Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Regels en eigen wil


dan schreef op 03-12-2021 om 11:56:

[..]

En als je als student een kamer zoekt, dan ben je beslist ook niet de enige.

Klopt maar men vergeet dat er ook 18-20 jarigen zijn die niet studeren, geld genoeg hebben voor een twee kamerwoning zodat ze niet afhankelijk zijn van anderen, maar die zijn er niet. 

Aiden schreef op 03-12-2021 om 11:58:

[..]

Klopt maar men vergeet dat er ook 18-20 jarigen zijn die niet studeren, geld genoeg hebben voor een twee kamerwoning zodat ze niet afhankelijk zijn van anderen, maar die zijn er niet.

Klopt. Zelfs hier in zeeland niet

Ik zou haar helpen een kamer te zoeken. Het wordt tijd dat ze gaat. Respectloos gedrag, vervelend doen als ze haar zin niet krijgt, de huisregels belachelijk vinden. Prima, wegwezen dan.

Aiden schreef op 03-12-2021 om 11:53:

[..]

Mijn zoon is 20, werkt al ruim 3 jaar, spaart zich suf, wil dolgraag op zichzelf maar denk maar niet dat hij in aanmerking komt voor iets wat op een woning lijkt. Hij mag zijn volledig inkomen sparen van ons maar tegen de stijgende huizenprijzen kan hij niet op. Eigenlijk vermindert zijn situatie met elke huizenprijzenstijging terwijl hij elke maand bijna 1400 euro spaart. Denk je dat hij daar tegenop kan sparen? Alle kamers gaan naar studenten als die er al zijn. In welke wereld leef jij?

‘In aanmerking komen voor’, dat impliceert dat hij zit te wachten tot hem iets wordt aangereikt. Zo werkt dat meestal niet. Nu niet, maar vroeger ook niet. Ik ken heel wat jongeren tussen de 18 en 23 en degenen die op kamers wilden, wonen inmiddels allemaal op zichzelf. Daar hebben ze soms ook creatief voor moeten zoeken, maar wie echt wil vindt dus wel iets.

Nu zal hier wel weer tegengeluid op komen, maar dit is wat ik zie gebeuren, en dan woon ik in Zuid-Holland waar de nood naar verluidt het hoogst is.

MMcGonagall schreef op 03-12-2021 om 15:45:

[..]

‘In aanmerking komen voor’, dat impliceert dat hij zit te wachten tot hem iets wordt aangereikt. Zo werkt dat meestal niet. Nu niet, maar vroeger ook niet. Ik ken heel wat jongeren tussen de 18 en 23 en degenen die op kamers wilden, wonen inmiddels allemaal op zichzelf. Daar hebben ze soms ook creatief voor moeten zoeken, maar wie echt wil vindt dus wel iets.

Nu zal hier wel weer tegengeluid op komen, maar dit is wat ik zie gebeuren, en dan woon ik in Zuid-Holland waar de nood naar verluidt het hoogst is.

Oef. Denk je echt dat jongeren wachten?

En als je 25 km van de uni woont, ga je dan lenen voor je huur?

irmama schreef op 03-12-2021 om 15:55:

[..]

Oef. Denk je echt dat jongeren wachten?

En als je 25 km van de uni woont, ga je dan lenen voor je huur?

het ging hier in dit voorbeeld om niet-studerende jongeren. Dat moet je ook echt als twee verschillende doelgroepen zien.

gr Angela

MMcGonagall schreef op 03-12-2021 om 15:45:

[..]

‘In aanmerking komen voor’, dat impliceert dat hij zit te wachten tot hem iets wordt aangereikt. Zo werkt dat meestal niet. Nu niet, maar vroeger ook niet. Ik ken heel wat jongeren tussen de 18 en 23 en degenen die op kamers wilden, wonen inmiddels allemaal op zichzelf. Daar hebben ze soms ook creatief voor moeten zoeken, maar wie echt wil vindt dus wel iets.

Nu zal hier wel weer tegengeluid op komen, maar dit is wat ik zie gebeuren, en dan woon ik in Zuid-Holland waar de nood naar verluidt het hoogst is.

Op kamers is leuk als je studeert maar hij wil gewoon een eigen bedoening, is hij volwassen genoeg voor en niet bij iemand anders inwonen. Net zoals iemand van boven de 30 niet meer op kamers wil wonen. Verder komt hij niet in aanmerking voor studentenhuizen dus wat blijft er over? Hij moet in de buurt van het werk wonen, moet vaak al om half 7 aanwezig zijn en wil de mogelijkheid hebben om straks storingsdiensten te kunnen doen. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

03-12-2021 om 17:12

Aiden schreef op 03-12-2021 om 11:53:

[..]


In welke wereld leef jij?

Weer zo’n onvriendelijke reactie. Ik schreef dat toen ik mijn kinderen kreeg, 13 jaar geleden (!) ik ervan uitging dat ze met 18 de deur uit zouden zijn zoals gebruikelijk in mijn omgeving. Later schrijf ik nog dat ik hoop dat er tegen die tijd (!) ook kamers voor ze beschikbaar zijn.   

Kennelijk is dat een aanleiding om allerlei frustraties te spuien. Veel plezier ermee, ik ga er niet meer op reageren. 

Wednesday schreef op 03-12-2021 om 17:12:

[..]

Weer zo’n onvriendelijke reactie. Ik schreef dat toen ik mijn kinderen kreeg, 13 jaar geleden (!) ik ervan uitging dat ze met 18 de deur uit zouden zijn zoals gebruikelijk in mijn omgeving. Later schrijf ik nog dat ik hoop dat er tegen die tijd (!) ook kamers voor ze beschikbaar zijn.

Kennelijk is dat een aanleiding om allerlei frustraties te spuien. Veel plezier ermee, ik ga er niet meer op reageren.

Ik kan lezen, jij vind het leerzaam, ik zeg alleen maar dat dat in deze wereld niet meer gebeurt. Niet als je niet studeert. Als je wel studeert moet je daar een flinke lening voor aangaan of ouders hebben met veel geld. Meer zeg ik niet. Jij mag hopen, ik haal je uit de droom. Mijn zoon hoopt ook, dat hij over 3 jaar het huis uit is.

Aiden schreef op 03-12-2021 om 17:38:

[..]

Ik kan lezen, jij vind het leerzaam, ik zeg alleen maar dat dat in deze wereld niet meer gebeurt. Niet als je niet studeert. Als je wel studeert moet je daar een flinke lening voor aangaan of ouders hebben met veel geld. Meer zeg ik niet. Jij mag hopen, ik haal je uit de droom. Mijn zoon hoopt ook, dat hij over 3 jaar het huis uit is.

Hij/zij had het over 13 jaar geleden. Toen zag de wereld er wat anders uit dan nu. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.