Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Huidprobleem



Hi! Dit is een soort van mijn laatste redmiddel… Ik heb sinds 5 maanden last van een soort uitslag tussen mijn boven lip en neus, wat zich nu vooral focust op mijn boven lip. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest en heb inmiddels een doorverwijzing naar een dermatoloog. Ik gebruik nu voor 1,5 maand tetracycline-crème en merk dat dit het onderdrukt, maar niet laat verdwijnen. de bultjes zijn klein, rood, dik, schilferig, irriteren, en zitten vooral op mijn bovenlip. Heeft iemand enig idee? alvast super erg bedankt!

Je gebruikt geen nieuwe producten? Ook niet toevallig ongeveer 5 maanden geleden je bovenlip laten harsen/waxen/threaden? 

Ik weet niet of dit hetzelfde is, omdat je beschrijving van de uitslag niet gedetailleerd is, maar ik heb ooit weken rondgelopen met dikke, strakke lippen vol met kleine bultjes. Dacht eerst aan een koortslip, maar later bleek het een allergische reactie te zijn. In mijn geval hooikoorts. Sinds ik antihistamine gebruik op gevoelige dagen nooit meer gehad

Misschien een bacterie die ongevoelig is (geworden) voor tetracycline. Dat middel is op ontzettend grote schaal gebruikt die resistente bacteriën zullen er absoluut zijn.

Maar ben je al naar de dermatoloog geweest of moet je daar nog naar toe?

Ben je al bij de dermatoloog geweest? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.