Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Jongen blijft slapen?


MRI

MRI

14-10-2021 om 17:40

Viva-amber schreef op 14-10-2021 om 17:23:

[..]

Er staat bij verbieden of niet...wat is je doel nou met die verheven mening over haar seksleven? Zij is 18+ plus. Je kan hooguit wat huisregels bepalen, maar verder wordt je dochter volwassen en mag zij een andere seksuele moraal hebben dan jij en ook een ander seksleven.

Ja maar het hoeft helemaal niet over een andere seksuele moraal te gaan waarom moeder er moeite mee heeft. Ik citeer mijn eigen post van hierboven:

 " slutshaming is één ding: dan vind je dat een vrouw niet haar seksualiteit mag uitleven op de manier die zij wil. Dat speelt hier niet volgens mij. Iets anders is de bezorgdheid van een moeder dat haar dochter seks heeft om andere redenen dan lust of liefde (erkenning bv) en op die manier gebruikt wordt. Ik heb zelf geen dochter maar kan me dat wel voorstellen. Is dat wat er hier speelt, TO? ''

Dan vraag je dat, maar je gaat daar toch niet zonder meer vanuit, daar To's dochter zelf al heeft gezegd dat zij hem aantrekkelijk vindt en niet dat zij een relatie wil of verliefd is. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-10-2021 om 23:13

mother2 schreef op 14-10-2021 om 06:48:

jeetje Viva Amber, wat kun jij iets uit z'n verband trekken zeg.
Nogmaals het gaat om het feit dat ze sex heeft met iemand waar ze geen relatie mee heeft. Daar heb ik moeite mee. Ik zou het nog eerder begrijpen als het eenmalig is maar het is steeds dezelfde jongen.

Wat een domme opmerking over die condooms.

Ik word door jou beschuldigd van slutshaming, mijn dochter kon er hard om lachen.

Kun je uitleggen wat precies je probleem hiermee is? 
Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn kind telkens dezelfde sekspartner heeft, dan dat hij elke week een ander meisje over de vloer brengt om zijn seksuele behoeftes te bevredigen. 
Daarvoor hoeven ze zelfs geen relatie te hebben.

mother2

mother2

15-10-2021 om 07:08 Topicstarter

MRI, ik ben er niet bang voor dat mijn dochter door hem gebruikt wordt. Het is eerder andersom. De jongen heeft wel gevoelens voor haar, maar dochter heeft hem al meerdere keren gezegd dat ze niet verliefd is en ook geen relatie wil.
Vind het dus eerder sneu voor hem.

In het hele probleem spelen natuurlijk ook mijn eigen waarden en normen mee. Ik dacht altijd behoorlijk vrij te zijn in het blijven slapen van vriend of vriendinnen maar nu dit gebeurt zonder relatie heb ik daar wat moeite mee.

Zoals ik al eerder schreef kan ik hier goed met dochter over praten en zal ze hier rekening mee houden. 

Je bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoelens en ook niet voor zijn grenzen. Echt prima dat je met je dochter praat over gevoelens en wat het met een ander kan doen. Uiteindelijk zijn dit jongvolwassen mensen die via vallen en opstaan de wereld ontdekken. Heel raar dat je overweegt om dit te verbieden om hem te beschermen. Ze zijn 18+. Ze hebben de regie over hun eigen grenzen, dat hoort bij volwassen worden. Je kunt als ouder niet de seksuele grenzen van je volwassen kinderen blijfen bepalen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

15-10-2021 om 09:25

Viva-amber schreef op 15-10-2021 om 09:14:

Je bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoelens en ook niet voor zijn grenzen. Echt prima dat je met je dochter praat over gevoelens en wat het met een ander kan doen. Uiteindelijk zijn dit jongvolwassen mensen die via vallen en opstaan de wereld ontdekken. Heel raar dat je overweegt om dit te verbieden om hem te beschermen. Ze zijn 18+. Ze hebben de regie over hun eigen grenzen, dat hoort bij volwassen worden. Je kunt als ouder niet de seksuele grenzen van je volwassen kinderen blijfen bepalen.

Natuurlijk wel. Als TO een zoon had gehad die een meid die duidelijk gevoelens heeft zou gebruiken voor seks zou ze er ook iets van zeggen lijkt mij. 

BlueHeart schreef op 15-10-2021 om 09:25:

[..]

Natuurlijk wel. Als TO een zoon had gehad die een meid die duidelijk gevoelens heeft zou gebruiken voor seks zou ze er ook iets van zeggen lijkt mij.

Waarom? Gebruiken is ook een oordeel. Zij heeft die knul toch niet gevraagd of hij er moeite mee heeft? Zij doet een aanname. Hij kan zelf nee zeggen wanneer hij er geen zin in heeft. Daarbij is het geen gebruiken wanneer het vrijwillig is. Het is nog steeds shamen van casual seks. Deze jonge mensen hebben daarin zelf een les te leren en die leer je niet wanneer je moeder de hele tijd alles glad blijft strijken zodra er volgens haar normen iets niet klopt aan een vriendschap van twee jong volwassenen. Aangeven dat je een zorg hebt prima, regels in je huis ook prima, maar overwegen om seks tussen twee volwassen te verbieden, je kan het proberen maar ik denk niet dat het werkt. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

15-10-2021 om 10:18

Viva-amber schreef op 15-10-2021 om 10:07:

[..]

Waarom? Gebruiken is ook een oordeel. Zij heeft die knul toch niet gevraagd of hij er moeite mee heeft? Zij doet een aanname. Hij kan zelf nee zeggen wanneer hij er geen zin in heeft. Daarbij is het geen gebruiken wanneer het vrijwillig is. Het is nog steeds shamen van casual seks. Deze jonge mensen hebben daarin zelf een les te leren en die leer je niet wanneer je moeder de hele tijd alles glad blijft strijken zodra er volgens haar normen iets niet klopt aan een vriendschap van twee jong volwassenen. Aangeven dat je een zorg hebt prima, regels in je huis ook prima, maar overwegen om seks tussen twee volwassen te verbieden, je kan het proberen maar ik denk niet dat het werkt.

Dan seksen ze ergens anders he. Wat niet weet wat niet deert. 

mother2

mother2

15-10-2021 om 13:24 Topicstarter

Nog een keer.....
Ik verbied het ze niet. Ik had dit ook tussen aanhalingstekens gezet. Verkeerd gekozen woord.

Ik mag het toch wel sneu vinden voor die jongen en daar mag ik het ook heus wel over hebben met mijn dochter. Ik doe er verder niets mee. Natuurlijk is het zijn keuze, maar IK mag daar wel wat van vinden. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-10-2021 om 14:55

mother2 schreef op 15-10-2021 om 13:24:

Nog een keer.....
Ik verbied het ze niet. Ik had dit ook tussen aanhalingstekens gezet. Verkeerd gekozen woord.

Ik mag het toch wel sneu vinden voor die jongen en daar mag ik het ook heus wel over hebben met mijn dochter. Ik doe er verder niets mee. Natuurlijk is het zijn keuze, maar IK mag daar wel wat van vinden.

Natuurlijk mag je daar iets van vinden. Snap alleen de behoefte om dat uit te spreken naar dochter niet zo. Zo maak je jouw probleem haar probleem.

Tuurlijk mag je wat vinden van het gedrag van je dochter. En dat mag je ook best uitspreken. Als iemand gevoelens voor haar heeft en zij niet voor hem maar ze hebben wel regelmatig seks is er naar mijn idee geen sprake van gelijkwaardigheid, want de een heeft gevoelens en wil meer dan de ander. Ik kan me voorstellen dat je dat een beetje ziet als 'gebruiken'. Dat is instelling waarmee ik mijn kind opvoed.
Als mijn kind zo met een ander om zou gaan zou ik mijn kind daar ook op aanspreken. Verbieden kan niet. Maar ik zou ook wel moeite hebben met intimiteit met iemand waarmee je verder niks wil. Je deelt niet alles van jezelf met iedereen. Dat is ook een stukje opvoeding. Je kunt en mag daarover van mening verschillen en dat is echt geen slutshaming naar mijn mening.
Ik zou dan wel weer liever zien dat het steeds dezelfde persoon is dan elke week een ander. En als iemand blijft slapen, ongeacht wie het is, wil ik dat van tevoren weten. Dat geldt voor iedereen en op elke leeftijd. Wil ze daarmee geen rekening houden, dan moet ze een kamer zoeken waar dat allemaal wel kan.

Lollypopje schreef op 13-10-2021 om 08:14:

Ik kan me voorstellen dat het voor jullie raar voelt, maar met welke reden zou je het willen verbieden?

Op zich is het als ouders (vind ik, ik ben een moeder met kinderen in deze leeftijd) niet fijn om geconfronteerd te worden met redelijk vreemde en wisselende mensen in je eigen huis die je plotseling tegenkomt in je badkamer of in je keuken ziet staan. Je huis is toch het huis van jezelf (als alleenstaande of stel) en later van je gezin als er kinderen bijkomen. En uiteraard sta je open voor vriendjes en vriendinnetjes van je kinderen, maar deze ken je dan ook meestal.

Maar de dag dat je met halfdichte ogen in je slobbertrui naar de badkamer waggelt en  je ineens tegen iemand aanloopt in zijn of haar ondergoed. Neuh, dat is niet iets waar ik als ouder op zit te wachten.
Dan voelt je eigen huis niet meer als jouw huis en dat gevoel maakt dat je denkt dat de volgende fase is aangebroken. Het wordt tijd dat mijn kroost uitvliegt en lekker zelf gaat liggen rommelen op hun eigen (studenten)kamer.

Tover-Feetje schreef op 13-10-2021 om 10:54:

Ik heb met mijn zoon de afspraak dat hij zijn one night stands beperkt in mijn huis en als hij een ons meeneemt dat hij mij even een appje stuurt zodat ik daar rekening mee kan houden.
Een keer doe ik niet moeilijk over maar niet ieder weekend een ander meisje over de vloer.
Dat is overigens bij wijze van spreken want hij heeft niet ieder weekend een ons
Een fwb zoals to beschrijft zou ik iets minder moeite mee hebben aangezien het toch iedere keer dezelfde is en in dit geval een jongen die je al jaren kent.
Waarschijnlijk zal de ochtend na de tweede "overnachting" al een stuk minder ongemakkelijk zijn.
Verbieden zou ik niet doen, wel duidelijke afspraken maken.

Jeetje, misschien vind je me heel ouderwets. Maar wat bedoel je met 'niet elk weekend een ons'? Ik heb tot mijn 45e 6 sekspartners in totaal gehad (mede door lange relatie). Maar dat geeft al aan dat ik max. 5 sekspartners heb gehad voor die relatie.

Als je het hebt over niet elk weekend (4 weekenden per maand), maar bijv. wel denkt aan 1 x per maand, dan zit je in 1 jaar tijd al aan 12 sekspartners. Dat heb ik als volwassen vrouw die gescheiden is en zelfs af en toe betaalde seks heb, niet eens. Dan denk ik echt, joh, ga lekker op jezelf wonen als dat zo nodig is. En dat hoeft echt niet in mijn huis hoor. Sommigen zeggen, ja maar, je wilt toch niet dat je kinderen de noodzaak voelen om het in een steegje te moeten doen. Euh jawel, als je ze nodig moet, dan zoek je maar een steegje op. Ik zie niet in waarom mijn huis (ik woon nu alleen zonder partner) een soort kamer voor een uurtje moet zijn.

Ik neem mijn sekspartners ook niet mee naar mijn huis (waar mijn volwassen kinderen wisselend wonen). Omdat ik van mening ben dat ze ook niks te maken hebben met mijn seksleven en wisselende dates.

Diyer schreef op 24-10-2021 om 22:01:

[..]

Op zich is het als ouders (vind ik, ik ben een moeder met kinderen in deze leeftijd) niet fijn om geconfronteerd te worden met redelijk vreemde en wisselende mensen in je eigen huis die je plotseling tegenkomt in je badkamer of in je keuken ziet staan. Je huis is toch het huis van jezelf (als alleenstaande of stel) en later van je gezin als er kinderen bijkomen. En uiteraard sta je open voor vriendjes en vriendinnetjes van je kinderen, maar deze ken je dan ook meestal.

Maar de dag dat je met halfdichte ogen in je slobbertrui naar de badkamer waggelt en je ineens tegen iemand aanloopt in zijn of haar ondergoed. Neuh, dat is niet iets waar ik als ouder op zit te wachten.
Dan voelt je eigen huis niet meer als jouw huis en dat gevoel maakt dat je denkt dat de volgende fase is aangebroken. Het wordt tijd dat mijn kroost uitvliegt en lekker zelf gaat liggen rommelen op hun eigen (studenten)kamer.


Dat je als ouders het graag van te voren wilt weten dat mensen blijven slapen dat snap ik.

Maar het is geen vreemde en het zijn geen wisselende. En daarom was ik nieuwsgierig. Was het anders als het vriendschappelijk was? Waarom maakt seks het opeens anders? 

Ik ben niet tegen iets niet jn je huis willen, maar ik was dus benieuwd naar de reden. Daarom vroeg ik daar naar Ik kon mij namelijk goed voorstellen dat dochter die vraag ook zou stellen.

Maar TO heeft die vragen inmiddels beantwoord, dus ik begrijp waar het hem bij haar in zit. En het is fijn om te lezen dat zij en haar dochter daar een goed gesprek over konden hebben

Apiejapie schreef op 13-10-2021 om 14:11:

[..]

Hun huis. Is toch niet alleen huis van to?

Dat zal in jouw gezin misschien zo gelden. Maar in mijn leven met mijn kinderen is mijn huis, mijn huis. Ik betaal het huis en ben verantwoordelijk voor alles wat ermee te maken heeft. En ik bepaal wat ik uiteindelijk wel en niet acceptabel vind. En dan hou ik uiteraard rekening met mijn kinderen. Maar ik bepaal wel, of ze dat nu leuk vinden of niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.