Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Inschrijven woningbouw

Kun je je als student, in de laatste fase van de studie, inschrijven bij de woningbouw? Dit omdat er vaak toch een eis gesteld wordt qua inkomen maar dat is nog niet aan de orde. 


Thomass schreef op 09-06-2022 om 22:48:

[..]

Ik reageerde op reageren op jongerenwoningen.

Ah, ik begreep van to dat het gaat om ná de studie, en dat die persoon nu alleen vast wil inschrijven, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

Als je nu nog niet staat ingeschreven ben je sowieso voorlopig niet aan de beurt.

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 08:23 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 10-06-2022 om 06:26:

[..]

Ah, ik begreep van to dat het gaat om ná de studie, en dat die persoon nu alleen vast wil inschrijven, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

Als je nu nog niet staat ingeschreven ben je sowieso voorlopig niet aan de beurt.

Dat klopt, zoon studeert volgend jaar af en zal rond die tijd vast ook zijn kamer moeten verlaten. Al valt er misschien iets te regelen met die mensen want het is geen studentenhuis maar bij mensen die een paar kamers verhuren. 

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 08:25 Topicstarter

Hij weet ook nog niet zeker of hij na zijn studie een baan gaat zoeken of nog zijn doctoraat wil halen. Met zijn studierichting kan hij wel vele kanten op in die regio.

Poezekat schreef op 10-06-2022 om 08:25:

Hij weet ook nog niet zeker of hij na zijn studie een baan gaat zoeken of nog zijn doctoraat wil halen. Met zijn studierichting kan hij wel vele kanten op in die regio.

Inschrijven kan nooit kwaad, kost een tientje per jaar.

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 13:25 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 10-06-2022 om 09:34:

[..]

Inschrijven kan nooit kwaad, kost een tientje per jaar.

Zo denk ik er ook over hoor. 

Een jongeman komt ongeacht het aantal punten, niet snel in aanmerking voor een woning in een tijd waarin urgentie hoogtij viert.
Hij kan zich natuurlijk wel laten inschrijven maar zal vaak een ander met meer urgentie aan zich voorbij moeten laten gaan.
Zo ben ik jaren ingeschreven geweest in mijn geboortestad, maar heb daar geen dag een huis gehuurd omdat mijn werk elders was.
Twee aspecten waardoor je je kan afvragen of inschrijven wel zin heeft.

TO had het over omgeving Haarlem. Als je op Kamernet Haarlem Google, komen er leuke en soms tijdelijke aanbiedingen voorbij. 
Zeker voor mensen die nog niet weten waar ze over ca2 jaar studeren of werken.

https://kamernet.nl/huren/studio-haarlem/generaal-cronjestraat/studio-2049006

Onder de €750, dus in aanmerking voor huurtoeslag. Betreft een aanbieding voor 2 jaar. 
ik vind Kamernet veel sneller dan inschrijven bij de gemeente en moeten concurreren met mensen met een hogere urgentie.

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 14:46 Topicstarter

Flanagan schreef op 10-06-2022 om 14:39:

Een jongeman komt ongeacht het aantal punten, niet snel in aanmerking voor een woning in een tijd waarin urgentie hoogtij viert.
Hij kan zich natuurlijk wel laten inschrijven maar zal vaak een ander met meer urgentie aan zich voorbij moeten laten gaan.
Zo ben ik jaren ingeschreven geweest in mijn geboortestad, maar heb daar geen dag een huis gehuurd omdat mijn werk elders was.
Twee aspecten waardoor je je kan afvragen of inschrijven wel zin heeft.

TO had het over omgeving Haarlem. Als je op Kamernet Haarlem Google, komen er leuke en soms tijdelijke aanbiedingen voorbij.
Zeker voor mensen die nog niet weten waar ze over ca2 jaar studeren of werken.

https://kamernet.nl/huren/studio-haarlem/generaal-cronjestraat/studio-2049006

Onder de €750, dus in aanmerking voor huurtoeslag. Betreft een aanbieding voor 1,5 jaar.
ik vind Kamernet veel sneller dan inschrijven bij de gemeente en moeten concurreren met mensen met een hogere urgentie.

Zal het doorgeven, het gaat inderdaad niet om een woning of appartement voor jaren want wie weet verhuist hij over een paar jaar wel naar een andere regio. Volgens mij had hij zijn huidige kamer ook via kamernet.

Er zijn woningcorporaties voor studenten. Daar kun je alleen huren als je ingeschreven staat en als je stopt/klaar bent heb je een x aantal maanden voordat je er uit moet.
Maar als je particulier ergens een kamer huurt zoals jouw zoon, hoeft dat niet. In principe kan hij daar oneindig blijven wonen, al wil hij dat waarschijnlijk niet.
Inschrijven kan altijd, maar de kans is groot dat hij gezien de wachtlijsten en de verwachtingen qua salaris niet voor sociale huur in aanmerking zal komen. Via de particuliere markt zou het uiteraard wel kunnen. Maar daar zijn vaak (absurde) inkomenseisen, waaraan hij zeker nu als student, nog niet zal voldoen. 

Flanagan schreef op 10-06-2022 om 14:39:

Een jongeman komt ongeacht het aantal punten, niet snel in aanmerking voor een woning in een tijd waarin urgentie hoogtij viert.
Hij kan zich natuurlijk wel laten inschrijven maar zal vaak een ander met meer urgentie aan zich voorbij moeten laten gaan.
Zo ben ik jaren ingeschreven geweest in mijn geboortestad, maar heb daar geen dag een huis gehuurd omdat mijn werk elders was.
Twee aspecten waardoor je je kan afvragen of inschrijven wel zin heeft.

TO had het over omgeving Haarlem. Als je op Kamernet Haarlem Google, komen er leuke en soms tijdelijke aanbiedingen voorbij.
Zeker voor mensen die nog niet weten waar ze over ca2 jaar studeren of werken.

https://kamernet.nl/huren/studio-haarlem/generaal-cronjestraat/studio-2049006

Onder de €750, dus in aanmerking voor huurtoeslag. Betreft een aanbieding voor 2 jaar.
ik vind Kamernet veel sneller dan inschrijven bij de gemeente en moeten concurreren met mensen met een hogere urgentie.

In de (grote) omgeving van Amstetdam heb je gewoon jongerenwoningen tot 23 jaar en tot 28 jaar. Als je je hebt ingeschreven op je 18de en je studeert niet en hebt een laag inkomen heb je daar een grote kans op. Ook zijn er lootwoningen voor jongeren.

Thomass schreef op 10-06-2022 om 15:33:

[..]

In de (grote) omgeving van Amstetdam heb je gewoon jongerenwoningen tot 23 jaar en tot 28 jaar. Als je je hebt ingeschreven op je 18de en je studeert niet en hebt een laag inkomen heb je daar een grote kans op. Ook zijn er lootwoningen voor jongeren.

Ja, maar zoon in kwestie staat nu nog niet eens ingeschreven, dus zal wel minimaal 5 jaar moeten wachten op een jongeren woning en als hij pech heeft is hij dan te oud en mag hij nog eens 5-15 jaar wachten op een gewone woning.

Ik zou me in meerdere regio's inschrijven (Amaterdam duurt langer dan iets verder weg bivoorbeeld) en ondertussen ogen open houden voor vrije sector huur, want in de sociale sector maakt hij voorlopig geen kans. 

Rockstar schreef op 10-06-2022 om 16:39:

[..]

Ja, maar zoon in kwestie staat nu nog niet eens ingeschreven, dus zal wel minimaal 5 jaar moeten wachten op een jongeren woning en als hij pech heeft is hij dan te oud en mag hij nog eens 5-15 jaar wachten op een gewone woning.

Ik zou me in meerdere regio's inschrijven (Amaterdam duurt langer dan iets verder weg bivoorbeeld) en ondertussen ogen open houden voor vrije sector huur, want in de sociale sector maakt hij voorlopig geen kans.

Ik reageerde hierop: "Een jongeman komt ongeacht het aantal punten, niet snel in aanmerking voor een woning in een tijd waarin urgentie hoogtij viert.
Hij kan zich natuurlijk wel laten inschrijven maar zal vaak een ander met meer urgentie aan zich voorbij moeten laten gaan."

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 16:51 Topicstarter

Ik denk dat je sowieso niet snel in aanmerking komt gezien de hoge huurprijzen. Hij heeft wel een relatie maar die is nog pril. 

Poezekat schreef op 10-06-2022 om 16:51:

Ik denk dat je sowieso niet snel in aanmerking komt gezien de hoge huurprijzen. Hij heeft wel een relatie maar die is nog pril.

Hoge huurprijzen? Je hebt het over sociaal huren toch?

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 18:26 Topicstarter

Rockstar schreef op 10-06-2022 om 17:26:

[..]

Hoge huurprijzen? Je hebt het over sociaal huren toch?

Ik heb er geen verstand van, heb nog nooit gehuurd

Poezekat schreef op 10-06-2022 om 18:26:

[..]

Ik heb er geen verstand van, heb nog nooit gehuurd

Verdiep je je er dan eerst eens in, of, beter nog, laat het aan je zoon over. Zoek het verschil tussen sociale huur en huren in de vrije sector. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.