Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Moeder drinkt veel, wat te doen?

Anoniem1290

Anoniem1290

27-03-2026 om 11:42 Topicstarter

Ik heb dus de diagnoses ASS, PTSS en een gegeneraliseerde angststoornis gekregen toen ik 14 was. Ik heb toen voor zowat 4 jaar (tot vorig jaar) een autismecoach gehad, en toentertijd heb ik voor mijn PTSS nog EMDR gehad. 

Ik weet niet wat ze nu willen gaan doen, dus ik wil het eens navragen. Ik denk dat we zonder nieuwe diagnoses niet echt verder gaan komen. Maar goed, wellicht denk ik dat alleen. 

Anoniem1290 schreef op 27-03-2026 om 11:42:

Ik heb dus de diagnoses ASS, PTSS en een gegeneraliseerde angststoornis gekregen toen ik 14 was. Ik heb toen voor zowat 4 jaar (tot vorig jaar) een autismecoach gehad, en toentertijd heb ik voor mijn PTSS nog EMDR gehad.

Ik weet niet wat ze nu willen gaan doen, dus ik wil het eens navragen. Ik denk dat we zonder nieuwe diagnoses niet echt verder gaan komen. Maar goed, wellicht denk ik dat alleen.

Waarom denk je dat die diagnoses niet (meer) kloppen? En je kunt toch sowieso beginnen met therapie, en dan samen met de behandelaar kijken wat er passend en helpend is? Als blijkt dat de diagnoses niet kloppen kom je daar dan vanzelf achter lijkt me. En natuurlijk moet je eerst eens informeren naar wat ze je willen en kunnen bieden. 

Anoniem1290

Anoniem1290

28-03-2026 om 10:20 Topicstarter

Jonagold schreef op 27-03-2026 om 18:34:

[..]

Waarom denk je dat die diagnoses niet (meer) kloppen? En je kunt toch sowieso beginnen met therapie, en dan samen met de behandelaar kijken wat er passend en helpend is? Als blijkt dat de diagnoses niet kloppen kom je daar dan vanzelf achter lijkt me. En natuurlijk moet je eerst eens informeren naar wat ze je willen en kunnen bieden.

Omdat ik dus hele andere symptomen ervaar, tenzij deze van de diagnoses komen, maar dit zijn ook veel trekken uit cluster A, cluster B en cluster C. 

Dus vandaar. Ik heb ze al gemaild wat ik kan verwachten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.