Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
reina

reina

09-10-2010 om 10:19

Uitvliegers?

Ik ben benieuwd hoe het staat met de buitenlandgangers? Iedereen inmiddels terug, alweer anderen op weg, nieuwe plannen?
Ik had verwacht dat zoonlief zo rond deze tijd wel weer zou gaan vertrekken. Maar als de liefde er tussen komt wordt die keuze moeilijker Zijn vriendin is ook wel een reislustig type en heeft ook buitenlandstages gelopen, dus het zou ons niet verbazen dat ze straks als zij klaar is met haar studie (ws februari) samen elders iets gaan zoeken. Maar voorlopig dus beide kinders in 't land. En bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

09-10-2010 om 12:06

Kleine vleugels

Ook hier begint het buitenland te roepen voor zoon2.
Hij zit nu in het derde jaar van zijn MBO opleiding en moet dit jaar nogal wat stages en kampen te doen.
Een week klimmen in de Ardennen, 3 weken stage als aankomend snowboardleraar in Oostenrijk, een week hooggebergte klimmen in Italie, met zijn stageplaats (buitensportcentrum) mee op hikes in het buitenland.....die zal dit jaar dus regelmatig kortere periodes de deur uit zijn, als wenperiode voor zijn ouders , want na zijn vierde/laatste jaar zal hij naar alle waarschijnlijkheid werk gaan zoeken in het buitenland.

Brianna F

Brianna F

09-10-2010 om 17:58

Dochter

Middelste (studie Engels) is zich aan het oriënteren op haar buitenlandse stage. Voor november moet ze zich hebben ingeschreven, waarbij nog niet duidelijk is of het stage, studie of een combi gaat worden. Wel gaat ze een half jaar weg, waar weet ze nog niet, waarschijnlijk Groot Brittannië of een Scandinavisch land. Jongste (studie Frans) gaat een jaar daarna een half jaar stage lopen.

Ise

Ise

10-10-2010 om 08:22

Heimwee?

Dochter zit nu twee maanden als au pair in het buitenland en begint haar vrienden en familie thuis toch wel erg te missen. De berichtjes worden steeds schaarser...helaas niet omdat ze het druk heeft met andere dingen. Dochter is een binnenvetter en we hopen dan maar dat ze zich niet terug gaat trekken (wat ze vaak doet als ze niet lekker in haar vel zit). Wat het er ook niet makkelijker op maakt is dat ze sinds kort een vriendje in Nederland heeft. Iemand die ze al langer kent, maar met wie het nu via skype/msn wat geworden is. Moeilijk hoor!
Tja, ze is pas 17 en dan blijkt het voor haar toch wel een grote stap te zijn. Maar wat ze ook besluit: we zijn trots op d'r dat ze het avontuur is aangegaan.

reina

reina

10-10-2010 om 08:30

Ise

Dat is wel vervelend, mijn dochter was ook behoorlijk jong toen ze stage ging lopen in het buitenland, dan is het bij tegenslag best vervelend. Zit ze op 'reisafstand'? Mijn dochter zat in Londen, daar kun je zo even naar toe (haar vriendje ging haar bijv opzoeken toen ze jarig was, alleen in de grote stad waar ze nog bijna niemand kende), mijn zoon zat op een schip en later op de Antillen, daar vlieg je niet even naar toe als er iets aan de hand is. Misschien kun je overwegen haar te verrassen met een bezoekje? En je mag zeker trots op haar zijn!

reina

reina

10-10-2010 om 08:33

Leuk

Leuk om te lezen al die plannen. Het is zo goed voor iemand die naar het buitenland wil dat ook te doen. Je leren staande houden in en andere omgeving, ondervinden dat het elders allemaal anders gaat, ervaren dat je jezelf kunt redden, taal leren etc., allemaal pluspunten. En gelukkig is er internet en zijn er mobieltjes, dus contact houden gaat oha heel goed en dat is voor ouders wel heel prettig .

Reina

Reina

10-10-2010 om 12:54

Herfstavakantie

De afstand is ongeveer 900 km, maar gelukkig komt ze eind oktober een weekje naar huis. Dat is lang geleden al gepland. We kijken nu of ze tussen door wat vaker naar huis kan komen of wij of vriendje daarheen. Het moeilijkste is de communcatie: de middelen zijn er genoeg, maar ik heb het idee dat ze uit zelfbescherming het een beetje afhoudt. Ondertussen sturen we maar pakjes met drop en pepernoten, lieve kaartjes enz.

Ise

Ise

10-10-2010 om 12:56

Reina

Ben er niet helemaal bij vandaag geloof ik.......de vorige post is dus gewoon van mij!!!
Groetjes Ise

reina

reina

10-10-2010 om 17:58

Ise

Ja, dat ie niet van mij is zag ik
Wel vervelend als ze zich niet happy voelt, maar ze komt dus binnenkort even naar huis, fijn! En 900 km is gelukkig goed te doen! En ja, heel veel laten horen, kaartje2go.nl heeft hier overuren gedraaid en een poster en/of (bureau)kalender met thuisplaatjes opsturen doet het ook altijd goed, evenals een pakketje met sint- en kerstspul (overzee levert dat soms 'problemen' op, sintspullen die eind januari aankomen etc )

De vogels hier .

Dochter is nu 2 maanden in Amerika (is daar tot mei) en heeft het prima naar haar zin, we Skypen iedere zondagavond, ja over een paar uurtjes weer. Een paar dagen voor haar vertrek viel ze me huilend om de nek en vroeg of ze alsjeblieft met kerst wel mocht thuiskomen, nu heeft ze haar 5 weken kerstvakantie al helemaal ingevuld in Amerika ! Haar vader gaat haar over 3 weken opzoeken ( ben wel een beetje jaloers) en samen gaan we eind maart.
Zoon werkt nu 5 weken op 700 km afstand en is al 2 keer thuisgeweest voor bestaande "afspraken", nou ja "thuis", hij sliep en at er en we waren wel handig voor het vervoer van en naar het vliegveld :o).

Hier zijn we aan het voorbereiden

Dochter van 17 jaar wil de komende zomer 2 maanden naar Nepal, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.

De aanmelding is gedaan, er wordt hard gewerkt door haar om genoeg zakgeld bij elkaar te krijgen.

Heel leuk allemaal, ik vind het super dat ze dat gaat doen, maar het is natuurlijk ook wel spannend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.