haar studentenstad gevonden dus komt niet zo heel veel meer thuis. Ze hebben (gelukkig) geen wasmachine dus komt ze af en toe nog naar huis met haar was en dat vinden we allebei echt heel gezellig.

Mijn zoon heeft, ook vanwege corona, nog maar weinig vrienden in zijn nieuwe woonplaats. Zijn vriendin woont bij mij in de buurt, dus is hij zoveel mogelijk thuis. Als hij langer dan 3 of 4 dagen weg is, is het veel. ik vind het wel gezellig als hij thuis is maar zou het veel leuker gevonden hebben, als hij het goed naar zijn zin had op zijn nieuwe plek, want hij zal daar toch echt binnenkort meer moeten blijven (thuis blijven wonen en de studie doen die hij leukt vindt, is helaas geen optie), en het is supervervelend als je merkt dat je zoon dat heel zwaar vindt en het liefst gewoon weer thuis komt wonen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.