Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Moeder drinkt veel, wat te doen?

Anoniem1290

Anoniem1290

08-04-2026 om 17:38 Topicstarter

Ook heb ik contact gehad met een jonge advocate uit mijn buurt, zij wilde mij ook met mijn studie helpen. Alleen was dat contact wel erg recent (3 weken terug), dus wellicht is dat nu nog niet zo handig, kan wellicht als ''too much'' overkomen. Als ik haar over enkele maanden een bericht stuur, wellicht wel. 

Ik wilde vragen stellen aan een advocaat over het beroep, ik had 3 mails aan verschillende advocaten gestuurd en 2 hadden nee gezegd, zij ja. 

Anoniem1290 schreef op 08-04-2026 om 17:38:

Ook heb ik contact gehad met een jonge advocate uit mijn buurt, zij wilde mij ook met mijn studie helpen. Alleen was dat contact wel erg recent (3 weken terug), dus wellicht is dat nu nog niet zo handig, kan wellicht als ''too much'' overkomen. Als ik haar over enkele maanden een bericht stuur, wellicht wel.

Ik wilde vragen stellen aan een advocaat over het beroep, ik had 3 mails aan verschillende advocaten gestuurd en 2 hadden nee gezegd, zij ja.

Als zij met “ja” geantwoord heeft, zou ik niet nog een paar maanden wachten om een bericht te sturen. Heb je al wel gereageerd op haar ja?

Ik zou het niet fijn vinden als iemand een mail stuurt met de vraag om te helpen bij de studie, ik daar positief op reageer en vervolgens pas na maanden weer iets hoor. Dan zou het voor mij niet meer hoeven.

Schemerlampje schreef op 08-04-2026 om 21:27:

[..]

Als zij met “ja” geantwoord heeft, zou ik niet nog een paar maanden wachten om een bericht te sturen. Heb je al wel gereageerd op haar ja?

Ik zou het niet fijn vinden als iemand een mail stuurt met de vraag om te helpen bij de studie, ik daar positief op reageer en vervolgens pas na maanden weer iets hoor. Dan zou het voor mij niet meer hoeven.

Inderdaad. Smeed het ijzer als het heet is en maak gebruik van wat je aangeboden wordt.

Studievaardigheden zijn wel handig om te leren ja. Reguliere onderwijsinstellingen hebben daar ook wel vaak (buddy)projecten voor, voor studenten met een hulpvraag/diagnose. Maar de OU vraagt veel zelfstandigheid, dus dat kun je misschien beter zelf organiseren. 

Heb je contact met studiegenoten? Dat jullie misschien samen oefententamens kunnen doen en bespreken waarom iets zus of zo is of dit of dat moet zijn en waarom?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.