Tirza G.
25-04-2010 om 14:37
Vertel mij dat het goed komt........ [+Tonny is oma geworden!]
Onze dochter heeft haar rijbewijs, hoera hoera. Sinsd een paar weekjes en als studentje heeft ze natuurlijk geen auto. Dus heeft in het weekend een paar keer in de onze gereden (pas een nieuwe.....) en tja, wat zal ik zeggen, wij waren niet echt onder de indruk van haar voertuigbeheersing.
Vandaag is zij met een auto vol vriendinnen naar de grote boze randstad om een dag lang vertroeteld te worden in een of ander luxe oord. Verlaat verjaardagskadootje. Wij hebben haar uitgelegd dat dat voor ons ook heel spannend is en dat ze ons maar goed op de hoogte moet houden. Wij arme ouwe sukkeltjes die denken dat zij in zeven sloten tegelijk loopt. Ze lachte, woof vriendelijk, vond ons lieve gekke ouwe mensjes en hobbelde de straat uit. Dat was vanmorgen om 10 uur. Tot nu toe hebben we nog niks gehoord. Het is toch écht waar he, dat geen bericht goed bericht betekent?
Tirza

Kaaskopje
26-04-2010 om 12:39
Tirza
Hopelijk kan ze nu nog wel in jullie auto met die meter meer Wat een opluchting, hè?
Ik heb vroeger met mijn moeder een ongeluk gehad en had sindsdien hetzelfde als de moeder van MM bij anderen in de auto, maar ik beet liever op mijn lip dan het te zeggen. Ik ben dus al getraind

Yta Chalne
26-04-2010 om 13:12
Fantastisch
Van harte gefeliciteerd, een kleindochter. Een verbazende rolwisseling, je kind is vader. En wat een prachtige dag heeft de jongedame uitgezocht om geboren te worden!

Maylise
26-04-2010 om 13:24
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd met je kleindochter!!!!
Geweldig en inderdaad een hele mooie dag om geboren te worden!
Maylise

mirreke
26-04-2010 om 14:51
Oma tonny
Gefeliciteerd, een zondagskind, en op zo'n prachtige dag! Het lijkt mij ongelooflijk bijzonder om, zoals jij schrijft, je kind als ouder te zien. En om een kleinkind te hebben. Van harte!

tonny
26-04-2010 om 23:05
Dankjewel dankjewel!
het was echt prachtig, gisteravond. En dat wij boften dat het zo druk op de afdeling was dat het kleintje nog niet eens was aangekleed en zo. Het was zo schitterend dat allemaal te zien, zo meteen op de (warme) verloskamer - en dan nog zo'n aardige zuster erbij die de jonge vader even liet poseren voor het gordijn met het tevreden kijkende blote babytje op zijn arm, zo schattig...
Tjonge, zo hebben we met elkaar de schade van ooit (couveusekindje wat ik pas na drie dagen voor het eerst zag...) dubbel en dwars ingehaald. Net of de tijd wegviel, voor heel even.
Nu zijn ze alledrie weer thuis, en van afstand geniet ik mee. Ik zou graag elke dag binnenwippen, maar ja, ze wonen niet vlakbij en de andere visite moet ook een kans hebben, hahaha!
Vandaag is mijn oudste dochter er met mijn moeder heen geweest; ze is nu overgrootmoeder. Dat is wat, als je bijna 90 bent en het toch eigenlijk wel gehad hebt met het leven...
Lieve meiden, allemaal heel heel erg bedankt voor alle lieve woorden.
En nu en dan zal oma Tonny jullie op de hoogte houden. Gewoon hier denk ik, want hun ouders vallen onder jong volwassenen (tot hoelang gaan we dat rekken?
tonny

Tineke
27-04-2010 om 18:01
Wat zie ik hier?
Tonny! Omhelzing en driedubbele zoenen! Gefeliciteerd! Geniet van het wonder!

Brianna F
28-04-2010 om 08:13
Proficiat
Van harte gefeliciteerd oma met deze mijlpaal. Geniet van je kleinkind. Voor je het weet maken ze je overgrootmoeder

amk
28-04-2010 om 08:58
Gefeliciteerd
Ik zat me net af te vragen wanneer je schoondochter ook al weer uitgerekend was, en nu is het wonder er al.
Gefeliciteerd, geniet er van.
En we gaan deze rubriek rekken tot we allemaal oma zijn natuurlijk.

Manda Rijn
28-04-2010 om 13:12
Oh wat heerlijk
van harte gefeliciteerd !! Hopelijk hebben de jonge ouders een hele fijne kraamtijd en een wolk van een baby.

Biene M.
28-04-2010 om 15:10
Ach tonny
Wat een spannend draadje heb je hiervan gemaakt, ik kreeg zowaar tranen in mijn ogen van de ontknoping Gefeliciteerd met je allereerste en ongetwijfeld prachtige kleindochter!

IngridT
28-04-2010 om 15:47
Oma tonny!
Wow! Ik las elders iets en ben hier snel even gaan kijken...fantastisch!! Gefeliciteerd...oma...poeh, wat moet dat bijzonder voelen!
Ingrid

Rafelkap
28-04-2010 om 18:40
Tonny!
Tonny! Je bent oma!! Van harte!!! Ben jij nu de eerste oma van dit forum?
Misschien Tirza de volgende?

Anneque
28-04-2010 om 22:25
Tonny!
Gefeliciteerd! Ik kom hier nóóit, maar lees elders het bericht dat je oma bent geworden.....de wereld is een klein meisje rijker. Wat heerlijk! Ik hoop dat alles goed gaat, met kindje en moeder. Veel geluk!

Jujube
28-04-2010 om 22:27
Tonny!
Wat leuk, gefeliciteerd. Een Echte Kleindochter, geweldig! Geniet van je oma-zijn.
Groet,
Jujube

Lis@
29-04-2010 om 07:39
Wow tonny!
Gefeliciteerd meid! Ook hier om me heen krijgen vriendinnen ineens kleinkids, geweldig lijkt me dat

tonny
29-04-2010 om 09:00
Het is heel speciaal
ook al heb ik haar alleen nog op haar geboortedag gezien.
We hebben al een heel rijtje oma-opa-kaarten, heel schattig. Mijn man heeft het complete kantoor op beschuit met muisjes getracteerd, waardoor sommigen in de veronderstelling waren dat hij aan 'de tweede leg' was begonnen. Ach ja.
We bellen veel vaker en ik spreek de jonge ouders moed in betreffende slapen (nou ja, niet slapen, wie kent het niet , voeden, stuwing, boodschappen, bezoek (niet te vaak, niet te lang, neem tijd voor jezelf en als ukkie slaapt, neem dan ook je gemak), en ze waarderen mijn tips!
Jaja, de puberteit is een ver verleden geworden!
Ze zijn verrukt over hun kleine lieve dochter en ze zullen het allemaal wel leren - net als wij allemaal hier. Ondervinding is de beste leermeester.
tonny

tonny
29-04-2010 om 12:23
Super cobi!
Dat is fijn zeg - gaat die P nu toch nog lukken misschien? Dat zou prachtig zijn!!
En die WO-studie, is dat wat bij jullie in de buurt? Spannend hoor, het is haar zeer gegund!
Hier is ons gezinslid dat vorig jaar uitlootte voor geneeskunde door naar de tweede ronde van de decentrale selectie! Erg leuk voor haar! Maar ze gaat evengoed door met waar ze mee bezig is, en hoopt na het eerste jaar HBOV haar P te halen. Ze loopt nu stage en is daar heel druk mee. En het is knap confronterend, al die hulpbehoevende mensen verschonen en wassen. Dat is nog wat anders dan kamers schoonmaken en koffie schenken, wat ze als bijbaantje in een ander huis dan haar stageadres doet.
Verder is er nog eentje na afronding HBO met een schakeljaar richting Master bezig, maar dat lukt matig. Ik zou hem graag eens wat verwennen tussen de bedrijven door (misschien om mijn luiheid op broodsmeergebied goed te maken?) maar ja, hij woont niet onder mijn dak.
Ze moeten het allemaal zelf doen, hun weg vinden, maar als ouder ben je er intens mee verbonden. En ondertussen op te lippen bijten, niet teveel zeggen, hen ruimte gunnen. Dat hebben ze nodig.
tonny

Tirza G.
29-04-2010 om 21:20
Dank je cobi
Als ik ergens geen behoefte aan had, was het wel aan enge verhalen. Dochter is (tot nu toe althans) erg verstandig en 99% alcoholvrij; vriendinnen tot nu toe ook als ze moeten rijden, maar die weten hem als ze niet "bobben" wel te raken. Dochter heeft ooit een uitzending van DrPhil gezien waarin hij vertelde dat vrouwen slechter alcohol verwerken en als je onder de 55 kg woog, je eigenlijk helemaal geen alcohol zou moeten drinken. Nou, dat kwam aan, ze weegt nml geen 55 kg. Ik hóu van die man
Tirza

Tirza G.
29-04-2010 om 23:25
O, okee
Zo had ik het niet begrepen. Wij voeden ons kroost op met hotels dus dat zou goed moeten komen. En nee, dan smeren ze niet zelf hun lunchpakket bij het ontbijtbuffet
Tirza

tonny
30-04-2010 om 08:54
Dat is ook bizar - en wat o.t.
dat oude hulpbehoevende mensen aan tieners met een bijbaantje worden overgelaten... Nou ja, degene die mijn dochter bijstaat doet MBO 3 en heeft al meer ervaring en ze zijn in deze instelling zeer gewend aan 'mensen die het nog moeten leren'- ook de bewoners. Die zeggen zelf: 'en nu zij, zij moet het toch oefenen?' Dapper hoor!
Ha, plezierig dat je dochter wat in de buurt lijkt te blijven Cobi, dat is mooi. Succes met de laatste dingen die dit jaar nog rond moeten voor haar studie!
Wat dat loten betreft - er is een centrale loting half juli. En er bestaat ook een decentrale loting. Daarvoor moet je zelf allerlei brieven en documenten verzamelen waaruit je geschiktheid kan blijken - nou ja, zo zeg ik het even kort door de bocht. Op grond van die papieren worden mensen geselecteerd voor een studieopdracht in juni. Er zijn vervolgens enkele toetsdagen. Als je daar doorheen komt, weet je eind juni al of je bent ingeloot.

M Lavell
30-04-2010 om 21:17
Tonny!
Nou ja zeg. Effe let je niet op en ze is oma! Gefeliciflapstaart.
Tirza, gefeliciteerd met je 'eerste keer'. Er volgen er nog velen. Misschien went het wel nooit. Mijn dochter heeft het aangepapt met een zeeman die ze midden in de nacht heel ver weg (bij jou in de buurt namelijk) naar zijn werk brengt of ophaalt.
Niet kijken. Gewoon niet kijken. Nee, ook niet op de klok.
Prevel bij grote verleiding in gedachte 'mijn kind is af, mijn kind is af...' net zolang tot je oma bent
Groet,
Miriam Lavell

Tirza G.
03-05-2010 om 22:15
Miriam (ot)
< grijns> Die prachtige zeeman kan het óók niet helpen dat jouw dochter zo ver weg woont, het is maar net waar je begint te rekenen Voor mij is Zeeland de norm en zijn mensen in "Holland" zo eigenwijs om ver weg te gaan wonen. De koningin vindt dat nu ook
Ik probeer niet te kijken. Maar niet dénken, dat wil maar niet lukken.
Tirza

reina
04-05-2010 om 10:58
Zeg me
Bij de titel van dit draadje denk ik aan iets anders. Zeg me dat het goed komt en dat Reinakind snel nieuwe woonruimte vindt. Want het verplicht bij elkaar blijven wonen nadat de relatie beeïndigd is (want waar moet de ander naar toe???) begint té lang te duren.

tonny
04-05-2010 om 13:39
Zeg me dat het goed komt...
en laat er inderdaad gauw woonruimte zijn voor Reinadochter. Bij elkaar zijn als het 'over' is, is heel moeizaam...
Wil/kan ze niet tijdelijk bij jou komen Reina? Da's natuurlijk geen oplossing en het zal ook vreemd zijn, ze was al heel lang op zichzelf - maar misschien geeft het haar wat lucht?
tonny

reina
04-05-2010 om 14:12
Tonny
Dat mag/kan natuurlijk, maar als je al zo lang niet meer 'thuis' woont (maar dan 8 jaar) is dat toch je woonplek niet meer en veel ruimte hebben helaas we niet over. Ze kan ook bij vriendinnen, maar natuurlijk wil ze gewoon een eigen plekje met haar eigen spullen. Ze blijft er echt wonderbaarlijk vrolijk en positief onder, daar heb ik echt bewondering voor!

M Lavell
04-05-2010 om 14:39
Prevel
Pelle:"Ga je dan niet over op het mantra: voed mijn kleinkind goed op, voed mijn kleinkind goed op?"
Nou ja, je bent niet de enige oma van dat kind natuurlijk. Misschien wordt het wel "als die andere oma er zich maar niet mee bemoeit"
Groet,
Miriam Lavell

M Lavell
04-05-2010 om 14:45
Studeert ze nog?
Reina, mijn kinderen hebben een tijdelijk huurcontract. Zie http://www.ymere.nl/ymere/index.asp?id=305.
Nu gaat dat alleen maar over studenten, maar in de praktijk wordt dat niet eens zo nauw genomen. Er staat heel veel woonruimte op de nominatie om gesloopt te worden (plannen van voor de crisis) terwijl het van slopen voorlopig niet komt.
Die woonruimte moet allemaal verhuurd worden, want leegstand kost geld.
Diverse woningbouworganisaties hebben dit soort constructies. Door heel Nederland.
Groet,
Miriam Lavell