Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Sportbroek lang, slank

Zoon vraagt voor zn verjaardag een sportbroek. Nu ben ik aan t zoeken op internet maar wie weet heeft iemand een goede tip/ervaring. Hij is 2.02 lang en type gespierde spijker, zeer slank dus. De briek moet dus extra lang zijn 
Wat is een goed merk of goede site qua kwaliteit/prijsverhouding? Ik heb rond de vijftig euro in mn hoofd, is dat redelijk?
Dank alvast!

Dat is een lastige weet ik uit ervaring. Heel,echt heel veel broeken gepast toen. Uiteindelijk was 1 broek van Hummel lang genoeg en er meteen 4 van gekocht. Die heeft hij nu,jaren later,nog aan. Rond de 35 euro
Sjeng heeft langere broeken maar was toen vaak wat wijder. Wie weet nu ook smallere. Wel duurder,maar vaak in de uitverkoop.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-03-2022 om 08:38

Kijk eens op Girav

Het gaat er ook om waar de lange sportbroek voor nodig is.
Om binnen te fitnessen is het niet zo erg om een hoogwater broek te hebben. Terwijl buiten hardlopen in de kou dit toch wel prettig is. Tegenwoordig is het hip om lange sport sokken te dragen. Dan kun je het hoogwater van de broek mee overbruggen.

KnorrendKitten schreef op 31-03-2022 om 11:53:

Het gaat er ook om waar de lange sportbroek voor nodig is.
Om binnen te fitnessen is het niet zo erg om een hoogwater broek te hebben. Terwijl buiten hardlopen in de kou dit toch wel prettig is. Tegenwoordig is het hip om lange sport sokken te dragen. Dan kun je het hoogwater van de broek mee overbruggen.

Als je er maling aan hebt kan je dat wel voor jezelf kopen, maar je kan een ander toch niet opzadelen met een hoogwater broek?

Ik zie hier voor onze bezemsteel van 2 meter een sportbroek van Sjeng Sports hangen...

Geef hem een bon voor een sportbroek. Mijn zonen zijn daar heel precies in en logisch ook. Ik wil ook niet dat iemand een broek voor mij koopt. Die wil ik passen, die moet lekker zitten en precies in de kleur die ik wil. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-03-2022 om 13:49

Kerstin75 schreef op 31-03-2022 om 13:47:

Geef hem een bon voor een sportbroek. Mijn zonen zijn daar heel precies in en logisch ook. Ik wil ook niet dat iemand een broek voor mij koopt. Die wil ik passen, die moet lekker zitten en precies in de kleur die ik wil.

Als je in "speciale" maten valt is er vaak niet zoveel te kiezen. Dan ben je blij dat er iets is wat lang genoeg is. 

Tickel schreef op 31-03-2022 om 13:49:

[..]

Als je in "speciale" maten valt is er vaak niet zoveel te kiezen. Dan ben je blij dat er iets is wat lang genoeg is.

Dan kan het nog steeds niet lekker zitten. Ik heb ook lange jongens maar die weten precies welke broek ze op kleur of strepen niet willen. 

Voor welke sport wil hij deze gebruiken? Kijk eens naar sporten waar veel lange mensen zijn; keepers bij het voetbal, volleybal, basketbal, zwemmers, sommige atletiek nummers, etc. Welk merk dragen zij?

Je hebt vaak ook ander materiaal nodig voor bepaalde sporten, of voor binnen/buiten

Bijtje82

Bijtje82

31-03-2022 om 19:30

Je zoon is lang, maar dat zegt niets. Het ligt er precies aan hoe hij gebouw is. Is zijn lente (torso/onderlijf) 50/50 60/40 40/60. Hij kan wel lang zijn, maar misschien geeft ie naar verhouding niet zulke lange benen, maar juist een lang bovenlijf. Zaak is dus om zijn beenlengte te meten. 

Ik ben voor een vrouw iets langer dan gemiddeld. Maar ik ben dus een 40/60. Mijn benen zijn in verhouding lang. Altijd gezeik met lengtematen als ik Broeken moet kopen. 

Alfa

Alfa

31-03-2022 om 22:26 Topicstarter

Vanavond  heb ik hem de link van Tickel doorgestuurd, hij heeft een sportbroek uitgekozen en zn maten nog een keer opgemeten en de bestelling is gedaan. Hij is niet kritisch en houdt absoluut niet van winkelen/ passen dus dit cadeau komt m heel goed uit...
Hij gaat een soort orientatie doen met uitproberen van verschillende sporten dus de broek is niet specifiek, dat komt evt wel als hij een keuze maakt. Hartelijk dank voor alle reacties!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.