Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

uitvliegen.... en mama valt in het beruchte zwarte gat


Bijtje82 schreef op 13-02-2023 om 15:14:

[..]

Oh dat begrijp ik ook zeker wel. Het is inderdaad een deel van je anonimiteit. En her is misschien toch ook wel spannend voor sommigen om zoiets te doen. Weet jij veel wie of wat er achter zo'n forumnaam zit. 😁

Maar goed, als je afspreekt met iemand die niet in je eigen omgeving woont dan zal je anonimiteit vast nog wel gewaarborgd worden. Je hoeft niet bij iemand thuis te komen en meer dan een voornaam is ook niet nodig. Je hoeft zelfs geen nummers uit te wisselen als je de communicatie gewoon hier houdt.


Nee dat hoeft inderdaad niet, je kunt ook dan nog best anoniem blijven.

Maar goed, jij gaf aan behoefte te hebben aan dingen doen met vrienden zoals shoppen, uitjes met de kinderen, ergens wat gaan drinken etc. En dan als het lukt af en toe spontaan.

 Dan is het wellicht praktischer om het wat meer in je eigen buurt te zoeken zodat afspreken makkelijker gaat qua afstand en omdat je elkaar misschien vaker tegen komt in dezelfde wijk/ plaats/ schoolplein. Het wat laagdrempeliger maken zeg maar. Ik weet dat je verhuisd bent, vorig jaar (?). Heb je een beetje zicht op wat er te doen is in je nieuwe woonplaats? En dan bedoel ik niet perse lid worden van een vereniging ( daar moet je zin in hebben) maar hier zijn er bv initiatieven via social media die wijkgebonden zijn voor alle leeftijden en waar je zo bij aan kunt sluiten zoals wandelgroepje, ouder - kind koffie uurtje, boekengroepje, diverse werkgroepjes op school etc. 

Hebben je kinderen speelafspraakjes bij jullie thuis? Gelijk vragen aan de moeder van Bibi als haar dochter bij jullie komt spelen; hee als je haar om half vijf komt halen, zullen we even een theetje doen.  Als je, je kinderen naar school hebt gebracht en je loopt naar huis en de moeder van Anne loopt ook naar huis, praatje maken en vragen of ze zin heeft in even koffie drinken. Wellicht kunnen zulke contacten uitgroeien tot meer.

Bijtje82

Bijtje82

13-02-2023 om 18:08

Kersje schreef op 13-02-2023 om 17:17:

[..]

Even vraagje, want het kan natuurlijk zijn dat Lin111 mij heeft geblokkeerd? Reageerde je nu op een reactie die in dit topic werd geplaatst? Ik zie deze namelijk nergens terug?

Ik reageerde op Lin111 idd. Maar zag in andere draadjes dat ze verwijderd is van het forum vanwege rare berichten.

Zeker geen aanval richting jou hoor.

Bijtje82

Bijtje82

13-02-2023 om 18:44

Gingergirl schreef op 13-02-2023 om 17:20:

[..]

Nee dat hoeft inderdaad niet, je kunt ook dan nog best anoniem blijven.

Maar goed, jij gaf aan behoefte te hebben aan dingen doen met vrienden zoals shoppen, uitjes met de kinderen, ergens wat gaan drinken etc. En dan als het lukt af en toe spontaan.

Dan is het wellicht praktischer om het wat meer in je eigen buurt te zoeken zodat afspreken makkelijker gaat qua afstand en omdat je elkaar misschien vaker tegen komt in dezelfde wijk/ plaats/ schoolplein. Het wat laagdrempeliger maken zeg maar. Ik weet dat je verhuisd bent, vorig jaar (?). Heb je een beetje zicht op wat er te doen is in je nieuwe woonplaats? En dan bedoel ik niet perse lid worden van een vereniging ( daar moet je zin in hebben) maar hier zijn er bv initiatieven via social media die wijkgebonden zijn voor alle leeftijden en waar je zo bij aan kunt sluiten zoals wandelgroepje, ouder - kind koffie uurtje, boekengroepje, diverse werkgroepjes op school etc.

Hebben je kinderen speelafspraakjes bij jullie thuis? Gelijk vragen aan de moeder van Bibi als haar dochter bij jullie komt spelen; hee als je haar om half vijf komt halen, zullen we even een theetje doen. Als je, je kinderen naar school hebt gebracht en je loopt naar huis en de moeder van Anne loopt ook naar huis, praatje maken en vragen of ze zin heeft in even koffie drinken. Wellicht kunnen zulke contacten uitgroeien tot meer.

Ik woon in een klein dorp.

De kinderen hebben we regelmatig speelafspraakjes en heb dan ook wel contact met die moeders. Dus dat bouwt zo rustig aan wel op. Ze zitten alleen niet hier in de buurt op school, dus samen naar huis lopen is er niet bij. Maar het schoolmoedercontact komt op gang.

Ik had vroeger ook meer contacten met andere moeders aan de schoolpoort,of bij het brengen ophalen van een speelafspraak.Maar dit valt wel weg eens ze tiener zijn…Daar zijn voor mij geen blijvende contacten aan overgebleven…

Natje1812 schreef op 15-02-2023 om 20:17:

Ik had vroeger ook meer contacten met andere moeders aan de schoolpoort,of bij het brengen ophalen van een speelafspraak.Maar dit valt wel weg eens ze tiener zijn…Daar zijn voor mij geen blijvende contacten aan overgebleven…

Hier zijn een aantal wel blijvend gebleven maar dan vooral de moeders met wie ik zelf vriendinnen werd en dus ook zelf dingen mee af sprak. De ouders die ik enkel even sprak bij het plein of ophalen die spreek je inderdaad niet meer zodra ze van de basisschool af zijn. Blijft lastig dit soort zaken en vooral als mensen moeite hebben de eerste stap te zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.