Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Tussenjaar? Hoe? Wat? waar?


 He, wat mooi dat ze er zo enthousiast over was en dat het zo snel geregeld is. Wat heerlijk voor haar zich een vol jaar bezig te houden met dingen die ze het liefste doet. Laat je  nog eens horen hoe het gaat?

Het is hier al genoemd zie ik, maar Vrije Hogeschool is echt een ontzettend grote aanrader. Mijn vriend heeft dit gedaan en heeft uiteindelijk helemaal zijn creatieve passie gevonden (dus ook als beroep) en het heeft hem zo veel goeds gedaan, ook in zijn persoonlijke ontwikkeling.

Ik heb zelf na een aantal verkeerde studiekeuzes wel een 'degelijke' academische opleiding afgerond, maar inmiddels 10 jaar na mijn middelbare school examen ga ik alsnog een opleiding doen in de podiumkunsten. Ik wou nu echt dat ik destijds de tijd had genomen om een tussenjaar te nemen. Was toen ook al heel fanatiek bezig met creatieve hobby's (zingen, toneel, dansen, maar ook beeldende kunst). Een tussenjaar had me echt geholpen om eerder mijn hart te volgen.

Wat ze ook gaat doen, het lijkt me hoe dan ook een goede keuze dat ze nu een tussenjaar gaat doen!

IngridT schreef op 03-07-2021 om 14:49:

Met grote dank aan anoniemer & alkes. Alles in kannen en kruiken. Vrije hoge school. Inschrijving klaar & deze week ook hele prima huisvesting geregeld. Dochter heel erg enthousiast en blij. Ik/ wij ook. Vind het ook allemaal heel aangenaam overkomen tijdens kennismakingsbezoek. Dochter heeft Inmiddels ook een baantje gescoord bij ons in t dorp, , dus ze is de komende 2 maanden in ieder geval een dag of 4 per week soort van ‘onder de pannen’ .

Heel fijn allemaal!

Oh ik zie nu zelfs dat ze het al gaat doen! Geweldig, ik wens haar heel veel plezier toe! Hele goede keuze

IngridT

IngridT

18-09-2021 om 13:21 Topicstarter

Mag ik iedereen die in dit draadje  de Vrije Hogeschool getipt
heeft echt heel, heel, heel erg bedanken? Expliciet ook namens dochter. Vroeg ze zelf. Of ik dat even wilde melden.
Ze kwam gisteren thuis na de eerste ( introductie) week en haar ervaringen  overtroffen nu al mijn (en haar) stoutste verwachtingen.  Ze  raakte gisteren op de bank niet uitgepraat. Ik zie haar  nu al stappen maken, en grenzen verleggen. Ze zei dat het de beste week  van  haar  leven was.  En dit was week 1. Nog zeker een week of 35 te gaan…..

Zonder OOL weet ik oprecht niet of ze hier nu gezeten had……
Dank!!!

Haha, leuk om te lezen. Graag gedaan hoor, het wordt een topjaar. Doe haar veel groeten, van een oud-VHster

Ingrid, wat goed om te lezen. Vooral dat je dochter zo enthousiast is. Toen ik je verhaal las moest ik denken aan de dochter van een vriendin die daar een topjaar had en ook echt gegroeid is. Vandaar mijn tip. En ik weet uit ervaring hoe 19-jarige dochters zoekende kunnen zijn (en hoe hun moeders daar dan soms weer over piekeren)

Ik wens je dochter een fijn en creatief jaar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.