Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Onze bank en onze tv?


Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 18:53

Index224 schreef op 18-11-2022 om 18:46:

[..]

Zeker. Niets is gezelliger dan de hond erbij

En dan je bank onder de haren en je visite onder de haren. 

Mijn hond mocht echt niet op de bank.

Is hem heus wel eens gelukt hoor als we deur niet goed dicht zat en ik niet thuis was. Zaten er vervolgens kringen in de bank van z'n natte neus die lekker had zitten druipen. Geen smakelijk gezicht.

Geen beesten op de bank en in bed. 

Decembermamma schreef op 18-11-2022 om 18:05:

[..]

Je schrijft zelf dat er geen plek van voor op de bank is als jullie er ook zijn. Ik zou me als kind zijnde niet welkom voelen.

?? Waar of wat heb ik dat gezegd dan?

TO had niet genoeg plek op de bank, daar moet iemand op een stoel gaan zitten als ze met z'n drieën beneden zijn.


Ik vind de dochter uit de topic start anders ook niet gezellig over komen.
 Als mijn kinderen in de puberteit hun bokkenpruik op hadden, konden ze heel onredelijk zijn. Als ik ze dan hun zin had gegeven, had ik beslist niet in de buurt van de bank mogen komen, laat staan erop zitten. En als ik me dan op zo'n moment eraan geërgerd zou hebben zou ik zomaar ook een topic hebben gestart.

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 18:53:

[..]

En dan je bank onder de haren en je visite onder de haren.

Mijn hond mocht echt niet op de bank.

Is hem heus wel eens gelukt hoor als we deur niet goed dicht zat en ik niet thuis was. Zaten er vervolgens kringen in de bank van z'n natte neus die lekker had zitten druipen. Geen smakelijk gezicht.

Geen beesten op de bank en in bed.

Gelukkig denken de mensen in mijn leven daar anders over.

Ik snap de ergernis van TO wel.  Prima dat dochter uithuizig is en haar eigen leven leidt, daar heeft ze de leeftijd voor. Maar sporadisch thuis zijn en da  de lakens uit willen gaan delen, daar zou ik ook geen trek in hebben bij een volwassen gezinslid.  Op een gegeven moment ben je wel klaar met Hotel Mama en sikkeneurige pubers.  Eenentwintig vind ik een mooie leeftijd  op eigen benen te staan. Helaas ligt betaalbare woonruimte  niet  voor het oprapen.Helpt ze eigenlijk zonder gezeur  mee met koken, opruimen na het eten,  de   de hond uitlaten etc.?

 

21 is toch geen puberleeftijd?

Mischa83 schreef op 18-11-2022 om 19:59:

21 is toch geen puberleeftijd?

Nee maar sommige jongvolwassenen gedragen zich nog heel puberaal. 

kenfan schreef op 18-11-2022 om 19:53:

Ik snap de ergernis van TO wel. Prima dat dochter uithuizig is en haar eigen leven leidt, daar heeft ze de leeftijd voor. Maar sporadisch thuis zijn en da de lakens uit willen gaan delen, daar zou ik ook geen trek in hebben bij een volwassen gezinslid. Op een gegeven moment ben je wel klaar met Hotel Mama en sikkeneurige pubers. Eenentwintig vind ik een mooie leeftijd op eigen benen te staan. Helaas ligt betaalbare woonruimte niet voor het oprapen.Helpt ze eigenlijk zonder gezeur mee met koken, opruimen na het eten, de de hond uitlaten etc.?

Met zo'n houding snap ik dat je pubers sikkeneurig worden.

Miepjecody schreef op 18-11-2022 om 20:38:

[..]

Met zo'n houding snap ik dat je pubers sikkeneurig worden.

Tsja, daar ontkom je nou eenmaal niet aan in die fase als je als ouder af en toe  tegengas geeft. Misschien zijn het daardoor juist allemaal zelfstandige, sociale en behulpzame jongvolwassenen geworden. 

kenfan schreef op 18-11-2022 om 22:51:

[..]

Tsja, daar ontkom je nou eenmaal niet aan in die fase als je als ouder af en toe tegengas geeft. Misschien zijn het daardoor juist allemaal zelfstandige, sociale en behulpzame jongvolwassenen geworden.

Ik heb zelf 2 volwassen kinderen,  maar als ik soms lees hoe er met pubers wordt omgegaan. Het gaat hier trouwens niet eens om een puber.

Miepjecody schreef op 19-11-2022 om 06:19:

[..]

Ik heb zelf 2 volwassen kinderen, maar als ik soms lees hoe er met pubers wordt omgegaan. Het gaat hier trouwens niet eens om een puber.

Daar kijk ik van op. Ik vond jouw reactie zo bot en onbehoorlijk dat ik dacht dat je zelf een puber was.

Ik ben allang blij als ik mijn 20-jarige eens zie. Die leeft in zijn mancave met zijn laptop.

We hebben nu de afspraak dat  hij samen met mij "Chucky" kijkt. Die wordt opgenomen. Man kijkt zijn eigen programmacs, dan ga ik forummen, diamond painten of wat anders doen.

We hebben twee losse driepersoons banken en een "opa-stoel", waar man meestal in zit als hij tv kijkt.

hier nog iets jongere kinderen, 13 en 15 jaar. De jongste neemt niet veel ruimte in, zit vaker op de grond dan op de bank of pakt een kruk ofzo om bij je in de buurt te komen zitten. De oudste heeft wel een beetje de neiging om de prettigste plekjes op de bank te claimen. Soms laten we dat lekker gebeuren en zoeken we zelf een ander plekje en soms verzoeken we m vriendelijk om even plaats te maken voor een ander. Tv kijken doen we altijd met elkaar op zaterdag rond etenstijd. Dan eten we voor de tv en kiezen we iets dat iedereen leuk (genoeg) vindt. Heel soms ook een andere avond, als we iets makkelijks eten. Maar verder lopen de interesses zo uiteen dat iedereen het liefst z’n eigen programma kiest. Op de tv, tablet of telefoon. Helemaal prima wat ons betreft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.