Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Jongen blijft slapen?


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-10-2021 om 18:51

Viva-amber schreef op 13-10-2021 om 18:49:

To vraagt om advies, dat slutshamen niet verboden is maakt het nog niet verstandig. Schelden mag ook, maar daar wordt een 19 jarige ook geen mentaal gezonde volwassen vrouw van.

Tis geen kleuter meer he. Ik ben dus van mening dat TO gewoon haar grenzen mag aangeven en dat dochter daar maar mee moet leven of zelf een andere oplossing zoeken om te seksen met wie ze maar wil. 

Leene

Leene

13-10-2021 om 18:54

Viva-amber schreef op 13-10-2021 om 18:45:

[..]

Daar heb ik toch iets over gezegd en is ook te begrijpen.

Het veroordelen van seks buiten een vaste liefdesrelatie is wel degelijk een vorm van dubbele moraal en slutshaming.

Daarnaast is het veilig sekspraatje nogal mislukt wanneer de 19-jarige een peuter heeft.

Die dubbele moraal snap ik niet zo goed. Het zou slutshaming zijn als ze dochter toe zou bijten dat ze een slet is of zou zeggen ' het wordt nooit wat met jou' of in de buurt zou rond toeteren ' moet je horen wat mijn dochter nu weer doet' 

Je mag het toch ergens niet mee eens zijn.? Waarom denken we toch steeds dat we alles maar goed moeten keuren en als je dat niet doet ben je een slechte benepen moeder die zijn kind weet ik het wat onthoudt

En ik vindt het ronduit belachelijk om moeder de schuld te geven van een dochter die met 19 een peuter heeft. Misschien heeft ze wel een veel beter veilig sex praatje gehouden dan jij en ik  Het heeft in ieder geval niet beklijft laten we het daarop houden.

Waar is de verantwoordelijkheid van dochter in het hele verhaal. Geen meisje maar een volwassen vrouw

dat slut-shamen haal je er zelf bij. Ik zie dat niet hier in het topic. 


TO:





scharrelt ze wat met een jongen, maar ze wil geen relatie met hem.
  " we voelen ons fysiek erg tot elkaar aan getrokken".
Deze jongen is laatst blijven slapen.
Aangegeven dat ik hier wel moeite mee heb.

"verbieden"

Defenitie slutshaming: 

het negatief beoordelen en vaak openlijk bekritiseren van meisjes en vrouwen vanwege bepaald gedrag dat zij vertonen, vaak seksueel gedrag

Zij bekritiseert het seksuele gedrag van haar volwassen dochter en dat is lettelijk de definitie van slutshaming. 

Moeders stelt geen grens, ze zegt niet kun je het eerder melden of ik wil geen logee, nee zij zegt:jij hebt seks buiten een vaste liefdesrelatie en daar heb ik moeite mee, je vindt iemand aantrekkelijk waar je geen vaste relatie hebt: ik heb daar een dusdanig oordeel over dat ik dat overweeg te verbieden in mijn huis. 

Zij kan ook een regel of een grens bespreken zonder haar dochter te veroordelen voor seksueel gedrag dat niet bij haar zelf zou passen. 

Als ouder kan je zelf de grenzen bepalen van wat je in dit soort gevallen toestaat. Ik zou het niet willen maar dat heeft te maken met dat ik vanuit mijn christelijke achtergrond geen voorstander ben van seks buiten het huwelijk, laat staan van seks buiten een relatie. Mijn kinderen kunnen daar natuurlijk anders over denken want ze zullen toch hun eigen keuzes maken op dat gebied. Maar dat hoeft niet hier thuis. Dan is het tijd om zelf iets te zoeken. Er is inderdaad een tekort aan kamers/woningen maar met wat moeite kan je wel wat vinden. Deze situatie is natuurlijk gecompliceerder omdat er ook een klein kindje bij betrokken is en dus op kamers wonen geen optie is. Alsnog vind ik dat als je ouder best grenzen mag trekken. Waar die grens ligt zal voor iedereen anders zijn.

Een vriendin met oudere kinderen heeft bijvoorbeeld als regel dat partners mogen blijven slapen maar pas nadat ze 3 maanden een relatie hebben en pas nadat zij en haar man de partner meerdere keren gezien hebben.

Kyana schreef op 13-10-2021 om 19:04:



Een vriendin met oudere kinderen heeft bijvoorbeeld als regel dat partners mogen blijven slapen maar pas nadat ze 3 maanden een relatie hebben en pas nadat zij en haar man de partner meerdere keren gezien hebben.

Zij kennen die vriend al jaren, dus de relatie bestaat langer dan 3 maanden en zij hebben hem vaker dan een paar keer gezien. Een vriendschap is ook een relatie. Sommige vriendschappen duren langer dan mening liefdesrelatie. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-10-2021 om 19:17

Viva-amber schreef op 13-10-2021 om 19:09:

[..]

Zij kennen die vriend al jaren, dus de relatie bestaat langer dan 3 maanden en zij hebben hem vaker dan een paar keer gezien. Een vriendschap is ook een relatie. Sommige vriendschappen duren langer dan mening liefdesrelatie.

Ook dan hoef je niet alles maar toe te staan hoor, je kunt ook gewoon invoeren dat er alleen vaste verkeringen die al vaker zijn geweest mogen blijven slapen na overleg. Dochter woont niet in een hotel ofzo. 

Is de aanname dat er sprake is van seks als de vriend in kwestie blijft slapen eigenlijk niet wat voorbarig? Wie weet kwam en komt het blijven slapen gewoon om logistieke redenen het beste uit. Je zal bijvoorbeeld maar vroeg een trein moeten nemen en veel verder van het station wonen dan een goede vriendin van je. Nou, dan wist ik het wel!

Leene

Leene

13-10-2021 om 19:36

Viva-amber schreef op 13-10-2021 om 19:01:


TO:





scharrelt ze wat met een jongen, maar ze wil geen relatie met hem.
" we voelen ons fysiek erg tot elkaar aan getrokken".
Deze jongen is laatst blijven slapen.
' Aangegeven dat ik hier wel moeite mee heb.

"verbieden"

Defenitie slutshaming:

het negatief beoordelen en vaak openlijk bekritiseren van meisjes en vrouwen vanwege bepaald gedrag dat zij vertonen, vaak seksueel gedrag

Zij bekritiseert het seksuele gedrag van haar volwassen dochter en dat is lettelijk de definitie van slutshaming.

Moeders stelt geen grens, ze zegt niet kun je het eerder melden of ik wil geen logee, nee zij zegt:jij hebt seks buiten een vaste liefdesrelatie en daar heb ik moeite mee, je vindt iemand aantrekkelijk waar je geen vaste relatie hebt: ik heb daar een dusdanig oordeel over dat ik dat overweeg te verbieden in mijn huis.

Zij kan ook een regel of een grens bespreken zonder haar dochter te veroordelen voor seksueel gedrag dat niet bij haar zelf zou passen.

Maar ik zou hier ook moeite mee hebben bij mijn zoon. Is dat dan ook slutshaming

Kom op zeg je slaat alle discussies dood op zo'n manier. Dan kun je helemaal niets meer zeggen over grenzen. En je schuift de moeder van alles in de schoenen. 

Zij gaat over de grenzen en regels in huis, niet over de seksuele grenzen van haar volwassen kind, daar is het nu te laat voor. Die opvoeding had een jaar of 5 geleden moeten plaats vinden. Als het wel een vaste relatie was, dan zou er geen moeite mee hebben. Sterker nog dat was allemaal prima. 

Leene

Leene

13-10-2021 om 19:50

dat laatste weet je helemaal niet..of ze het wel allemaal prima vindt in een vaste relatie. Deze moeder heeft nogal wat voor de kiezen gehad met deze dochter lijkt mij. En dochter kan altijd terug naar huis zo lezen we. Ik zou mij kunnen voorstellen dat ze het sowieso wel even genoeg vindt met relaties en sexpartners. En weer suggereer je dat deze ouders geen sexuele opvoeding hebben gegeven.
En als deze moeder moeite heeft met FWB dan mag dat ook en mag ze ook aangeven zonder dan gelijk een sticker van slutshaming opgeplakt te krijgen.

Heb zelf ook kinderen in die leeftijd..... En wij zijn een woongemeenschap.... alle kinderen studeren en wonen thuis omdat we midden in het studenten leven wonen... En iedereen mag meenemen die ze willen.... ik wil er alleen geen last van hebben. Dat betekent seks:ja, maar geen klaar kom gegil.... 

Leene schreef op 13-10-2021 om 19:50:

dat laatste weet je helemaal niet..of ze het wel allemaal prima vindt in een vaste relatie. Deze moeder heeft nogal wat voor de kiezen gehad met deze dochter lijkt mij. En dochter kan altijd terug naar huis zo lezen we. Ik zou mij kunnen voorstellen dat ze het sowieso wel even genoeg vindt met relaties en sexpartners. En weer suggereer je dat deze ouders geen sexuele opvoeding hebben gegeven.
En als deze moeder moeite heeft met FWB dan mag dat ook en mag ze ook aangeven zonder dan gelijk een sticker van slutshaming opgeplakt te krijgen.

Tweede zin van TO:'
  'In het verleden wel eens een vriendje gehad en die bleef ook slapen, had ik geen enkel probleem mee.'


Kun je uberhaupt begrijpend lezen?

Leene

Leene

13-10-2021 om 20:02

dank u voor de aardige reactie.Ik kan heel goed begrijpend lezen hoor... had echt wel begrepen ondertussen dat ze met de vader van de baby samenwoonde bij haar ouders. 
Ik kan mij voorstellen heb ik gezegd dat ze er nu wel even genoeg van heeft en dat er wellicht meer mee speelt. Maar al zou ze alleen maar moeite hebben met FWB dan nog mag ze dat vinden en een grens stellen in haar eigen huis.

Leene schreef op 13-10-2021 om 20:02:


Ik kan mij voorstellen heb ik gezegd dat ze er nu wel even genoeg van heeft en dat er wellicht meer mee speelt. Maar al zou ze alleen maar moeite hebben met FWB dan nog mag ze dat vinden en een grens stellen in haar eigen huis.

Dat zijn net zo goed aannames want dat staat niet in de op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.