Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Sterretjes ijsfontein in cafe

Rekenenisleuktaalook schreef op 20-01-2026 om 18:15:

[..]

Ik ben BHV-er en fanatiek op brandpreventie. Het enige wat ik tot nu toe geblust heb, zijn verhitte discussies tussen collega's en leerlingen of ouders van leerlingen. Of tussen collega's onderling.

Nee, een kerstboom kan niet voor de nooduitgang, ook niet voor slechts twee weekjes. Nee, we hangen ook geen oranje vlaggen boven de deuren voor een enkel dagje. Door verkleinwoorden te gebruiken worden de risico's niet kleiner.

Ik denk dat je goed werk verricht! Ik snap uiteraard de kerstboom, maar  misschien heel dom: waarom geen vlaggen boven een deur?

Alice12 schreef op 20-01-2026 om 22:06:

[..]

Ik denk dat je goed werk verricht! Ik snap uiteraard de kerstboom, maar misschien heel dom: waarom geen vlaggen boven een deur?

Brandende versiering valt brandend min of meer recht naar beneden. Dat zou dus op vluchtende mensen kunnen vallen. Met alle gevolgen van dien. 

Juist bij gelegenheden waar versierd is (Kerst, carnaval, Koningsdag) dragen kinderen kleding met veel nylon, polyester etc. Makkelijk ontvlambaar en smelt als het ware de huid in. 

Als je vluchtroutes vrij wilt houden van gevaar, gaat het ook of juist over de ruimte boven je hoofd. Ook in gangen dus geen vlaggetjes heen en weer spannen maar alleen langs de muren. 

Eén van de oorzaken van de velen gewonden in Volendam was de brandende materie die naar beneden viel op de bezoekers.

Rekenenisleuktaalook schreef op 20-01-2026 om 11:56:

[..]

Misschien kun je even de OP lezen. Die dochter werkt daar niet. Ze is bezoeker.

Dus helemaal niet gek als de brandweer er bij wordt gehaald.

O, dan had ik inderdaad niet goed gelezen, sorry.

Rekenenisleuktaalook schreef op 20-01-2026 om 22:12:

[..]

Brandende versiering valt brandend min of meer recht naar beneden. Dat zou dus op vluchtende mensen kunnen vallen. Met alle gevolgen van dien.

Juist bij gelegenheden waar versierd is (Kerst, carnaval, Koningsdag) dragen kinderen kleding met veel nylon, polyester etc. Makkelijk ontvlambaar en smelt als het ware de huid in.

Als je vluchtroutes vrij wilt houden van gevaar, gaat het ook of juist over de ruimte boven je hoofd. Ook in gangen dus geen vlaggetjes heen en weer spannen maar alleen langs de muren.

Eén van de oorzaken van de velen gewonden in Volendam was de brandende materie die naar beneden viel op de bezoekers.

Oh ja, heel logisch. Dank voor je uitleg. 

Alice12 schreef op 20-01-2026 om 22:25:

[..]

Oh ja, heel logisch. Dank voor je uitleg.

Als ik het uitleg snapt iedereen het, maar voordat ik kan uitleggen is er wel vaak discussie. Vooral dat het maar voor even is. Een dagje, een weekje etc. 

Wat ga je nou doen Kikki39? De brandweer bellen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.