Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Online daten echt van deze tijd?


Lieveheersbeest schreef op 02-11-2023 om 12:30:

[..]

Omdat er ook situaties zijn waarin je date en nog niet verliefd bent. Als dat gevoel er nog niet is zal er meer ruimte zijn voor oriëntatie. Als je eenmaal verliefd bent heb je al wel keuzes gemaakt.

Dat inderdaad. In een kroeg zeg je toch ook niet dat je geen praatje meer kan maken, omdat je net al met een andere man hebt gekletst? Online kletsen en de eerste date waren voor mij alleen een manier om mensen te leren kennen. Dan ben je nog niet verliefd. Als je daarna voor langere tijd met meerdere mensen aan het daten bent, dan ben je gewoon geen fatsoenlijk mens. Internet maakt het misschien makkelijker om dat wel te doen, maar ook zonder internet zijn er altijd al zat mensen geweest die van meerdere walletjes aten. Dat ligt aan de persoon niet aan het online daten.

Tara82 schreef op 02-11-2023 om 12:51:

[..]

Dat inderdaad. In een kroeg zeg je toch ook niet dat je geen praatje meer kan maken, omdat je net al met een andere man hebt gekletst? Online kletsen en de eerste date waren voor mij alleen een manier om mensen te leren kennen. Dan ben je nog niet verliefd. Als je daarna voor langere tijd met meerdere mensen aan het daten bent, dan ben je gewoon geen fatsoenlijk mens. Internet maakt het misschien makkelijker om dat wel te doen, maar ook zonder internet zijn er altijd al zat mensen geweest die van meerdere walletjes aten. Dat ligt aan de persoon niet aan het online daten.

Ok, maar blijf je dan wel bevriend met deze mensen? Als het goed klikt?

Miepjecody schreef op 02-11-2023 om 14:17:

[..]

Ok, maar blijf je dan wel bevriend met deze mensen? Als het goed klikt?

Dat zou kunnen, maar bij mij is dat niet gebeurt. Met de meeste was geen klik of was het gesprek online wel leuk, maar in het echt bleek het toch niks te zijn. Toen na een eerste date met mijn inmiddels man er wel echt een klik was heb ik dat ook direct gezegd aan de mannen met wie ik nog contact had. Geloof dat het er ook maar 1 was en we hadden al de conclusie getrokken dat meer dan gezellig kletsen er niet in zat. Ik geloof dat ik nog wat berichtjes heb gehad over zijn katten en dat hij iemand had ontmoet. Heb hem veel geluk gewenst en daarna hebben we geen contact meer gehad. Maar voor andere kan dat natuurlijk weer anders zijn.

Miepjecody schreef op 02-11-2023 om 14:17:

[..]

Ok, maar blijf je dan wel bevriend met deze mensen? Als het goed klikt?

Soms wel. Ruim 20 jaar geleden online gedate, mijn man leren kennen en al ruim 20 jaar samen. Met 2 andere mannen was er een leuke klik maar niet genoeg voor een relatie. Met 1 ( en zijn vrouw ) zijn we goed bevriend. Mijn andere date spreek ik nog weleens online, hij woont inmiddels aan de andere kant van de wereld en heeft een gezin. Het verschilt niet zoveel met wanneer je iemand in de kroeg ontmoet, dan kan het ook klikken maar niet altijd een relatie worden maar kan er ook contact blijven.

MamaE schreef op 01-11-2023 om 22:39:

Vroeger had je geen online, maar wel advertenties in de krant of de supermarkt (zonder foto). Ik vond dat altijd erg wanhopig. Dat er dan een briefje hing met 'man 40 jaar zoekt vrouw'. Alsof er dan mensen daadwerkelijk dachten 'verrek, ik zoek nog een man, deze anonieme kerel ga ik bellen'. Ik kon mij niet voorstellen dat mensen dat echt deden.

Ik heb geen ervaring met online daten. Ik was ook nooit actief op zoek, maar toen ging ik tijdens een vakantie naar een museum en daar kwam ik mijn inmiddels man tegen. Heel burgerlijk, maar het klikte vanaf moment één enorm. Ik zou er overigens niet op tegen zijn als mijn dochter t.z.t. online iemand zou leren kennen.

J.m. gn b.b.s. zkm. j.vr.

Je betaalde per letter. 😄

"Vrouwen bellen gratis".
Heerlijk om zo'n babbelbox te bellen met een vriendin en zo'n vent de kop gek te maken.

Poezenmeisje schreef op 02-11-2023 om 21:57:

"Vrouwen bellen gratis".
Heerlijk om zo'n babbelbox te bellen met een vriendin en zo'n vent de kop gek te maken.

Serieus? Ga je dan iemand nep bellen?

Miepjecody schreef op 02-11-2023 om 22:03:

[..]

Serieus? Ga je dan iemand nep bellen?

Nee, je belde naar een babbelbox. 

Daar bellen mannen tegen stevige betaling naartoe in de hoop een spannend gesprek te kunnen voeren.

Dus niet met een ingesproken bandje, maar met een levend mens.

Robert Long schreef er nog een liedje over.


https://youtu.be/rTp7ZELuB38?si=SuaHDFa1YsQ0qFqf

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.