Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Hdx

Hdx

17-12-2021 om 21:58

Nog geen liefdesrelatie

ik heb drie kinderen van 23,22 en 19jaar.geen van de drie heeft al een relatie gehad.
De tweedebheeft wel al dates gehad m aar nooit verder dan dat.

Ik heb er veel moeite mee. Ik zie het bij collega's de situatie veranderen en liefjes komen en bij ons gebeurt niks.


BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-12-2021 om 17:33

Moxxie schreef op 18-12-2021 om 13:03:

[..]

Echt? Jeetje, single zijn is niet strafbaar ofzo hoor.

Voor sommigen blijft een relatie toch het doel dat je moet bereiken. Gezien de negatieve kanten ervan, begrijp ik daar geen bal van. 

De kans dat je tegenwoordig op jezelf kunt gaan wonen zonder een relatie is stukken kleiner dan 5-10 jaar geleden. Daar maak ik mij wel zorgen om. Daarbij willen mijn volwassen kinderen het ook heel graag maar ik kan het op 100 fora zetten, daar krijgen ze geen relatie van. Mijn ene kind heeft twee relaties gehad, mijn andere kind gaat buiten zijn werk nergens naar toe dus komt ook nooit iemand tegen. Hun ouders waren precies zo overigens. 

Kerstin75 schreef op 18-12-2021 om 17:48:

De kans dat je tegenwoordig op jezelf kunt gaan wonen zonder een relatie is stukken kleiner dan 5-10 jaar geleden. Daar maak ik mij wel zorgen om. Daarbij willen mijn volwassen kinderen het ook heel graag maar ik kan het op 100 fora zetten, daar krijgen ze geen relatie van. Mijn ene kind heeft twee relaties gehad, mijn andere kind gaat buiten zijn werk nergens naar toe dus komt ook nooit iemand tegen. Hun ouders waren precies zo overigens.

Ik vind juist dat je je positie verzwakt door samen te gaan wonen. Dan zit je altijd op de schopstoel om je huis kwijt te kunnen raken als de relatie weer voorbij is. Twee twintigers die ik ken zijn lang thuis blijven wonen en hebben goed gespaard van hun baantjes op mbo niveau en hebben zelfstandig een voormalig huurhuis in kluswaardige staat kunnen kopen elk op eigen naam, dus zonder dat ze een relatie hebben. Daarmee bouwen ze nu bezit op wat niet door een partner verloren kan gaan. 

redbulletje schreef op 18-12-2021 om 17:51:

[..]

Ik vind juist dat je je positie verzwakt door samen te gaan wonen. Dan zit je altijd op de schopstoel om je huis kwijt te kunnen raken als de relatie weer voorbij is. Twee twintigers die ik ken zijn lang thuis blijven wonen en hebben goed gespaard van hun baantjes op mbo niveau en hebben zelfstandig een voormalig huurhuis in kluswaardige staat kunnen kopen elk op eigen naam, dus zonder dat ze een relatie hebben. Daarmee bouwen ze nu bezit op wat niet door een partner verloren kan gaan.

Dat wisselt toch echt per regio en hoeveek je verdiend.

Met de 1,5 ton die ik zou kunnen krijgen koop je in de randstad geen klushuis. Buiten de randstad kopen is een leuk idee, maar dan zou ik ook een nieuwe baan moeten zoeken en zit ik nog verder weg van familie en vrienden. Daarbij heb ik twee linker handen en kan totaal niet klussen. En iedereen die zou kunnen helpen woont dan dus te ver weg.

Dus leuk idee, maar niet echt een realistische optie.

Lollypopje schreef op 18-12-2021 om 17:58:

[..]

Dat wisselt toch echt per regio en hoeveek je verdiend.

Met de 1,5 ton die ik zou kunnen krijgen koop je in de randstad geen klushuis. Buiten de randstad kopen is een leuk idee, maar dan zou ik ook een nieuwe baan moeten zoeken en zit ik nog verder weg van familie en vrienden. Daarbij heb ik twee linker handen en kan totaal niet klussen. En iedereen die zou kunnen helpen woont dan dus te ver weg.

Dus leuk idee, maar niet echt een realistische optie.

Ze hebben minimaal 5 jaar kunnen sparen van hun inkomen terwijl ze gratis thuis bleven wonen ipv te huren zodat ze minder hypotheek nodig hebben. 

Dat is in deze tijd toch geen realistische gedachte, dat een mbo'er na 5 jaar thuis wonen en sparen een huis kan kopen? Dan moet je wel heel veel mazzel hebben wil dat lukken.

Moxxie schreef op 18-12-2021 om 18:49:

Dat is in deze tijd toch geen realistische gedachte, dat een mbo'er na 5 jaar thuis wonen en sparen een huis kan kopen? Dan moet je wel heel veel mazzel hebben wil dat lukken.

2 kinderen van een familielid hebben 't toch zo gedaan in de afgelopen 2 jaar. En de ouders hebben daar niet financieel aan bij kunnen dragen, enkel als helpende handjes bij 't klussen. Afgeleefde rijtjeshuizen die uit de verhuur kwamen. 

redbulletje schreef op 18-12-2021 om 19:10:

[..]

2 kinderen van een familielid hebben 't toch zo gedaan in de afgelopen 2 jaar. En de ouders hebben daar niet financieel aan bij kunnen dragen, enkel als helpende handjes bij 't klussen. Afgeleefde rijtjeshuizen die uit de verhuur kwamen.

Maar een kluswoning is niet voor iedereen een optie. Niet iedereen is daat handig genoeg voor en als je er mensen voor moet inhuren is een leuk spaarpotje zelden genoeg.

redbulletje schreef op 18-12-2021 om 18:06:

[..]

Ze hebben minimaal 5 jaar kunnen sparen van hun inkomen terwijl ze gratis thuis bleven wonen ipv te huren zodat ze minder hypotheek nodig hebben.

Ik moet er niet aan denken om nog vijf jaar met mijn nu al volwassen kinderen te moeten blijven wonen. 

redbulletje schreef op 18-12-2021 om 19:10:

[..]

2 kinderen van een familielid hebben 't toch zo gedaan in de afgelopen 2 jaar. En de ouders hebben daar niet financieel aan bij kunnen dragen, enkel als helpende handjes bij 't klussen. Afgeleefde rijtjeshuizen die uit de verhuur kwamen.

Ik geloof je hoor, maar dan moet er veel meezitten. Voor veel mbo'ers is het salaris de eerste 5 jaar niet zo hoog en de regio maakt natuurlijk ook een groot verschil. En wat Lollypopje zegt, als je het klussen niet zelf en met hulp van familie of vrienden kan doen is het niet te betalen.

Je kinderen zijn nog jong. En belangrijker, zijn ze gelukkig zonder relatie?
Ik heb nooit een relatie gehad voordat ik mijn man leerde kennen. Ik woonde toen al op mezelf, had een baan, eigen koophuis, auto, alles wat ik nodig had en was daar prima tevreden en gelukkig mee. Een relatie krijgen was leuk en als het zou komen, kwam het en zo niet, was het ook goed geweest. 
Nou ja, toen kwam ik dus mijn man tegen en inmiddels ben ik gelukkig met hem en onze dochter.
Ik zou het overigens absoluut niet waarderen als mijn moeder op een forum naar relatiemateriaal had zitten zoeken of had zitten pushen dat ik een relatie zou moeten krijgen.
Ik heb een oom die pas na zijn dertigste een relatie kreeg en een tante die haar hele leven vrijgezel is gebleven. Kan allemaal en is echt geen probleem of zo. 
Ik vind het zelfs ongezond om een ander nodig te hebben om zelf gelukkig te zijn. 

MamaE schreef op 18-12-2021 om 21:41:

Je kinderen zijn nog jong. En belangrijker, zijn ze gelukkig zonder relatie?
Ik heb nooit een relatie gehad voordat ik mijn man leerde kennen. Ik woonde toen al op mezelf, had een baan, eigen koophuis, auto, alles wat ik nodig had en was daar prima tevreden en gelukkig mee. Een relatie krijgen was leuk en als het zou komen, kwam het en zo niet, was het ook goed geweest.
Nou ja, toen kwam ik dus mijn man tegen en inmiddels ben ik gelukkig met hem en onze dochter.
Ik zou het overigens absoluut niet waarderen als mijn moeder op een forum naar relatiemateriaal had zitten zoeken of had zitten pushen dat ik een relatie zou moeten krijgen.
Ik heb een oom die pas na zijn dertigste een relatie kreeg en een tante die haar hele leven vrijgezel is gebleven. Kan allemaal en is echt geen probleem of zo.
Ik vind het zelfs ongezond om een ander nodig te hebben om zelf gelukkig te zijn.

Ongezond vind ik ver gaan. Heel veel mensen hebben het ontzettend zwaar als ze hun partner verliezen, is dat dan ook ongezond als ze nooit meer echt gelukkig zijn? Ja ook zonder partner zijn heel veel mensen ongelukkig. Mag het? Overigens is de huizenmarkt wel wat veranderd. Als je nu nog in je eentje een koophuis kunt betalen heb je gewoon een goede baan. 

Kerstin75 schreef op 18-12-2021 om 22:18:

[..]

Ongezond vind ik ver gaan. Heel veel mensen hebben het ontzettend zwaar als ze hun partner verliezen, is dat dan ook ongezond als ze nooit meer echt gelukkig zijn? Ja ook zonder partner zijn heel veel mensen ongelukkig. Mag het? Overigens is de huizenmarkt wel wat veranderd. Als je nu nog in je eentje een koophuis kunt betalen heb je gewoon een goede baan.

Je partner verliezen en je daardoor ongelukkig voelen, is een andere situatie dan je geluk aan een potentiele partner ophangen.

Overigens als je jaren na het verlies van je partnet nog ongelukkog bent, lijkt me ook dat niet heel goed voor je en iets om mee aan de slag te gaan. Wat niet weg neemt dat zoiets vrijwel altijd iets zal blijven waar je af en toe verdrietig om kunt zijn. Ik ben in elk geval blij dat mijn ouder niet al jaren ongelukkig zit te wezen, zonder de ander. Natuurlijk iscer soms verdriet, maar die is vaak genoeg ook echt weer gelukkig.

Kerstin75 schreef op 18-12-2021 om 22:18:

[..]

Ongezond vind ik ver gaan. Heel veel mensen hebben het ontzettend zwaar als ze hun partner verliezen, is dat dan ook ongezond als ze nooit meer echt gelukkig zijn? Ja ook zonder partner zijn heel veel mensen ongelukkig. Mag het? Overigens is de huizenmarkt wel wat veranderd. Als je nu nog in je eentje een koophuis kunt betalen heb je gewoon een goede baan.

Tuurlijk mag je verdrietig zijn als je relatie uitgaat of je je partner verliest. Als mijn man bij me weg zou gaan of zou overlijden zou ik ook intens verdrietig zijn. Het zou ook wel vreemd zijn als ik mijn schouders op zou halen en gewoon verder zou gaan met leven. Maar op het moment dat je iemand anders nodig hebt om gelukkig te zijn, vind ik dat niet gezond. Ik vind het idee dat ik daarvoor van iemand anders afhankelijk zou zijn vind ik heel beklemmend. 
Er zijn tegenwoordig ook genoeg jonge mensen die met een gewone vriend of vriendin een woning delen. Daar hoef je geen relatie voor te hebben. Een relatie 'nemen' alleen voor een huis lijkt me een bijzonder slechte basis voor het verloop van die relatie.

Net als bij de topic starter Hdx hebben ook mijn jongvolwassen kinderen nooit een relatie gehad of maar heel kort. Ik vind dat soms ook moeilijk, vooral voor henzelf. Ik hou van hen en ik gun het hen zo dat ze ook een levenspartner vinden die van hen houdt. Ze zijn het zo waard om geliefd te worden en om iemand ander lief te hebben en gelukkig te maken.  Misschien klinkt het een beetje als een sentimentele kerstgedachte (denk sneeuw en kerstklokjes), maar liefde is toch waar het leven om draait. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.