Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Nacht-rust?


Ysenda schreef op 08-01-2024 om 13:10:

[..]

Hoe lang duurt dat wennen? Ik heb mijn kroon nu 5 jaar en ik voel 'm nog zitten. En ja, die zit perfect, ook qua vormgeving.

Oorsmeer voel je toch ook altijd zitten en door je oor bewegen.

Nou, ik niet hoor. Maar ik weet dat er mensen zijn die (over)gevoelig zijn voor bepaalde zaken. Zoon hier kan ook slecht tegen labeltjes en er zijn hier in huis heel veel verboden soorten textiel, vooral bij aanraking door/met de handen kunnen man en zoon veel niet hebben. Dochter krijgt dan weer uitslag in haar nek van een aantal soorten textiel.

Een tampon voelde ik alleen als ie niet helemaal goed zat. Ook niet snel last van labeltjes en ik kan ook de meeste stoffen wel hebben. Dus is allemaal heel persoonlijk lijkt me.

En on topic: ik slaap sinds de kinderen groot zijn gelukkig stukken beter/dieper dan vroeger. Van elk klein kikje werd ik wakker, gold ook voor geluid van buiten en het snurken van manlief. Tegenwoordig gaat dat stukken beter en slaap ik vrijwel overal doorheen. Maar als je met volwassenen in 1 huis woont zul je rekening met elkaar moeten houden. Ik neem aan dat de kinderen ook verwachten dat TO rekening met ze houdt als het aankomt op de planning voor het eten en zo. Dus, een keertje met elkaar om de tafel voor een familieberaad. Uitleggen (nog een keer) dat je echt last hebt van bepaald gedrag en dat je daar dus vanaf wil. Afspraken maken over alternatieven (douchen in de ochtend, schoenen beneden uit en op sokken de trap op, dat soort zaken). En zijn ze daar niet toe bereid, dan kook/was/strijk jij niet voor ze, en kan ook de auto niet meer geleend worden. Het is wel geven en nemen, niet alleen dat jij geeft en zij nemen. Zo zouden ze zich ook niet gedragen als ze in een studentenhuis zouden wonen.

Maar, ik snap dat het lastig is. De volwassen medebewoners hier (nog thuiswonende volwassen kinderen) doen tenenkrommend weinig in huis, alleen na aandringen van ons. En nog steeds kun je precies zien wie er in de keuken wat gegeten heeft, snappen ze het verschil tussen óp en ín de vaatwasser nog steeds niet en verbaast het ze nog steeds dat de hond iedere dag opnieuw uit moet. Zucht. Maar (over)last hebben we niet van ze, dat dan weer niet.

Sinds ik 5 jaar geleden bij een audiciën oordopjes op maat heb laten maken, slaap ik als een roos. Met die zachte op oor gevormde siliconen dopjes, voel je ook geen druk in het oor. Ik heb een rode voor rechter oor en de blauwe voor het andere oor. Ze zijn wat duur in aanschaf, maar het geld wel waard.

Ysenda schreef op 08-01-2024 om 13:10:

[..]

Hoe lang duurt dat wennen? Ik heb mijn kroon nu 5 jaar en ik voel 'm nog zitten. En ja, die zit perfect, ook qua vormgeving.

Oorsmeer voel je toch ook altijd zitten en door je oor bewegen.

Ehh.... dan ben jij heel gevoelig denk ik? Ik heb echt nog nooit oorsmeer door mijn door voelen bewegen (ik voel tampons en sokken ook niet, net als gebitsveranderingen na een tijdje). Ik heb wel jeuk in mijn oor als ik veel oorsmeer heb, dat wel.  

TineWinkel schreef op 08-01-2024 om 12:47:

Oordopjes of iets anders in je oren is al helemaal reden om niet in slaap te vallen. Die blijf je voelen

Dat is ook een kwestie van gewenning. Ik slaap vrijwel altijd met oordopjes (inderdaad vanwege snurkende partner). Als ik alleen slaap in een heel stille omgeving en de slaap niet kan vatten, doe ik soms toch dopjes in - werkt voor mij erg goed.

En ik heb precies dezelfde ervaring. Draag ze ook als ik niet in slaap kan vallen en partner ligt er niet naast. Je hebt ook oordopjes van was, die zijn heel kneedbaar. 

Gewoon bespreken zodat de kinderen hier rekening mee houden. Daarnaast kan je kijken of je in huis zaken kan veranderen (krakende trap fixen, vloerkleed oid?).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.