Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Sugardaddy dilemma


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 08:46

Malibu2 schreef op 05-05-2022 om 08:30:

[..]

Dat iets wettelijk gezien mag, betekent nog niet dat het verstandig of moreel gezien goed is. Bovendien ben je met 19 al wel volwassen voor de wet maar je hersenen ontwikkelen zich nog steeds volop door op die leeftijd, die zijn pas volwassen rond je 25e. Zaken als impulsbeheersing en het overzien van de gevolgen van je gedrag zijn dan vaak nog niet volledig ontwikkeld en dat zie je bij deze jongen waarschijnlijk ook terug.

Lastige kwestie TO. Als praten met hem niet helpt zou ik toch meer afstand nemen.

Nee maar van fouten maken leer je ook weer en ik denk dat de meeste 19 jarigen zelf ook wel weten dat het mogelijk onverstandig is maar dat aanvaardbaar vinden. Ik deed op mn 19e ook dingen die ik nu wel uit mn hoofd laat. 

Vince05 schreef op 05-05-2022 om 08:45:

[..]

Je voelt je als ouder wel vreselijk als je er ooit achterkomt dat je je kind in goed vertrouwen hebt genomen en in werkelijkheid er een wereld heeft gespeeld waarvan je het bestaan niet af wist lijkt mij. Op je 19e ben je echt nog niet mega volwassen, je woont bovendien nog gewoon thuis.

Ik ken bijna niemand die met 19 nog thuis woont. Zitten allemaal op kamers. Ik vind het wel een verschil trouwens: als jouw kind nog thuis woont weet je toch wanneer hij wel en niet thuis slaapt, dan kun je zelf enigszins de vinger aan de pols houden. Wonen ze op zichzelf dan heb je nergens zicht op en moet je maar hopen dat ze geen al te stomme dingen doen. Je opvoeding is echt wel klaar. 

Voor TO: ik zou één keer in gesprek gaan met deze jongen om je zorgen te bespreken. Als er niks verandert, wat ik verwacht, heb je maar twee keuzes: accepteren of het contact verbreken. 

Battle-Royale schreef op 05-05-2022 om 08:46:

[..]

Nee maar van fouten maken leer je ook weer en ik denk dat de meeste 19 jarigen zelf ook wel weten dat het mogelijk onverstandig is maar dat aanvaardbaar vinden. Ik deed op mn 19e ook dingen die ik nu wel uit mn hoofd laat.

Ik heb ook wel een verleden maar dat is altijd op basis van gelijkwaardigheid geweest. Een 19 jarige en een man van 38 is niet gelijkwaardig en dat soort mannen is dan meestal maar op 1 ding uit. Want waarom richt die 38-jarige zijn pijlen op die jonge jongen? 

Ik ben ongeveer 38 en ik moet er niet aan denken iets te beginnen met een 19-jarige. Dan kan ik me nog voorstellen dat de 19-jarige er wel naïef in meegaat, want interessant enz. Maar die oudere man zou beter moeten weten, diens motieven zijn niet zuiver. 

Heb het zelf ook zien gebeuren in mijn jeugd. Een vriend kwam op zijn 18e uit de kast en kreeg enorm veel aandacht van mannen van ongeveer 40. Echt, why? 

Vince05

Vince05

05-05-2022 om 09:10 Topicstarter

Malibu2 schreef op 05-05-2022 om 09:05:

[..]

Ik heb ook wel een verleden maar dat is altijd op basis van gelijkwaardigheid geweest. Een 19 jarige en een man van 38 is niet gelijkwaardig en dat soort mannen is dan meestal maar op 1 ding uit. Want waarom richt die 38-jarige zijn pijlen op die jonge jongen?

Ik ben ongeveer 38 en ik moet er niet aan denken iets te beginnen met een 19-jarige. Dan kan ik me nog voorstellen dat de 19-jarige er wel naïef in meegaat, want interessant enz. Maar die oudere man zou beter moeten weten, diens motieven zijn niet zuiver.

Heb het zelf ook zien gebeuren in mijn jeugd. Een vriend kwam op zijn 18e uit de kast en kreeg enorm veel aandacht van mannen van ongeveer 40. Echt, why?

Nou dit is precies waar ik me zorgen over maak. Het voelt dan misschien interessant en leuk en zo'n man doet alsof je de wereld bent, je krijgt geld etc. Maar naïef als iemand kan zijn bedenken ze voor het gemak niet dat deze man bijna 20 jaar ouder is en wellicht nog anderen blij maakt met zijn 'macht'. 

Als iemand minderjarig is dan is het ineens heel heftig, maar zodra iemand zogenaamd volwassen is moeten we er voor wegkijken? Blijkbaar. Het is een dilemma, want je wil ook geen beerput opentrekken. Maar ik denk dat je mijn gevoel goed begrijpt. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 09:18

Malibu2 schreef op 05-05-2022 om 09:05:

[..]

Ik heb ook wel een verleden maar dat is altijd op basis van gelijkwaardigheid geweest. Een 19 jarige en een man van 38 is niet gelijkwaardig en dat soort mannen is dan meestal maar op 1 ding uit. Want waarom richt die 38-jarige zijn pijlen op die jonge jongen?

Ik ben ongeveer 38 en ik moet er niet aan denken iets te beginnen met een 19-jarige. Dan kan ik me nog voorstellen dat de 19-jarige er wel naïef in meegaat, want interessant enz. Maar die oudere man zou beter moeten weten, diens motieven zijn niet zuiver.

Heb het zelf ook zien gebeuren in mijn jeugd. Een vriend kwam op zijn 18e uit de kast en kreeg enorm veel aandacht van mannen van ongeveer 40. Echt, why?

Maar dat kan die 19 jarige zelf beslissen en die weet heus wel waar hij mee bezig is, hij weet immers dat dat contact hem ook wat oplevert en vind dat blijkbaar prima. TO wil alleen dat dit stopt omdat hij zelf interesse heeft, voornamelijk uit eigen belang dus ook.

Battle-Royale schreef op 05-05-2022 om 09:18:

[..]

Maar dat kan die 19 jarige zelf beslissen en die weet heus wel waar hij mee bezig is, hij weet immers dat dat contact hem ook wat oplevert en vind dat blijkbaar prima. TO wil alleen dat dit stopt omdat hij zelf interesse heeft, voornamelijk uit eigen belang dus ook.

Nee dat zie ik niet zo. Ik zie een TO die zich oprecht zorgen maakt, net zoals ik en mijn vriendinnen zich zorgen maakten om onze 18-jarige vriend die ook in ging op de avances van de oude vieze kerels zoals wij ze noemden. En ja, TO vindt hem leuk, maar ik zie hier niet perse conflicterende belangen. 

Vince05 schreef op 05-05-2022 om 09:10:

[..]

Nou dit is precies waar ik me zorgen over maak. Het voelt dan misschien interessant en leuk en zo'n man doet alsof je de wereld bent, je krijgt geld etc. Maar naïef als iemand kan zijn bedenken ze voor het gemak niet dat deze man bijna 20 jaar ouder is en wellicht nog anderen blij maakt met zijn 'macht'.

Als iemand minderjarig is dan is het ineens heel heftig, maar zodra iemand zogenaamd volwassen is moeten we er voor wegkijken? Blijkbaar. Het is een dilemma, want je wil ook geen beerput opentrekken. Maar ik denk dat je mijn gevoel goed begrijpt.

Dus je maakt je zorgen over de machtsongelijkheid of ongelijkwaardigheid in hun relatie (of moet ik zeggen ‘onderlinge betrekkingen’). Heb je het daar wel eens met hem over? Hoe ziet hij dat zelf?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 09:55

Malibu2 schreef op 05-05-2022 om 09:31:

[..]

Nee dat zie ik niet zo. Ik zie een TO die zich oprecht zorgen maakt, net zoals ik en mijn vriendinnen zich zorgen maakten om onze 18-jarige vriend die ook in ging op de avances van de oude vieze kerels zoals wij ze noemden. En ja, TO vindt hem leuk, maar ik zie hier niet perse conflicterende belangen.

Je zorgen maken kan uiteraard altijd maar om bij zijn ouders te gaan klikken lijkt mij niet de weg. En indien die 19 jarige zelf geen probleem ziet dat hij een deal heeft met iemand die 20 jaar ouder is zou ik adviseren om het verder gewoon te laten rusten. TO is een kennis/fuckbuddy van die 19 jarige, niet zijn vader, broer of beste maat. 

Battle-Royale schreef op 05-05-2022 om 09:55:

[..]

Je zorgen maken kan uiteraard altijd maar om bij zijn ouders te gaan klikken lijkt mij niet de weg. En indien die 19 jarige zelf geen probleem ziet dat hij een deal heeft met iemand die 20 jaar ouder is zou ik adviseren om het verder gewoon te laten rusten. TO is een kennis/fuckbuddy van die 19 jarige, niet zijn vader, broer of beste maat.

Ik ben niet zo thuis in de gay wereld dus misschien is dit laatste heel normaal als term, maar ik zou dit bij een man/meisje toch niet zo noemen.

Nee, gegroomd worden door oudere mannen is niet normaal en kan schadelijk zijn (kijk ook maar naar de affaire Sydney Smeets) maar het is lastig om er wat tegen te doen als iemand van 19 zelf vastbesloten is het zich lekker aan te laten leunen. Er lijkt ook wat puberaal verzet in die jongen te zitten als ik het zo hoor, dus hij zal voor jouw wijze woorden niet zomaar overstag gaan.

Ik zou je wel aanraden om zelf iemand anders op te zoeken, als je je meer romantisch verbonden wil voelen en je echt druk maakt om de persoon. En ga bij jezelf goed na of je bedoelingen echt goed zijn, of dat je vooral óók invloed uit wil oefenen.

Ik vind een  leeftijdsverschil van zes jaar fors op die leeftijd voor een gelijkwaardige vriendschap. Wat zijn jouw gevoelens TO, ben je verliefd op hem, zie je je zelf meer als een soort mentor/oudere broer? En studeer je nog, of werk je al en heb een aardig inkomen?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 16:10

WendelmoedM schreef op 05-05-2022 om 15:57:

[..]

Ik ben niet zo thuis in de gay wereld dus misschien is dit laatste heel normaal als term, maar ik zou dit bij een man/meisje toch niet zo noemen.

Nee, gegroomd worden door oudere mannen is niet normaal en kan schadelijk zijn (kijk ook maar naar de affaire Sydney Smeets) maar het is lastig om er wat tegen te doen als iemand van 19 zelf vastbesloten is het zich lekker aan te laten leunen. Er lijkt ook wat puberaal verzet in die jongen te zitten als ik het zo hoor, dus hij zal voor jouw wijze woorden niet zomaar overstag gaan.

Ik zou je wel aanraden om zelf iemand anders op te zoeken, als je je meer romantisch verbonden wil voelen en je echt druk maakt om de persoon. En ga bij jezelf goed na of je bedoelingen echt goed zijn, of dat je vooral óók invloed uit wil oefenen.

Ik ken meer homo’s die er een losbandig/ruimdenkend dateleven op na houden dan die keurig getrouwd/lange relatie hebben. En als die jongen zelf geen problemen ziet kun je er niet zo veel tegen beginnen, en het is mij meer dan duidelijk dat TO er ook zijn eigen belang bij heeft, er is namelijk geen reden om naar de ouders van die jongen te gaan. Die jongen hoeft zich niet te verantwoorden. 

Als het mijn kind was zou ik het wel willen weten als ouders. Maar ik zou me wel het leplazarus schrikken als er opeens een vreemde aan de deur staat om dat te vertellen terwijl ik niet eens zou weten dat kind gay is. Ik heb daar echt geen enkel probleem mee, maar het is niet iets wat ik van een vreemde zou willen horen. 

Feit is wel dat je niet van de ene op de andere dag volwassen bent en verstandige keuzes maakt. Dus meerderjarig, dat kan. Maar als het een probleem is als iemand van 17 zichzelf prostitueert, is het dat nog steeds als diegene 18 wordt. 
Het is gewoon niet verstandig. Je loopt risico's; op soa's (bij seks), op afspraken met mensen die verkeerde intenties hebben, op nadelen bij sollicitaties/relaties in de toekomst als jouw beelden online blijven rondzwerven. En ik vind het nogal een aanslag op de eigenwaarde en het zelfrespect. Die jongen verdient beter. In een relatie kun je intiem zijn met elkaar omdat je dat beide graag wil. Zonder tegenprestatie. Niet iedereen heeft recht om bepaalde dingen van jou te zien, ook niet voor geld. Ik snap dat het leven duur is, maar er zijn verstandiger manieren om aan geld te komen.
Als ik dit had gedaan vroeger had mijn vader gezegd 'zeg maar hoeveel geld je nodig hebt, ik maak het over, maar je gaat niet jezelf verkopen'.
Ik vermoed ook niet dat deze jongen daar later zelf trots op terug gaat kijken. 

Ik zou wel in gesprek blijven. Wijs hem de weg in de gaywereld. En geef hem datgene mee waarvan jij denkt 'dat had ik op die leeftijd ook willen weten'. 

AlisonH schreef op 05-05-2022 om 08:58:

[..]

Ik ken bijna niemand die met 19 nog thuis woont. Zitten allemaal op kamers. Ik vind het wel een verschil trouwens: als jouw kind nog thuis woont weet je toch wanneer hij wel en niet thuis slaapt, dan kun je zelf enigszins de vinger aan de pols houden. Wonen ze op zichzelf dan heb je nergens zicht op en moet je maar hopen dat ze geen al te stomme dingen doen. Je opvoeding is echt wel klaar.

Voor TO: ik zou één keer in gesprek gaan met deze jongen om je zorgen te bespreken. Als er niks verandert, wat ik verwacht, heb je maar twee keuzes: accepteren of het contact verbreken.

Interessant: mijn kinderen en al hun vrienden wonen nog thuis, tussen 19 en 24. Op kamers is onbetaalbaar en we wonen in de randstad dus ook niet nodig. 

Suusje. schreef op 05-05-2022 om 19:52:

[..]

Interessant: mijn kinderen en al hun vrienden wonen nog thuis, tussen 19 en 24. Op kamers is onbetaalbaar en we wonen in de randstad dus ook niet nodig.


Het "ik ken niemand die" argument is sowieso nooit zo sterk als statistische onderbouwing. De volgende persoon heeft inderdaad weer een andere ervaring.

Van mijn kinderen wonen er ook nog 3 thuis en het merendeel van hun volwassen vrienden ook. Inderdaad is het niet makkelijk om iets betaalbaars te vinden en met 21 heb je meestal nog geen topbaan. Maar dat doet er verder niet zo toe, deze jongen woont nog thuis en OP moet zich niet zomaar gaan bemoeien met de band tussen de jongen in kwestie en zijn ouders.

Hij is meerderjarig en mag dit dus zelf bepalen. Als jij er last van hebt, kun je het contact met hem beter verbreken. 

Hij zit duidelijk niet op een vriendschap te wachten, maar wil gewoon iemand die hem financieel spekt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.