Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Hdx

Hdx

17-12-2021 om 21:58

Nog geen liefdesrelatie

ik heb drie kinderen van 23,22 en 19jaar.geen van de drie heeft al een relatie gehad.
De tweedebheeft wel al dates gehad m aar nooit verder dan dat.

Ik heb er veel moeite mee. Ik zie het bij collega's de situatie veranderen en liefjes komen en bij ons gebeurt niks.


AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-12-2021 om 13:11

Moxxie schreef op 18-12-2021 om 13:03:

[..]

Echt? Jeetje, single zijn is niet strafbaar ofzo hoor.

Dit...

MMcGonagall schreef op 18-12-2021 om 12:28:

Ik kan me wel voorstellen dat je je afvraagt wat je als ouder verkeerd hebt gedaan, als je kinderen laatbloeiers zijn. Niets waarschijnlijk, het is gewoon de hedendaagse manier van doen. Jongeren krijgen later een relatie.

Of gewoon niet.

MMcGonagall schreef op 18-12-2021 om 12:28:

Ik kan me wel voorstellen dat je je afvraagt wat je als ouder verkeerd hebt gedaan, als je kinderen laatbloeiers zijn. Niets waarschijnlijk, het is gewoon de hedendaagse manier van doen. Jongeren krijgen later een relatie.

Of blijven single. Geen gezeik met scheidingen, huis kwijt raken, alimentatieregelingen etc. 

MMcGonagall schreef op 18-12-2021 om 12:28:

Ik kan me wel voorstellen dat je je afvraagt wat je als ouder verkeerd hebt gedaan, als je kinderen laatbloeiers zijn.

Ik zou me eerder afvragen wat ik verkeerd had gedaan als ze vroegbloeiers waren.




MMcGonagall schreef op 18-12-2021 om 12:28:

Ik kan me wel voorstellen dat je je afvraagt wat je als ouder verkeerd hebt gedaan, als je kinderen laatbloeiers zijn. Niets waarschijnlijk, het is gewoon de hedendaagse manier van doen. Jongeren krijgen later een relatie.


Mijn ouders waren ook laat. Bij ons zeker iets mis met de familie. Een familiekwaal ofzo  

Het heeft bij ons ook weinig te maken met de tijd. Je moet gewoon de juiste tegen komen en verliefd worden en kennelijk gebeurt dat bij ons niet zo snel. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

18-12-2021 om 14:07

Offtopic, maar ik las: "Ik heb twee kinderen; eentje van 23,22 jaar en eentje van 19 jaar. Hoezo reken je de leeftijd achter de komma?
Maar nu zie ik het...

Was het vroeger zo dat je kon 'overblijven' en het met tweederangs burgers moest doen... dat is tegenwoordig niet meer zo. Dus laat hen.
Het zijn vast prachtige kinderen om trots op te zijn.

Oh ik snap dit wel een beetje hoor. Dochter heeft al een paar relaties achter de rug (26 jaar) wel leuke vriendjes gehad. Nu woont ze opnieuw samen, na een relatie van een jaar of 4, en ze is helemaal happy. Dit zou ik ook voor mijn zoon willen, het lijkt me voor hemzelf gewoon heel leuk om stapel verliefd te zijn. Maar hij is nogal een einzelgänger en zit voornamelijk thuis. (heeft ook alleen maar een paar online vrienden) en komt dus naast zijn werk, nergens.
Heel erge zorgen maak ik me niet, maar zoals hij nu bezig is (en ook dankzij corona) denk ik niet dat hij binnenkort iemand tegen komt. Maar goed, hij klaagt er niet over en ik heb het er ook niet over, dus hij heeft geen idee dat ik het best jammer voor hem vind. En een vriendin van mij heeft 3 kinderen (24, 21 en 17) en ze gokt dat de jongste als eerste een relatie zal hebben (veel meer onder de mensen) zorgen maakt ze zich er niet echt over, maar we grappen onderling wel eens dat ze over 10 jaar misschien allemaal nog wel thuis wonen. (want een huis vinden in je eentje (ook qua kosten) is ook al niet te doen)

_Anoniem_ schreef op 18-12-2021 om 14:36:

Oh ik snap dit wel een beetje hoor. Dochter heeft al een paar relaties achter de rug (26 jaar) wel leuke vriendjes gehad. Nu woont ze opnieuw samen, na een relatie van een jaar of 4, en ze is helemaal happy. Dit zou ik ook voor mijn zoon willen, het lijkt me voor hemzelf gewoon heel leuk om stapel verliefd te zijn. Maar hij is nogal een einzelgänger en zit voornamelijk thuis. (heeft ook alleen maar een paar online vrienden) en komt dus naast zijn werk, nergens.
Heel erge zorgen maak ik me niet, maar zoals hij nu bezig is (en ook dankzij corona) denk ik niet dat hij binnenkort iemand tegen komt. Maar goed, hij klaagt er niet over en ik heb het er ook niet over, dus hij heeft geen idee dat ik het best jammer voor hem vind. En een vriendin van mij heeft 3 kinderen (24, 21 en 17) en ze gokt dat de jongste als eerste een relatie zal hebben (veel meer onder de mensen) zorgen maakt ze zich er niet echt over, maar we grappen onderling wel eens dat ze over 10 jaar misschien allemaal nog wel thuis wonen. (want een huis vinden in je eentje (ook qua kosten) is ook al niet te doen)

En toch zegt dat niet alles. Mijn ouders waren heel sociaal, maar kwamen gewoon nooit de juiste tegen tot ze begin 30 waren. Voor mij en hun anderen kinderen hetzelfde. Voor corona ontmoette ik maandelijks nieuwe mensen, alleen gewoon niet die ene voor een relatie. 

En er zijn ook mensen met een minder sociaal leven die toch opeens iemand tegen komen. Ook via internet bijvoorbeeld. Zo heb ik ook diverse vrienden gemaakt, dus een relatie kan dan net zo goed. 

Lollypopje schreef op 18-12-2021 om 13:46:

[..]



[..]


Mijn ouders waren ook laat. Bij ons zeker iets mis met de familie. Een familiekwaal ofzo

Het heeft bij ons ook weinig te maken met de tijd. Je moet gewoon de juiste tegen komen en verliefd worden en kennelijk gebeurt dat bij ons niet zo snel.

En dan moet het ook nog wederzijds zijn.

Herfstappeltaart schreef op 18-12-2021 om 15:21:

[..]

En dan moet het ook nog wederzijds zijn.

Dat ook nog 🤦‍♀️

Zo flauw dat ze niet gewoon ja zeggen als je iemand leuk vind

Lollypopje schreef op 18-12-2021 om 15:23:

[..]

Dat ook nog 🤦‍♀️

Zo flauw dat ze niet gewoon ja zeggen als je iemand leuk vind

Hahahaha

Ik zie in mijn omgeving dat juist de ouders toe zijn aan de volgende fase om er bij te horen en mee te kunnen praten. Ik kan niet meepraten en dat vind ik prima. Mijn kinderen zijn druk met de studie en hebben een sociaal leven, waar op dit moment geen plaats is voor een relatie. Ik zie bij oud- klasgenoten van de oudste dat sommige zich in de relatie als een burgelijk stelletje gedragen, terwijl ze net de begin 20 aantikken. 
Ik geef mijn kinderen juist mee geniet van wat er op je pad komt en dan zie je wel weer verder. 

Mijn moeder maakte zich vroeger ook heel erg druk of mijn broer en ik wel een relatie zouden krijgen. Ik moest vroeger verplicht naar de disco, want anders zou ik nooit verkering krijgen. Ik zag er elke week weer tegenop om naar de disco te gaan. Uiteindelijk heb ik mijn man 'pas' ontmoet op mijn 26e via een dating site. Ben dus jaren voor niets naar de disco geweest.

Leene

Leene

18-12-2021 om 16:54

Caroline80 schreef op 18-12-2021 om 16:36:

Mijn moeder maakte zich vroeger ook heel erg druk of mijn broer en ik wel een relatie zouden krijgen. Ik moest vroeger verplicht naar de disco, want anders zou ik nooit verkering krijgen. Ik zag er elke week weer tegenop om naar de disco te gaan. Uiteindelijk heb ik mijn man 'pas' ontmoet op mijn 26e via een dating site. Ben dus jaren voor niets naar de disco geweest.

....ik ben helemaal nooit naar de disco geweest. Mijn ouders hebben mij altijd voorgehouden om eerst jezelf te leren kennen en ontwikkelen. Dat kan overigens ook met partner hoor. Ik ben zelf lang alleen geweest. En mijn man ook. Dat was geen bewuste keuze. Je moet degene met wie je je leven wilt delen maar net tegenkomen.

Toch hoop ik dat mijn kinderen niet halverwege hun 30e pas iemand tegenkomen. Al was het alleen maar omdat je als je kinderen wilt je wel oude ouders bent met meer risico op problemen. Maar goed dat is ook een beetje beroepsdeformatie

Ik had in mijn jonge jaren een heel slecht zelfbeeld en om die reden is het voor mij ook beter geweest om eerst zelf wat sterker te worden. Wie weet aan wie ik anders was blijven hangen

En TO kijk uit dat je niet laat blijken aan je kinderen dat je het erg vindt. Of van die opmerkingen die ik ook wel eens naar mijn hoofd kreeg van tantes ( of zelfs de moeder van mijn schoonzus) ' nou wordt het wel eens tijd hé'  

BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-12-2021 om 17:31

Leene schreef op 18-12-2021 om 16:54:

[..]

...

Toch hoop ik dat mijn kinderen niet halverwege hun 30e pas iemand tegenkomen. Al was het alleen maar omdat je als je kinderen wilt je wel oude ouders bent met meer risico op problemen. Maar goed dat is ook een beetje beroepsdeformatie

Ik had in mijn jonge jaren een heel slecht zelfbeeld en om die reden is het voor mij ook beter geweest om eerst zelf wat sterker te worden. Wie weet aan wie ik anders was blijven hangen

En TO kijk uit dat je niet laat blijken aan je kinderen dat je het erg vindt. Of van die opmerkingen die ik ook wel eens naar mijn hoofd kreeg van tantes ( of zelfs de moeder van mijn schoonzus) ' nou wordt het wel eens tijd hé'

Waarom niet? 
Ik wist al vroeg dat ik nooit kinderen wou en heb mijn tijd als twintiger veel vrijblijvende contacten gehad en een knipperlicht relatie waarbij we beiden wisten dat het toch niet zou werken op de lange termijn. 
Pas midden dertig ben ik bewust gaan kijken naar vrouwen die ook relatiemateriaal waren met als voordeel dat ze veelal gescheiden waren en hun kinderwens reeds voldaan was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.