Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

op de fiets op pad

Onze zoon van 17 zit tussen 2 studie's in en zit ook zonder werk hij heeft het plan opgepakt op de fiets met tent,gitaar en fietskar op pad te gaan richting frankrijk belgie en misschien zelfs spanje. Hij wil zo'n 2 mnd weggaan.Ik moet zeggen hij bereid alles goed voor en ik denk ook echt dat het hem allemaal gaat lukken maar.....aan de andere kant zie ik ook allerlei doomscenario's. Mijn man is zelf ook een onder nemend type en die ziet eigenlijk geen beren op de weg en helpt hem met voor bereiden. Hij zegt als hij ons nodig heeft stappen we in de auto en halen hem op maar dit is heel goed om volwassen te worden. Financieel heeft zoon ook alles zelf bij elkaar gespaard. Hoe zouden jullie op zo'n plan reageren? of heeft iemand nog tips voor hem ivm overnachten en zo

Leuk plan!

Lijkt me dat jou zoon de juiste instelling heeft.
Wat zo'n onderneming betreft, hangt het daar helemaal vanaf.
Het ene kind zwaai je uit voor een trektocht naar China op die leeftijd, het andere zou je bij wijze van spreken nog op de bus naar de nabijgelegen stad begeleiden.

Annet

Annet

21-02-2014 om 20:00

Klinkt heel goed

Hij bereidt zich voor, heeft zelf geld en hij heeft tijd. Goed geregeld dus.
Overnachten kan met een tentje overal. Er zijn zoveel campings.
Ik zou vooral meekijken met: welke smartphone neem je mee, hoe heb je goedkoop internet ter plekke, hoe laad je dat ding op.
Hij kan met een smartphone overal een camping vinden. En anders kom je met een vriendelijke vraag aan iemand ook heel ver.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-02-2014 om 20:10

leuk!

Leuk!
Maar ik moet zeggen: wij zijn nogal van het reizen, en ook van de fietsvakanties. In twee maanden naar Spanje fietsen zie ik dan ook niet als iets heel spannends Denk maar zo: velen zijn hem al voor gegaan. En hem ophalen met de auto? Ach, overal heb je stations. Als het nodig is, stapt hij zo op de trein terug naar Nederland.
Heerlijk, als je kinderen volwassen worden en hun eigen weg gaan!

branca2

branca2

21-02-2014 om 21:19 Topicstarter

oh wat een leuke reacties

bedankt voor jullie reacties en idd een telefoon met internet is wel iets wat handig is en op de trein terug naar huis is altijd ook een optie inderdaad.

Franka

Franka

22-02-2014 om 01:59

fietsroute Amsterdam-Barcelona

Leuk!

Ik heb een tip voor de fietsroute: bij Uitgeverij Benjaminse is een tweedelige fietsroute Amsterdam-Barcelona verschenen, die is verkozen tot beste Europese fietsroute. Het gaat zoveel mogelijk over auto-vrije/-arme wegen en ik heb de indruk dat er zo min mogelijk moeilijk klimwerk in zit.
Ik ken een deel van de route in Frankrijk en dat is inderdaad prachtig en heel fijn fietsen. Ik heb het boekje deel 1, het ziet er mooi en overzichtelijk uit, een aanrader.

Je kunt zo'n route natuurlijk zo lang of kort maken als je wil. Soms splitst de route zich in alternatieven, dus je zou de heenweg ook nog anders kunnen maken dan de terugweg.

In het boekje staan tips voor overnachtingen, dorpjes met winkels, etc., nuttige praktische info.

Het boekje is gemaakt door een fietsfanaat die zo te zien ook van het goede leven houdt, en die buiten de vakanties grafisch vormgever is (en dat zie je aan het boekje). De uitgeverij is van hemzelf,
een eenmanszaakje dus.

Ik zou deze route graag eens met mijn zoon doen, in de toekomst...

Franka

Franka

22-02-2014 om 02:00

Dalarna

Dalarna

22-02-2014 om 10:23

Wat leuk

Wat leuk zeg, over twee jaar zou mijn zoon zo mee gaan denk ik maar hij zal zoiets nooit alleen doen, dat weet ik zeker!

Thursday Next

Thursday Next

22-02-2014 om 16:45

Leuk!

Klinkt prima, ik sluit me bij bovenstaande reacties aan. Stiekem jaloers want het lijkt mij ook erg leuk om dat zo te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.