Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Sarcas

Sarcas

24-02-2011 om 15:54

Sarcas' bank van lening


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

10-03-2011 om 20:24

Tip

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik vond de actie van mijn schoonouders met betrekking tot te lang in huis lanterfanterende kinderen wel leuk. Een enkeltje Dublin, en geld voor 2 weken in een hostel! De 2 zonen in kwestie (niet tegelijk trouwens) hebben daar allebei werk en partner gevonden (ik ben er 1 van ).

Sarcas

Sarcas

11-03-2011 om 00:24

Afspraak

@sus-anne
Met 'soort afspraak' bedoel is dat ik geen harde datum heb afgesproken. Zij stelde voor om dat bedrag over te maken als ze haar salaris kreeg, en ze verwachtte dat dit deze week binnen zou komen. Ik zei dat dat goed was.

En ja, ik denk dat ze dat ook gaat doen.

@Tirza G.
'jongeman'

Oh!
*negeert verrukt de overige waardevolle kritiek*

Ja kom op. Ik zit te ploeteren aan m'n huiswerk, probeer de belastingaangifte voor te bereiden, probeer enigszins het huishouden te runnen, en en en nog meer dingen. Ik zie haar nauwelijks. Het is nu, eh, iets over 12-en 's nachts, over een uur ofzo komt ze thuis. Ik hoop dan te slapen. 's Ochtends ben ik weer weg voordat zij op is, enzovoorts. Ik hou met moeite al mijn eigen ballen in de lucht. Moet ik ook nog haar zaakjes regelen.

Eh, die ballen is dus een jongleer metafoor. Jongleer-ballen. Niet eh… Nou ja, laat maar.

Je hebt wel gelijk natuurlijk…
*zucht*
Maar ik ben het gewoon zat om de gezins-bezemwagen te zijn. En als je je kind als een randdebiel blijft behandelen, dan handelt ze er ook naar. Denk ik. Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ze het moet aanvragen voor april (las ergens dat dat de termijn was) en ze antwoordt:

"Kutttt móet dus echt!!!!!"

Nou, dat klinkt wel alsof ze de boodschap heeft begrepen. Als ze het dan nog niet doet, dan is het haar eigen schuld. Jatochnietdan?

@dc
Ze heeft werk, dat is het probleem niet. Maar een enkeltje ergens heen is zo gek nog niet

S.

Gezinsbezemwagen

je hebt gelijk Sarcas, dat is een ondankbare taak, vooral als het lang duurt.

Tijd om het dorp bijeen te roepen en te melden dat ieder in de eerste plaats zijn eigen zooi opruimt. Waarbij dan wel helder moet zijn wat 'zooi' is.

Bromvlieg
(niet te beroerd om wat te bezemen, maar wat administratie betreft erg lui: mijn partner doet al jáááren mijn belastingaangifte. Maar als ik wat moet terugbetalen doe ik dat wel zelf. Dat dan weer wel

Tirza G.

Tirza G.

11-03-2011 om 13:51

Sarcas

Weet ik toch. Daarom gooi ik er af en toe een complimentje in, om de boel een beetje gezellie te houden. Kun je je dochter niet opgeven voor puberruil? Vrijwilligerswerk in Boerenkoolstronkeradeel? Een horeca-baantje in Zeeland in de zomer - ik heb nog wel een plekkie op zolder en twee zomerpubers van 21 en 17 die zich uit de naad werken en Heel Verantwoord zijn (ahum) als bufferzone voordat ze mij tegenover zich treft . Mensen redden in Japan?

Snertmeiden. Want het zijn altijd de meiden volgens mij. Winden eerst paps om de vinger om vervolgens met de vrije hand zijn portemonnee te rollen.

Tirza

Sarcas

Sarcas

14-03-2011 om 11:41

Ha!

@Tirza
"Daarom gooi ik er af en toe een complimentje in"

Da's heel motiverend

"Kun je je dochter niet opgeven voor puberruil?"

Serieus wel eens over nagedacht. Maar dochterlief keek óók puberruil en kwam enerzijds tot de conclusie dat ze het nog niet zo slecht bij ons had, maar anderzijds níet tot de conclusie dat ze misschien wel wat meer haar best mocht doen om het niet zo slecht te houden.

Maar mocht een lezer hier willen ruilen, prima hoor! Mochten er geen ruilpubers beschikbaar zijn; voetbalplaatjes, een rookworst of een leuke ansichtkaart worden ook geaccepteerd.

"ik heb nog wel een plekkie op zolder en twee zomerpubers van 21 en 17 die zich uit de naad werken en Heel Verantwoord zijn (ahum) als bufferzone voordat ze mij tegenover zich treft "

Ja, mooi, deal, doen we! *grinnik*

"Snertmeiden. Want het zijn altijd de meiden volgens mij. Winden eerst paps om de vinger om vervolgens met de vrije hand zijn portemonnee te rollen."

Precies! En als ze volwassen zijn doen ze precies hetzelfde bij hun partner!

*ducks and runs for cover*

S.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-03-2011 om 15:31

Mijn dochter

Mijn jongste wil wel ruilen. Dat is degene die haar zaakjes juist erg goed zelf regelt. Maar ik denk niet dat ze het zonder de camera's van Puberruil wil doen, dus dat wordt niks. De andere dochter is net zo erg als jouw dochter, dus daar doe ik je geen plezier mee. Ik noem mezelf nooit bank van lening, maar Al Bundy. Ik heb wel 5 katten als ruilobject voor je. Ik denk dat je je dochter dan dubbel waardeert als ze terug is.

Sarcas

Sarcas

14-03-2011 om 16:18

Kaaskopje

Ha, ja, die camera's zijn inderdaad wel belangrijk

Oh, ik overtroef je trouwens qua katten, ik heb er 7 :/

S.

Neem die van mij!

En doe mij die van jou maar.

Wat ik in de aanbieding heb: een overgevoelige puber die je met fluwelen handschoenen moet aanpakken omdat ze alles wat je zegt op een goudschaaltje weegt. Ik word er een beetje moe van om altijd heel omzichtig te moeten zijn zodat het tere zieltje niet gedeukt wordt en het weer op een fatalistisch tranendal uitdraait. Volgens mij kan je met die dochter van jou best een leuk potje ruzie maken, beetje schreeuwen enzo, daar heb ik nou echt behoefte aan, gewoon alles er uit gooien. En jij kan geloof ik heel empatisch en geduldig zijn.

Mijn dochter maakt dan wel haar eigen kamer schoon (ja, inclusief stofzuigen), is niet te beroerd om een kopje thee voor moeders te zetten of eens eten te koken en is enorm planmatig bewust met geld en komt altijd op tijd thuis.

Eens een weekje uitproberen?

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

14-03-2011 om 17:37

Ai 7 stuks?

daar kan ik niet tegenop

Tirza G.

Tirza G.

14-03-2011 om 18:28

Ik denk kaaskopje

Ook 5. Plus 2 op 2 benen. Gokje

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

14-03-2011 om 18:29

Effe wachten

Als mannen bukken nadat ze iets gezegd hebben, wacht ik altijd gewoon even. Ze komen namelijk altijd weer overeind, zó lang willen ze toch ook weer niet aan mijn voeten liggen. Dus. Sarcas. HIER. Pak aan.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.