En, wat vind jij daarvan to?

---

---

26-04-2022 om 12:57 Topicstarter

verschrikkelijk. Maar goed ik wilde het gewoon even delen. 

Ah, je moet inloggen om het artikel te kunnen lezen en dat wil ik niet, dus dan is het zonder commentaar gewoon een regel waar eigenlijk niemand het mee eens kan zijn.

Ik kan het artikel ook niet lezen.

---

---

26-04-2022 om 13:34 Topicstarter

snap er niks van. Staat gewoon op nu.nl, daar heb ik niet eens een account dus ik hoef niet in te loggen. 

Ik kan het wel gewoon lezen, het is NU.nl, kan iedereen dat niet gewoon lezen? Hij beschrijft dat hij niet zichzelf kon of durfde te zijn omdat hetero zijn nog steeds de norm is en homo nog steeds alleen een scheldwoord is en dat topsport (ook voor hetero's) te veel eist.

Wat een treurig verhaal, goed dat hij hier mee naar buiten komt. Topsport is toch maar een zieke ongezonde wereld voor jonge mensen, dat blijkt steeds vaker.

--- schreef op 26-04-2022 om 13:34:

https://www.nu.nl/uit-andere-media/6196604/voor-mannen-die-op-mannen-vallen-is-in-de-topsport-nog-altijd-geen-plek.html zo dan?

Nee, ik moet inloggen of registreren.

Ik vind het schandalig dat het uitmaakt op wie je valt of je mee mag doen of niet. Mijn dochter is professioneel met sport bezig, en in haar sport speelt dat gelukkig geenszins.

Valt toch wel mee. Ireen Wust is getrouwd met een vrouw, en die heeft zelfs een lintje.

(Ik dacht laat ik voor de afwisseling maar eens een ander antwoord geven dan oh wat errug,of een variatie daarop. Want heel veel anders kun je niet met zo'n topic natuurlijk).

kenfan schreef op 26-04-2022 om 15:20:

Valt toch wel mee. Ireen Wust is getrouwd met een vrouw, en die heeft zelfs een lintje.

(Ik dacht laat ik voor de afwisseling maar eens een ander antwoord geven dan oh wat errug,of een variatie daarop. Want heel veel anders kun je niet met zo'n topic natuurlijk).

Ik denk inderdaad dat het uitmaakt welke sport. Ik weet niet over welke sport het artikel gaat?

Het probleem lijk niet zo te spelen bij vrouwelijke topsporters. Als ik beter was in namen onthouden zou ik er zo een handje vol kunnen opnoemen. Sowieso een aantal voetbalsters. 

Bij mannen speelt denk veel meer mee dat je stoer en sterk moet zijn als topsporter. De associatie met homo's is helaas nog erg het omgekeerde daar van. Zolang men het ook normaal blijft vinden dat er mee gescholden word zal dit ook niet snel veranderen. 

Zelf vind ik het niet uitmaken op wie iemand valt. Het gaat om de sportieve prestatie. Het zou eigenlijk niet eens interessante moeten zijn. We zijn gewoon allemaal mensen.

Het maakt helaas uit of je een man of vrouw bent. Er is een grote groep die vindt dat mannen geen echte mannen meer zijn wanneer ze homo blijken te zijn, vrouwen worden geseksualiseerd door mannen en dat is dan stoer.
Ik (V) die valt op vrouwen heb er genoeg van gezien en gehoord.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

26-04-2022 om 15:57

vertelsel schreef op 26-04-2022 om 15:26:

[..]

Ik denk inderdaad dat het uitmaakt welke sport. Ik weet niet over welke sport het artikel gaat?

Hockey

stokstaart schreef op 26-04-2022 om 15:54:

Het maakt helaas uit of je een man of vrouw bent. Er is een grote groep die vindt dat mannen geen echte mannen meer zijn wanneer ze homo blijken te zijn, vrouwen worden geseksualiseerd door mannen en dat is dan stoer.
Ik (V) die valt op vrouwen heb er genoeg van gezien en gehoord.

Ja dat hoor ik ook om mij heen van homo stellen of lesbische koppels; waardeloos!

MRI

MRI

26-04-2022 om 16:22

Tara82 schreef op 26-04-2022 om 15:41:

Het probleem lijk niet zo te spelen bij vrouwelijke topsporters. Als ik beter was in namen onthouden zou ik er zo een handje vol kunnen opnoemen. Sowieso een aantal voetbalsters.

Bij mannen speelt denk veel meer mee dat je stoer en sterk moet zijn als topsporter. De associatie met homo's is helaas nog erg het omgekeerde daar van. 

Ja eens, het is voornamelijk een probleem van hetero mannelijke sporters met een fragiele mannelijkheid. Luister hier maar naar (over homo zijn in de voetbalwereld):
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-schaduwspits (geen betaalmuur)
De geinterviewde mannelijke sporters zijn allemaal bang dat ze geobjectiveerd worden (hoezo projectie?) Het gaat hen er dus niet zozeer om dat mannelijke gays niet kunnen voetballen, ze zijn bang dat er in de kleedkamer iets gebeurt.
Er is ook een aflevering over damesvoetbal waar de seksuele orientatie totaal geen punt is dus. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.